Poveşti cu Opel

Marţi şi miercuri am avut ocazia de a participa la un eveniment de presa ceva mai special. Opel m-a invitat la Russelsheim, Frankfurt, Mainz şi Dudenhofen pentru a lua pulsul acestei mărci în acest moment. Reportajele de acolo vor veni undeva săptămâna viitoare, vă anunţ doar că am avut de-a face cu:

  • Un test cu versiunile 4×4 ale lui Insignia. 2.0 Turbo, V6 Turbo şi OPC. Opel a lansat recent şi primul diesel 4×4 din istoria companiei (vorbim de turisme), dar nu am avut ocazia de a-l testa.
  • O vizită la centrul de design Opel din Russelsheim, acolo unde Mark Adams, vicepreşedintele Biroului de Design , ne-a pus în tema cu filosofia brandului şi cu noul Astra break. Cu această ocazie, am avut plăcerea de a discuta personal cu omul care conduce destinele designului Opel. Vine un interviu în care am vorbit despre noul Astra OPC, despre viitorul model de oraş Opel şi despre ce vrea să demonstreze Opel prin noul limbaj de design.
  • Am făcut o vizita la muzeul intern de modele istorice al celor de la Opel. Nu e deschis publicului, se află în interiorul complexului de la Russelsheim şi este un soi de muzeu-atelier în care modelele vechi nu sunt doar expuse, ci şi restaurate.
  • Am mers la centrul de testare Opel de la Dudenhofen, acolo unde am testat gama OPC (Corsa, Astra veche şi Insignia) în tot soiul de probe. De frânare, de jaloane şi de manevrabilitate pe circuit.
  • Am avut ocazia de a conduce trei modele istorice ale mărcii. Vă voi spune doar unul: Kadett-ul GT-E cu care Walter Rohrl şi-a făcut de lucru prin raliuri în anii ‘70 (vezi foto mai jos). Mi-au tremurat picioarele, a fost o senzaţie incredibilă.
  • Am vorbit cu un inginer specializat în sistemele de propulsie ale lui Chevrolet Volt/Opel Ampera. Vestea e că motorul pe benzină trimite energie cinetică direct la roţi în anumite condiţii. Mi-a confirmat. De două ori. Deci ce am scris acum câteva zile s-a adeverit. Vom vorbi însă despre asta în zilele următoare.

Şi acum vă întreb pe voi: ce vă interesează mai mult? Prioritizez apariţia materialelor în funcţie de răspunsurile pe care le voi avea aici.

1978 A achimwarmboldrallyeport

Etichete: /

21 comentarii la “Poveşti cu Opel”

  1. Matrixu spune

    Parerea mea. Volt. Pe urma istoria.

  2. unckle spune

    cata vreme Volt/Ampera sunt o “noutate” as propune sa incepi cu acest subiect;
    in paralel se poate lucra si la materialele cu muzeul intern, modelele vechi … restul nu prea sunt o stire , parerea mea, ca o masina noua va capata atentia cuvenita fara discutie, dar un vintage nu prea poate face asta ;)

  3. Bethurbazal spune

    Testul de la Dudenhofen, Volt/Ampera, modelele istorice etc.

  4. gelu spune

    1. testul cu istoricele. Vreau sa stiu cum te-ai simtit intr-o masina pe care trebuie SA STIII sa conduci pentru a mentine pe trasa.
    2. Voltul poate astepta (m-am saturat de garagara asta electrica). Minciuna asta putzea inca de cand era bobitza lutz trompeta la GM. Asta cand vorbea de Volt paraca era in campanie electorala.
    3. Vizita la centrul de design + interviul. Poate mai aflam si noi ce ne mai ofera Opel in viitor ca au inceput bine.
    4. Testele cu 4×4 si OPC
    5. vizita la muzeu

  5. John Doe spune

    Kadett gt-e, neaparat.

  6. Bogdan spune

    Muzeul intern din Ruselsheim, nu prea avem ocazia sa vedem chestii din astea “inchise”.
    Apoi Ampera si chestiile electrice, si gt-e-ul lui Walter Rohrl, ca la cate am citit despre omul asta si masina trebuie sa fie ceva de exceptie.
    Si apoi OPC-urile, care ar fi cele mai tari Opeluri. As vrea si o parere comparativa cu Fordurile (ST, RS etc.)
    Multumesc.

  7. Thor spune

    “Vestea e că motorul pe benzină trimite energie cinetică direct la roţi în anumite condiţii”

    Mircea nu stiu cu ce ai discutat, n-are nume ?

    GM/Chevrolet a realizat sistemul, nu Opel.

    Nu exista asa ceva, motoru’ nu trimite energie direct la roti.
    Nici acum n-ai inteles cum functioneaza.

    Numai motorul electric principal e conectat la roti.
    Daca-l scoti, masina e bibelou.
    La peste 70 mile/h functioneaza ambele motoare electrice.
    Motorul principal se alimenteaza cu energie de la baterii.
    Motorul termic furnizeaza energie catre motorul secundar, acesta depoziteaza o parte in baterii si o parte o foloseste sa ajute motorul principal.

    Eu am discutat cu ingineriul sef direct responsabil de Volt, Pamela Fletcher :)
    http://www.youtube.com/watch?v=d9-9atMw6Zs
    (min 42:00)

    Si chiar daca se presupune prin absurd ca e adevarat ce zici tu tot nu e minciuna.
    In 3 moduri din 4 functioneaza cum au anuntat ei.

    Papagaliceste s-a preluat “porumbelul” altora si acum o tinem sus si tare.
    Oricum se arde benzina, chit ca o transformi in curet, chit ca o trimiti la roti.
    Nu vezi padurea din cauza copacilor !

  8. Mircea spune

    :)

    Așteptarea e condiția esențială a umanității. Deci vei fi fericit la un moment dat. Îți garantez.

  9. Dan Lazar spune

    Mircea, pune materialele in ordinea in care-ti vine… dupa cum te-a impresionat fiecare eveniment. Si, da, cum spune si Bogdan, pune accent pe chestiile “inchise”.

  10. Thor spune

    Ca sa revin la subiect.

    Despre discutia cu Mark si Astra Opc.

  11. unckle spune

    scuze de off-topic, dar dl Thor a scos o “pasarica” si trebuie taxat ( ca d’asta-i liber internetu’ nu ? :P )

    deci OPEL ESTE GM DE 90 de ani … cam 80% din Opel este GM …

    deci Volt/Ampera are 1motor termic, un generator, un motor electric si un set de baterii.
    deci un motor electric poate functiona ca generator … ceea ce este evident de vre-o suta de ani incoace.
    deci cand apesi ca haplea pe pedala de acceleratie, si ai deja vre-o 70-100km/h bateriile nu mai pot sa dea suficient curent pentru a satesface nevoile soferului . . . si atunci cum face oare masina aia sa accelereze ?? “porneste” al doilea motor electric ? cu ce resurse domnu’ inginer? de unde mai ia curent masina aia si pentru al doilea motor electric daca bateriile nu sunt instare sa dea suficient nici pentru primul? si motorul termic ce draq mai face in momentul ala? ca motorul termic era legat de un generator… care generator s-a transformat in motor electric … deci motorul termic nu mai genereaza curent electric ca sa ajute masina – PENTRU CA AMBELE MOTOARE/GENERATOARE trag din greu ca sa miste rotile. In aceasta situatie ce face domnul sofer de Volt/Ampera … trage pe dreapta?

    Iti recomand sa cauti discutiile de saptamana trecuta, sa te dai pe net ca sa vezi ce mai spune lumea prin strainatate, poate chiar sa citesti un articol catre care am lasat un link in acele discutii, asta daca le ai cu engleza la nivel mai ridicat de “my name is Gogu”.
    Nu vreau sa par “rau” si sa dau cu sange in lumea de pe net doar pentru ca discutiile aici sunt libere si Mircea nu sterge comentarii doar pentru ca poate… dar dupa ce unii se agita sa “scoata” o explicatie vre-o doua saptamani, tu vii si spui ca-s prosti si ca tu stii mai bine dar faci o gresala grava de logica…. prietene, imi pare rau, dar trebuia sa te taxez :)

    bafta

  12. Bobu spune

    Buna,
    Ma bucur ca te plimbi, dar eu o sa atac un subiect care nu are nimic de a face cu Opel. TOP GEAR TV SHOW. De ce? Pt ca m-am cam saturat de discovery care dau si dau episode vechi, pe care cred ca deja le-au repetat de vre-o 3 ori, de antena3 care isi cam bat joc de emisiune si fani in acelasi tip.
    Din pacate nu prind BBC si poate ma ajuta careva cu vre-un sfat cum pot sa vad si live aceasta emisiune.
    Mersi.

  13. unckle spune

    scuze de faptul ca ma apuc si mai scriu ceva .. care nu-i tocmai la subiect..dar..:)

    in primul rand multumiri domnlui Thor pentru linkul catre acea conferinta de presa
    in al doilea rand … dl Thor — gagica aia “spune” cu gura ei ca motorul termic muta rotile. Faptul ca nu ies pe gura ei cuvintele ” the internal combustion engine moves the weels” nu inseamna ca nu este adevarat :) . Spune destul de clar ca motorul termic face multe acolo :) .. restul rezervam pentru comentarii la adresa unui subiect de blog adecvat .

  14. Thor spune

    “bateriile nu mai pot sa dea suficient curent pentru a satesface nevoile soferului . . . si atunci cum face oare masina aia sa accelereze ?? “porneste” al doilea motor electric ? cu ce resurse domnu’ inginer?”

    Nici tu nu ai inteles cum functioneaza dar spre deosebire de Mircea te dai si mare inginer, cand de fapt “tabula rasa”

    Motorul electric secundar intervine sa-l ajute pe cel principal atunci cand acesta ajunge in aproprierea turatiei maxime si functioneaza impreuna dar la turatii reduse.
    Bateriile nu se epuizeaza niciodata complet. Motorul termic porneste cand acestea ajung la 20-25% din capacitate.
    Numai la peste 70mile/h motorul electric secundar inceteaza sa mai fie un generator pentru cel principal si functioneaza in acelasi timp si ca motor si ca generator.
    Desteptaciune, curentul pentru al doilea motor electric nu exista.
    Motorul termic furnizeaza energie (nu curent) pentru al doilea motor electric, acesta ajuta motorul elctric principal si in acelasi timp depoziteaza curent in bateriii.
    Deci e imposibil ca motorul termic sa furnizeze “DIRECT” energie catre motorul electric principal(cel care misca rotile) cand acesta se afla conectat doar la motorul electric secundar.
    Pune mana pe carti si invata engleza, nu te mai da rotund.
    Fac ceva pe parerile tale, invata sa ataci un argument cu alt argument, lasa sangele pentru macelarii.

  15. unckle spune

    faza cu sangele… prietene, eu cred ca am fost destul de diplomat :)

    daca tot le ai cu ingineria ia povesteste-ne si noua cum un “dispozitiv electric cu magneti si bobinaj” poate functiona in acelasi timp ca generator electric si ca motor electric.

    In ceea ce priveste engleza … eu am diploma de traducator engleza-romana, pe domeniu tehnic .. tu?

    In ceea ce priveste argumentarea argumentului cu argumente care sa stea in picioare… prietene.. reciteste ce ai scris, textul este contradictoriu.. pe o parte spui o chestie pe alta spui exact invers.
    Parerea mea este sa te calmezi si sa nu iei totul ca pe un atac la persoana. Nu toata lumea iti vrea raul.. unii doar au alte pareri :)
    Dupa cum spuneam mai sus, ar trebui sa oprim comentariile la adresa Volt/Ampera si sa le pastram pentru mai tarziu ( asta daca Mircea mai are “sange” sa bage subiectul pe blog … ca la cat “sange” curge in comentarii cred ca se va gandi de doua ori )

  16. Mircea Mester spune

    Thor, unckle…

    E frumos cand vorbim frumos, e urat cand unul sau altul incepe sa deraieze. Aici nu se “face feva” pe unul sau altul. That was it.

    Merci.

  17. unckle spune

    Mircea, desi Thor a fost un pic mai acid nu pot sa nu apreciez faptul ca a gasit acel clip cu conferinta de presa de la GM. Ceea ce spune acea doamna suna chiar bine ca logica de optimizare a eficientei sistemului de propulsie – jos palaria pentru GM aici.
    Ca tema de “gandire” pentru o eventuala discutie pe tema acestui sistem de propulsie patentat de GM as propune sa abordam ( sau sa abordati, in caz ca te hotarasti sa ma banezi permanent de pe site :D ) urmatoarele 2 subiecte :
    -cutiile de viteze cu variatie continua
    -convertoarele de cuplu
    Sunt sigur ca discutia va capata mult mai mult sens daca aceste doua elemente se “introduc” in schema GM de propulsie. Cu aceasta ocazie o sa aiba dreptate si Thor, cand citeaza GM ( pentru ca acel motor termic nu se cupleaza la roti ca la o cutie de viteze manuala, fix-mecanic .. dar propulsia nici electrica nu este :P )

  18. Thor spune

    “daca tot le ai cu ingineria ia povesteste-ne si noua cum un “dispozitiv electric cu magneti si bobinaj” poate functiona in acelasi timp ca generator electric si ca motor electric.”

    Nu am cum sa explic eu aspecte particulare din tehnologia altora.

    “In this mode, the generator still continues to produce electricity as well as deliver torque via the gearset, Fletcher said”

    http://www.greencarcongress.com/2010/10/chevy-volt-delivers-novel-two-motor-four-mode-extended-range-electric-drive-system-seamless-driver-e.html

    Ca sa nu deraiem de la ce a pornit discutia:
    GM nu a mintit, atata timp cat in 3 situatii din 4 functioneaza asa cum au anuntat ei.

  19. unckle spune

    si in al patrulea motorul este legat direct la cutia de viteze via generator…. daca ai fi instare sa intelegi ti-as explica, dar vad nu am sanse…

  20. Thor spune

    Si am zis eu ca nu e ?
    Daca tu esti contabil 8/zi la firma si seara esti hair stilist 2 ore, si intrebat fiind ce profesiei ai spui ca esti contabil se numeste ca esti mincinos ?

    Problema e ca unii s-au precipitat si au mancat “prajitura” cu apa rece la greu si e nevoie de putina demnitate ca sa dam inapoi.

    Cand a adus Columb prima oara caii in Americi indienii s-au speriat si au zis ca sunt balauri.
    Mai tarziu cand au vazut primul tren i-au zis “calul de foc”.

  21. Mircea spune

    @Thor

    Dar daca te dai rotund in fata blocului ca esti doar contabil si ca nu poti sa suferi hairstylistii? Dar tu mergi in continuare pe ascuns la salonul la care lucrezi sub acoperire. Si cand vecinii te vad, sa te faci ca ploua.

    Ai dat un exemplu foarte bun :)