Cum ajungi sa-ti doresti sa fie criza

Citesc presa internationala si nu stiu daca sa-mi doresc ca intreaga poveste cu criza sa se termine sau sa continue si sa duduie. Motivul? Dacia vinde in draci in afara, iar criza le tine stecherele-n priza baietilor de la Mioveni. S-a ajuns chiar ca toata cresterea asta relativ brusca si foarte rapida a vanzarilor Dacia din Europa sa fie denumita “a crisis oddity”, adica un soi de “ciudatenie a crizei”. Sau o deformatie a pietei pe timp de criza. Ceea ce nu-i deloc rau pentru Dacia.

Ma gandesc insa la ce naiba se va intampla atunci cand pietele europene vor incepe sa-si revina usor-usor inspre ritmul anterior cutremurelor financiare recente. Si cand Romania va ramane, in clasicul si dulcele stil pe care deja il cunoastem, in urma. Adica in criza. Iar Dacia nu va mai vinde asa de bine in afara, iar la noi nici atat.

Sper ca noul Duster, lansat astazi pe plaiurile mioritice in prezenta lui Alain Prost sa fie un soi de punte pe care Dacia o face spre perioada de revenire. Sa fie un model care “panseaza” criza si care se va vinde indiferent de positia financiara a pietelor din Vest. Sau, daca vreti, sper ca Dacia sa-i fi facut pe europeni sa-si “dea greata” si sa prinda gustul modelelor romanesti.

4 comentarii la “Cum ajungi sa-ti doresti sa fie criza”

  1. florin spune

    Atunci cand pietele isi vor reveni sper ca Dacia, sa inceapa sa mai adauge cate ceva la Duster, Sandel sa fie masinile si putin mai atractive, ergonomice, nu numai ieftine.

  2. Alex spune

    Ai o intrebare foarte buna, cea cu revenirea celorlalte marci daaaar avand in vedere faptul ca in toata perioada asta Dacia se/s-a ridica/t ar trebui sa insemne si asta ceva…. Parerea mea e ca cel putin la fel tot va ramane, adica la un nr destul de ridicat de vanzari.

  3. albucatalin spune

    Dacia ,intr-adevar cred ca a avut sansa ca,datorita crizei si a pretului bun,sa demonstreze ca fac si masini fiabile,ma refer la cele pe benzina. Si Duster-ul sunt sigur ca va fi in nota Logan. Cunosc cativa taximetristi care au ajuns sau depasit cu Logan 300.000 km fara sa umble la motor (1.4 si 1.6). Asa ca vesticii au vazut cum sunt si vor cumpara in continuare,stiindu-se ca ei sunt fideli, de obicei,unei marci de care sunt multumiti.

  4. Mandu spune

    Mircea,

    Dacia va vinde OK si in continuare. Opinia ta e corecta, dar am simtit nevoia sa te completez. Evident, la mine pe blog… :)