Sunteţi pregătiţi?
Primul lucru pe care mi l-am cumpărat prin internet a fost un echipament complet de tenis. Mi l-am luat din State la ceva vreme după ce începusem munca pe Automarket. Bine, ăsta a fost un produs palpabil, pentru că anterior îmi achiziţionasem bilete de avion plătind cu cardul. Ţin minte şi acum că eram întrebat de prieteni dacă sunt sigur că lucrurile pentru care am plătit vor ajunge. “Ai dat banii aşa, fără o garanţie, fără nimic?” eram întrebat de câteva ori pe zi. Sau “Ţi-ai luat adidaşi din SUA? Dacă nu-ţi sunt buni?”. Era o curiozitate faptul că internetul poate fi utilizat şi la altceva decât la chat şi e-mail. Şi la scos jocuri din reţele.
Între timp, lucrurile s-au schimbat atât de mult, încât întrebările de acest tip au dispărut aproape complet, iar echipamentul de tenis cumpărat atunci a fost înlocuit de multe altele cumpărate la fel. Un număr de card şi un cod de securitate fac minuni uneori.
Următorul pas: cumpărarea maşinii pe internet. Astăzi am primit vestea că Ford va vinde maşini direct pe net în Marea Britanie şi m-am declarat instantaneu fanul necondiţionat al acestui tip de comerţ electronic. Adică stau în faţa monitorului, negociez pe site cu vânzătorul, plătesc dacă îmi convine şi merg a doua zi să-mi ridic maşina de la unul dintre centrele speciale? Da. Adică nu mai trebuie să alerg prin showroom, să-mi aştept rândul, să mă bat în idei cu un vânzător care o ţine pe-a lui indiferent de ce vreau eu? Da.
Foarte tare.
Evident, acest tip de achiziţie se referă mai ales la cei care au banii cash deja pregătiţi. Mai greu cu leasingul. Evident, vorbesc eu, care le conduc pe toate în testele de presă înaintea tuturor clienţilor, deci ştiu cu ce se mănâncă fiecare model. Însă da, eu aş cumpăra o maşină direct de pe internet. Voi sunteţi pregătiţi de mutarea asta?
June 28th, 2010 la 2:27 pm
Internetul asta e bun, e ff ok, afli multe, vezi multe, bla bla bla……..dar la urma urmei nu uitati ca totul este ceva VIRTUAL.
Tocmai de aceea, este ok un showroom online de prezentare, darrrrrrr, in general vorbind………chiar asa de greu sa fie unei persoane sa-si miste fundul ala sa vada si el pe viu ce cumpara? Si asta pt ca realitatea cruda si simturile iti spun perfect ce ai de facut, daca acel produs ti se potriveste sau ba.
Aaaa, daca vom ajunge ca in Matrix, sa simt prin intermediul calculatorului diverse chestii – asa da, no problemo. Pana atunci, tot “statul la coada” este sfant, ca pe vremea comunistilor. )
June 28th, 2010 la 2:36 pm
foarte de acord. singura chestie ar mai fi sa mergi totusi la un test drive, sau daca se poate sa ti-o aduca ei sa sa vezi si tu cum merge ar fi perfect!
June 28th, 2010 la 3:12 pm
Eu unul sunt de acord cu Marius.Pe zi ce trece internetul pentru noi este din ce in ce mai indispensabil.In curand vom cumpara paine de pe net si vom merge in concedii virtuale in Caraibe cand noi de fapt stam intr-o iarna crancena in blocuri mizere.Pana la urma care e scopul? cu ce motiv se trece la viata virtuala? Exceptand motivul evident ca unii au de castigat bani prea frumosi ca sa stea cu mainile in sani.Suntem din ce in ce mai lenesi pe zi ce trece, imediat nu o sa ne mai obosim sa facem nimic, suntem din ce in ce mai lenesi si din ce in ce mai vulnerabili fara tehnologie.Chiar atat e de greu sa mergi intr-un showroom? Pentru mine e o placere sa explorez masinile, sa le simt, sa stau pe toate scaunele, sa ma uit la motor, la suspensie si sa simt textura materialelor din interior.Acuma vad ca e trendy sa-ti iei o masina ca pe o soseta oarecare.Ma intreb ce se intampla daca pica network-ul si ramanem fara confortul nostru? Evident ne intoarcem in epoca de piatra, probabil vom cauta disperati pe cineva care sa-si aduca aminte cum se aprinde focul.Stiu ca suna a aberatiile unui om care a vazut matrix de 78 de ori intr-un concediu medical dar multi oameni de stiinta isi fac probleme in ceea ce priveste directia in care ne indreptam.Totusi sunt de acord cu aceasta solutie in cazul in care nu ai cum sa mergi la un showroom din diverse motive, la fel tu, Mircea, nu gaseai perechea respectiva de addidasi in tara, asta e altceva.
In concluzie cred ca ar fi mai bine sa se limiteze putin evolutia internet-ului pentru ca suntem dependenti de el si ar trebui sa ne mai ridicam fundurile de pe scaune.Mircea s-ar putea ca , cat de curand sa joci tenis in Alaska sub Aurora boreala cu cine vrei tu din lume in timp ce stai intins in pat, suna cool dar parca nu mai e acelasi lucru.Cam nasol sa ceri un drivetest si sa primesti un joc pe calculator pe care sa-ti bazezi review-ul, cu siguranta asta va fi pasul urmator.
June 28th, 2010 la 3:27 pm
Vazuta ca si idee de marketing mi se pare interesanta ideea si ma asteptam sa apara asa ceva mai devreme sau mai tarziu.
Sunt curios care va fii primul roman care isi va cumpara un Ford respectand 100% aceasta modalitate.
Atata vreme cat in Romania achizitionarea unei masini se face cu un efort financiar serios si reprezinta un eveniment in cadrul unei familii, e greu de crezut ca toti acesti oameni vor renunta la astfel de emotii pasandu`le unui computer.
June 28th, 2010 la 4:13 pm
Mircea, o masina este ceea ce marketerii numesc experience good si nu prea poti sa iti dai seama de valoarea ei pana nu ai parte de o experienta. Probabil tu te referi la a comanda o masina pe internet, nu a iti baza intreg procesul decizional pe mediul online. Este ca si cum tu ai da un verdict despre o masina, cu informatii pe care le-ai auzit de la altii. Ai putea sa iti cumperi exclusiv online Duster dupa ce ai citit pe un site ca “se descurca pe teren accidentat, daca nu faci excese, bineinteles”? Asa ziceam si eu…
June 28th, 2010 la 4:40 pm
frumoasa initiativa – dar cred ca la aplicarea ei in viata curenta se va aduce un amendament foarte rapid – si anume invitarea clientului la un drive-test si abia apoi confirmarea comenzii ( pentru ca nemultumiti vor fi .. si legislatia spune ca daca omu nu-i multumit tre sa-i dai banii inapoi… care al o masina is destul de multi )
Cum spune colegul mowgli mai sus, lumea asta a ajuns sa fie mult prea dependenta de calculatoare si internet … in cateva generatii oamenii au sanse mari sa ajunga “inapti” pentru a supravietui independenti in natura. Tot “confortul” de zi cu zi din jurul nostru ne duce spre acel punct in care nu vom mai putea “fara”. Adu-ti aminte cum iti cautai prietenii ca sa iesiti in oras prin ‘90 … si fa o comparatie cu modalitatile disponibile acum ( exemplele pot continua la nesfarsit … si poate s-ar termina cu “oamenii nu mai stiu sa faca un foc” ).
Migrarea catre internet a vanzarilor de masini este doar o “bula” de Marketing .. parerea mea ( de nespecialist .. nici auto nici marketing ). Nu cred ca treaba asta o sa aiba un impact major asupra vanzarilor – dar va avea un impact major asupra cheltuielilor cu publicitatea. Chestia asta este preluata si prezentata ca “stire” de foarte multi – si ajunge “gratis” in atentia publicului . Chiar si in romania, unde nu cred ca se va pune problema vanzarilor pe internet, oamenii vor vedea stirea si vor retine doar ” FORD ” … ceea ce este o mini-victorie publicitara a celor de la Ford, isi fac publicitate gratis
June 29th, 2010 la 8:17 am
Pot sa spun ca si eu mi-am luat masina de pe net. Un VW Golf6. Mai intai am fost pe la showroomul local am analizat-o, am facut un drive-test iar dupa aceea am negociat pe net cu aproape toti dealerii VW din tara. In final, pretul cel mai mic mi l-a oferit un dealer aflat la 400km distanta, contractul si facturile au venit prin curier, iar masina mi-a fost adusa pe platforma chiar in fata blocului!