Scuze
Sa presupunem ca esti foarte bun la jobul pe care il ai. Te zbati, te agiti, rezultatele se vad, aduci bani in firma. Rezultatele se vad. Firma spune ca e genial cu tine in echipa, dupa care iti inmaneaza decizia de rupere unilaterala a contractului de munca.
Sa presupunem ca esti cel mai bun din liceu la matematica. Mai ai putin si gasesti ecuatii si peste inca un an vei dezvolta axiome in geometrie. Esti de senzatie si toata lumea iti spune asta. Liceul iti da miliarde de diplome pentru ca esti cel mai tare din Galaxie, insa atunci cand trebuie sa nominalizeze pe cineva pentru a studia in continuare la Harvard, esti uitat intre patratelele din orasul tau natal.
Sa presupunem ca esti un mare atlet si ca reusesti sa te impui in multe curse, esti printre primii si esti aproape sa devii campion mondial si olimpic. Sponsorul tau te lauda, iti spune ca n-a mai avut un partaner ca tine, dar ca ii pare rau, trebuie sa te paraseasca. O sa sponsorizeze de acum copii de pana la 6 ani.
Motivele sunt puerile. In toate aceste exemple, o explicatie de genul “e criza, pe noi ne scuzati” ar merge ca unsa. Si totusi, nu se intampla.
“Anul 2008 a fost cel mai reusit de pana acum pentru echipa, BMW Sauber reusind o victorie in Marele Premiu al Canadei. Credem ca echipa se afla pe un drum bun, astfel ca acesta este momentul perfect pentru a renunta la acest contract de sponsorizare. Le uram celor de la BMW succes mai departe”.
-purtatorul de cuvant al Credit Suisse, ex-sponsorul echipei de F1 BMW Sauber.
January 20th, 2009 la 6:02 pm
Parerea mea este ca tot de la bani se trage. Credit Suisse a dat de inteles ca a fost alaturi de Sauber cand echipa era independenta si isi asigura o mare parte a bugetului de la sponsori.
Acum, dupa achizitia de catre BMW si primele succese, concluzia e ca BMW-Sauber isi poate asigura bugetul de la constructorul BMW si din drepturile de TV, care cresc proportional cu performantele echipei.
Pe scurt, Sauber ar fi supravietuit cu greu fara Credit Suisse acum 5-6 ani, dar BMW-sauber poate merge inainte bine-mersi si fara ei.
Un mod elegant de a se retrage din F1
January 21st, 2009 la 12:57 am
Excelent comentariul. Aceeaşi senzaţie ciudată am avut-o şi eu când am citit declaraţia de divorţ a celor de le Credit Suisse.
E ca în viaţă. Nu are importanţă (prea mare) că eşti bun, corect, cinstit, competent. Firma poate să te concedieze din orice alte motive decât cele care ar trebui să conteze. Jumătatea poate să te părăsească indiferent cât de tandru, fidel sau bun ai fost. Boala să te ajungă chiar dacă nu ai fumat, băut sau făcut chestii recunoscute ca dăunătoare.
Totul începe să fie upside down. Toyota, Honda, Nissan, BMW au parte de scăderi abrupte ale cererii. În schimb, bătaia de joc numită Smart vinde dublu decât şi-a propus în SUA. Fiat visează la o Americă unde redneck-ul va renunţa la pick-up truck şi se va converti la Fiat 500 şi Punto.
Când citesc aşa ceva încep să-l simpatizez tot mai mult pe rusul acela care şi-a lipit pe luneta SUV-ului un sticker. Mai ţineţi minte ce scria pe el?
January 21st, 2009 la 11:18 pm
Analizata la nivelul “crustei”, declaratia in cauza suna al dracului de cinic…
In context insa si cu cateva detalii suplimentare, incepe sa aiba o oarecare logica:
In ultimul an, actiunile Credit Suisse au pierdut 50 % din valoare pe bursa. In mod sigur o asemenea scadere, chiar si in vreme de criza, e cam auch…
Pe de alta parte, cand il lasi de izbeliste pe unul care are rezultate bune, cel putin teoretic are sanse mai mari sa-si gaseasca un alt sponsor decat unu care face curat in subsolul clasamentului.
Comparatiile de mai sus, chiar daca suna bine si au o morala consistenta nu se potrivesc perfect situatiei. Pana una alta, relatia asta dintre ei este cladita mai putin pe moralitate si mai mult pe bani. De care toata lumea trebuie sa traga ca de cai morti, inclusiv Credit Suisse pentru ca nu se stie ce vremuri vin…