Experimente
Din punctul meu de vedere, Porsche Cayenne a intinat marca din Stuttgart la aparitia sa. O marca eminamente sport, cu o istorie liniara extrem de clara, a devenit dintr-o data complexa. Am acceptat pana la urma ideea in speranta ca Porsche se va scoate pe plan financiar cu noul SUV. Si a facut-o cu stil. Cayenne a reusit sa scoata bani – bani multi – din Cayenne si compromisul avea dintr-o data un scop.
Acum, Porsche a anuntat, prin vocea lui Wendelin Wiedeking, seful marcii, ca va dezvolta un diesel pentru acelasi Cayenne. Dupa Subaru, a carui reduta a cazut anul trecut, Porsche ramanea ultimul supravietuitor al erei pe benzina. Dar s-a dus si aceasta poveste. De acum, dezvoltam cu totii tractoare.
Apropo, nici nu se putea mai bine: primul diesel Porsche va fi montat pe primul SUV Porsche. Experimente pe cord deschis. In timpul asta, inginerii adevarati isi vad de treaba lor si dezvolta in continuare, 100% pur, restul gamei. In amintirea lui Ferry.
August 11th, 2008 la 8:56 am
it’s all about the money!
ce inima, suflet, porsche nu va face diesel niciodata?
August 11th, 2008 la 9:43 am
Principalul motiv pentru care o sa vedem motor diesel pe Porsche (si nu numai pe Cayenne cred eu ca este stupizenia asta cu CO2-ul. Pentru a se apropia cat de cat de limite, vor trebui, printre altele, sa foloseasca din ce in ce mai multe motoare diesel care sunt mult mai eficiente din acest punct de vedere decat benzinarele…
In alta ordine de idei, sunt surprins de incrancenarea cu care este criticat Porsche pentru optiunea de mai sus…V-ati intrebat ce s-ar fi intamplat daca Porsche nu renunta la alimentarea cu carburatoare? Sau la racirea pe aer? De ce nu a protestat lumea pentru faptul ca Porsche a introdus tractiunea integrala? Sau de faptul ca a facut si modele cu motor in fata?
Este vorba, inainte de bani, de evolutie tehnologica si competitivitate. Dieselul si-a dovedit calitatile cu varf si indesat in ultima vreme…Si inca nu a atins plafonul de performante…
Din punctul meu de vedere, singurul lucru care i-a retinut pana acum si ii retine in continuare sa faca asta este afectarea grava a imaginii…Pentru ca cel care cumpara Porsche, il cumpara intr-o proportie destul de mare si pentru imagine…Iar ca imagine, Porsche Diesel arata, din pacate, dezastruos…
Ne mai auzim cand o sa puna motor diesel pe 911…abia astept…si nu cred ca o sa astept prea mult…
August 11th, 2008 la 11:03 am
intr`adevar George ai dreptate la faza cu dieselul pe 911…dar sa ne gandim ca si cei de la Audi vor instala pe R8 un diesel si pe viitor sunt absolut sigur ca si alti constructori vor trece la solutia asta sau la hibride.Eu sunt de parere ca in situatia data …istoria respectiv imaginea marcilor ar trebui sa conteze cel mai putin…
August 11th, 2008 la 2:02 pm
@ marius
“ar trebui”…corect spus…Treaba cu imaginea e tare complicata…Am vrea noi sa fie simpla da` nu e…
Porsche vinde tare de tot in America…la auzul unei asemenea vesti, yankeii spalati pe creier (si, din pacate, nu numai ei) ar privi un Porsche diesel cum cum il privesc membrii Ku Klux Klan-ului pe O J Simpson…Ei nu concepeau sa mearga nici macar cu masini normale diesel…d`apai cu o supersportiva diesel…ar vedea chestia asta ca pe un sacrilegiu…ceea ce nu (mai) este…ca dovada, R8-ul diesel de care pomeneai si tu…
Din pacate, imaginea conteaza mult prea mult chiar si in cazul masinilor normale (am inceput sa avem greturi si la tu-tu-uri normale daca nu au “personalitate” si “caracter”)…iti dai seama ce indigestie ne-ar lovi daca ar fi sa ne dam cu o supersportiva cu motor de “tractor” care “duhneste” a motorina?
August 12th, 2008 la 3:17 pm
@george
poate ca yankeii astia nu concep sa mearga cu un diesel dar cu un hibrid nu ar fi nici o problema avand in vedere vanzarile acestui tip de automobil. Eu sunt convins ca in prima faza Porsche`ul diesel va fi destinat pietei europene si ulterior peste ocean si ma indoiesc ca va ajunge akolo daca e chiar asha cum zici .