O zi plină
Aseară s-a deschis pentru presă Salonul Auto de la Los Angeles. Un eveniment aşteptat de americani, o întâlnire care a reprezentat de fiecare dată un soi de preambul al Salonului de la Detroit, care are loc în luna ianuarie a fiecărui an. Ca de obicei, ne interesează direct sau indirect doar 50% din ceea ce văd americanii la Salon, pentru că o jumătate dintre modelele respective vor apărea la noi doar în fotografii pe internet sau în surprize Turbo. Dintre modelele care suscită un oarecare interes pentru noi am selectat aşa:
1. Mercedes CLS63 AMG - versiunea adaptată la nervi a noului CLS, lansat la rândul său acum două luni la Frankfurt. Tare jucăria.
2. Volkswagen Eos - nemţii zic că Eos va rămâne pe piaţă în paralel cu viitorul Golf cabrio. Unul are plafon dur, celălalt soft top. Faţa e aproape identică. Ei ştiu…
3. Nissan Murano CrossCabriolet – deşi e construit probabil doar pentru State, e primul SUV cabrio al lumii. Şi te uiţi la el ca la un urs punker. Nissan a înnebunit în ultima vreme. În sensul interesant al cuvântului (vezi Juke).
4. Range Rover Evoque cu cinci uşi – lansat în premieră la Los Angeles. SUV-ul compact al celor de la land Rover pare încă să fie un concept. O să mă dumiresc, probabil, de abia atunci când mă văd la volanul lui, când vine testul oficial
5. Subaru Impreza Concept - liniile sale ne dau ocazia de a ne imagina formele viitoarei generaţii Impreza. Mai bine ca actualul, dar cu aceleaşi linii complicate de design made in Japan.
6. Cadillac Urban Luxury Concept – aşa cum spuneam şi ieri, iadul e pavat cu bune intenţii. O maşină de oraş de lux care să coste 30-40 de mii de euro nu poate fi catalogată decât o idioţenie. Chit că unii producători au nevoie de ea pentru a coborî emisiile.
7. Toyota RAV4 EV – conceptul primului SUV 100% electric din lume. Vine în 2012 şi e dezvoltat cu ajutorul celor de la Tesla. Să aibă şi mahării jeep verde, ce dracu’!
8. Lamborghini Gallardo Spyder LP 570-4 Performante – în timp ce-i citeşti numele ajunge la vreo 150 km/h.
9. Nissan Ellure Concept – e primul coupe cu patru uşi Nissan. Deocamdată concept, dar nu se ştie ce le naşte mintea japonezilor. Mi-a plăcut soluţia uşilor, care accentuează în spate linia curată de coupe.
10. Volvo Air Motion şi Mercedes Biome – concepte futuristice create pentru un concurs între prototipuri. Avioane. La propriu şi la figurat.
Hors concours, BMW a decis să îngroape lansările de la Los Angeles prezentând în acelaşi timp pe internet primele fotografii oficiale ale noului Seria 6 Cabriolet. Şi a deturnat în doi timpi şi trei mişcări atenţia tuturor jurnaliştilor.
Pe scurt, azi am avut o zi plină. Dar, ca de obicei când e vorba de un salon, foarte frumoasă.
November 18th, 2010 la 3:07 pm
10 puncte pentru . . .pc.7
November 18th, 2010 la 4:05 pm
Bai nene, ma uit si eu pe siteul vostru si ma intreb unde apare articolul despre introducerea normel euro 5 pe motorizarile dacia.
Daca dai un ochi pe dacia o sa vezi ca sunt niste schimbari…..
November 18th, 2010 la 4:10 pm
@Dinof
Nu trebuie decât să cauţi DACIA pe site (ai casăţa de search pe homepage, dreapta sus). Prima ştire e asta: http://www.automarket.ro/stiri/dacia-renunta-la-motorul-14-mpi-si-se-supune-normelor-euro-5-34622.html
Voila!
November 18th, 2010 la 5:02 pm
Ai uitat de Honda, cu modelul full-electric Fit/Jazz EV si noua platforma hibrid pentru vehicule medii si mari cu 2 motoare electrice insumand 120 kW putere (dar cu puteri diferite pentru regimuri diferite de mers) si motor de 2 l cu ciclul Atkinson. Parerea mea e ca mai ales cea de-a doua stire e destul de importanta, fiind unica in peisajul hibridelor.
November 18th, 2010 la 5:08 pm
@stefanel
Corect. Aşteptăm implementarea pe un model full scale ca să vorbim despre asta. Mai sus e vorba de modele/concepte, nu te soluţii tehnologice. O listă de genul ăsta mi-ar lua vreo trei zile
November 18th, 2010 la 5:37 pm
Stefanel are dreptate, scrie mare , este “identic” cu punctul 7 = 7. Toyota RAv4 EV !!!
off…………
November 18th, 2010 la 5:38 pm
Dupa “scrie mare” trebuia afisat Honda Fit EV concept ! am scris intre sageti si nu s-a afisat. scuze!
November 19th, 2010 la 12:37 pm
@Mircea Meşter
Pari articolul ala e penibil. Pune la viitor niste evenimente deja intamplate. In plus mai citati si sursa, zf, nu siteul producatorului.
Plus ca informatile alea sunt partiale. S-au produs schimbari la nivelul consumului, performantelor dinamice.
E facuta pe genunchi stirea.
November 19th, 2010 la 12:43 pm
@Dinof
Nu înţeleg despre ce vorbeşti, nu e clar deloc ce zici tu aici
November 19th, 2010 la 2:09 pm
“Constructorul român va fi nevoit să renunţe”;” va fi luat de un alt motor ”
Articolul anunta ca dacia o sa faca modficarile astea in viitor.Cand de fapt in ziua in care a fost publicat articolul la ora aia, orice super jurnalist putea sa incarce pagina dacia si sa vada ca deja se intamplase.
“Ziarul Financiar anunţă că ” De ce trebuie sa citati nu stiu ce surse cand e asa simplu sa aflati informatia. Cel care citeste articolul ramane cu impresia ca dacia inca nu a facut modificarile.
Va multumiti sa preluati o stire sa o rescrieti. Cand nu era nevoie nici sa sunati biroul de presa al producatorului, ci doar sa va uitati pe site.
Ce e neclar in ce spun nu stiu, neclara e informatia pe care o prezentati voi.
November 19th, 2010 la 2:23 pm
Ok, până acum nu ştiam la ce articol te referi. Facem o regulă? Spui la ce te referi, apoi vorbeşti. Altfel, vorbeşti degeaba
November 19th, 2010 la 2:28 pm
Pai nu esti in stare sa te uiti la comenturi, chiar tu ai pus articolul mai sus.
Vrei sa-ti pun link la al 3lea comment din articolul asta?:)
November 19th, 2010 la 2:36 pm
Nu, doar că atunci când revii după ce alţi 5 useri au comentat ar trebui să spui la ce te referi. Nimeni nu stă cu lista de useri în mână să vadă ce au scris pe Automarket. Avem câteva sute de commenturi pe zi
Numai bine.