Constelatii cu iz de benzina
Ford va scapa de Volvo. Iar viitorul cumparator va fi, conform surselor suedeze, fie un constructor chinez, fie, citez, “o constelatie europeana”. Despre cine o fi vorba?
Pai, sa vedem. Avem la dispozitie, in mare, patru variante: Grupul Renault-Nissan, PSA Peugeot Citroen, Volkswagen Group sau BMW Group. Despre cine credeti ca e vorba in termenul cu iz astronomic?
Eu dau ca sigur VW.
February 25th, 2009 la 9:17 pm
Eu zic BMW…as vrea BMW
Mi-ar parea rau ca Volvo sa ajunga o marca de duzina si sa vad S60-uri conduse de toti carutasii precum Passat-urile.
La dracu’…nici nu-mi pot imagina un XC90 alb cu geamuri fumurii din care sa coboare o cioara-n trening.
February 25th, 2009 la 10:36 pm
si eu as vrea BMW … sunt convins ca ar aduce mari imbunatatiri de design la Volvo ….au nevoie …
February 25th, 2009 la 11:02 pm
PSA
February 25th, 2009 la 11:32 pm
Nu v-ati gandit la FIAT Auto.
Si asta e o constelatie si e una care tocmai a imprumutat 1 miliard de euro.
E adevarat ca au un mort care se taraie in Alfa Romeo si al doile muribund nu le-ar face foarte bine, dar merita mentionat ca posibilitate teoretica.
Volvo e un fel de “entry-level premium”. Cui i-ar trebui asta?
Renault Nissan au istorie cu Volvo de cand le furnizau subansamble si au marca premium in grup (japoneza premium de la Nissan-Infinity)
Psa nu are gama premium si poate i-ar prinde bine. Totusi francezii care fac masini au fost cel mai tare loviti de criza la volumele de vanzari si deci si la bani.
Le-ar prinde bine accesul la SUV-uri unde acum sunt doar canal de distributie pentru Outlander si nu au produs reprezentativ pentru brand si nici in clasa mare nu au nimic (unde S 80 nu ar veni rau).
VW are tot ce ii trebuie si nu stiu unde si-ar gasi locul in gama VAG. Totusi acum au bani si cine are bani acum poate cumpara asset-uri importante mai ieftin ca oricand.
BMW e top premium cu o gama asemenatoare. Nu ar face completare de gama si nici nu sta stralucit cu banii acum iar familia Quandt nu stie cum sa asigure stabilitate marcii de baza nu sa isi mai creeze probleme.
Fiat ar cumpara platforme de SUV si Marchionne tocmai a declarat acum vreo luna pe undeva ca ar vrea SUV dar i-ar place sa ia o platforma pe care sa isi puna “design”-ul Alfa.. Ar avea ceva cu care sa concureze respectabil in clasa prtemium; Alfa si Lancia nu pot face acum nimic in segment cu ceea ce au in portofoliu. Totusi asta ar insemna sa preia platformele tehnologice Volvo si proiectele curente+in dezvoltare; sunt prea orgoliosi sa tina sus Volvo si in continuare “in berna” Alfa si Lancia.
Nu dau nimic drept sigur. Voi ceilalti ce parere aveti?
Hai sa deschidem o lista de pariuri, sa punem o miza pe necunoscuta aceasta…
February 26th, 2009 la 1:50 am
Nu cred ca noul sef de design de la BMW e atat de maleabil incat sa isi asume riscul de a schimba inspre Volvo designul BMW. Nu vezi ca Hooydonk l-a dat afara pe Bangle cu scandal dupa ce tocmai Bangle l-a adus in companie?
Shitty situation
February 26th, 2009 la 2:36 pm
Daca il dau pe mana chinezilor, s-a terminat cu ingineria…
March 3rd, 2009 la 4:37 pm
renault. cu o imagine revizuita a volvo, francezii vor putea usor sa arunce brandul suedez ca un concurent serios pe piata turismelor premium. astfel ar acoperi mai mult din piata.
bmw. volvo ar putea fi transformat intr-un brand de nivelul volkswagen, inferior bmw-ului, prin care nemtii sa-si mai asigure un plus in cota de piata.
March 17th, 2009 la 12:13 pm
Daca te gandesti logic nu au cum VW si BMW sa fie cumparatorii, s-ar concura pe ei insisi la aceleasi clase.
Teoretic ar trebui sa fie Renaul-Nissan, din pricina ca PSA de curand a lansat cateva limuzine.
Pentru RN , venirea Saab, ar completa gama premium.
Observatie puncatata corect de Danao.