World Rally Crisis (WRC)
Seamana prea tare cu o inmormantare.
A inceput cu Audi si Porsche, care au anuntat ca nu vor mai lua parte in 2009 la cursele de anduranta si in Le Mans Series, din cauza crizei economice. Asta inseamna ca detinatorii titlului de la Le Mans nu vor mai lua startul in editia 2009 a competitiei. Ceea ce inseamna ca Peugeot e castigatorul Le Mans. Inainte de a incepe competitia.
A continuat cu Honda, care a anuntat ca din cauza faptului ca pompeaza multi bani aiurea in Formula 1, se retrage din cel mai urmarit sport cu motor. Iesirea Honda a echivalat cu un cutremur in lumea F1, noile reguli impuse de FIA pentru stabilizarea costurilor fiind patetice pentru o astfel de competitie. De exemplu, din 2010, masinile nu vor mai avea voie sa alimenteze in timpul curselor. Ceea ce face ca opririle la standuri, urmarirea strategiilor si linia curselor sa fie la fel de interesante precum un bolovan de pe fundul raului.
Ieri, Suzuki a anuntat ca se retrage din WRC, dupa doar un an la nivel inalt. Miscarea a parut normala, in conditiile in care Suzuki nu este cunoscut ca un constructor care sa faca ravagii in motorsport la nivel ridicat. Insa erau acolo si au plecat, iar asta aduce un loc gol care nu va fi umplut in foarte scurt timp.
Bomba bombelor a venit insa astazi, cand Subaru – de trei ori campioni ai lumii in WRC – au anuntat ca se retrag din cea mai importanta competitie de Rally din lume. Petter Solberg si Chris Atkinson raman astfel fara loc de munca iar competitia in sine devine mult mai seaca fara echipa care in acest sezon a terminat pe pozitia a treia. Iar in acest context, “mult mai seaca” este utilizat in cel mai denotativ sens cu putinta.
Toti speram ca idiotenia asta de criza sa treaca pentru ca totul sa revina la normal. Pentru ca masinile sa fie masini iar motorsportul sa fie motorsport, nu un surogat in care zaharul e inlocuit cu zaharina iar noi trebuie sa ne spunem in gand ca un lucru mai bun si mai natural nu am vazut niciodata. Nu de alta, dar mi-e sa nu ajungem sa ne uitam la calificari iar pole position-ul sa fie automat castigator prin simplul fapt ca e singurul de pe pista.
Iar acum e randul vostru. Pentru ca Subaru TREBUIE sa existe, face un mic concurs. eu va ofer trei fotografii semnate in original de Petter Solberg. Voi trebuie doar sa va spuneti parerea si sa aratati de ce criza asta idioata nu e buna pentru masini, motorsport si pentru nimeni in general. Cele mai bune trei comentarii primesc pozele.
December 16th, 2008 la 6:13 pm
Apropo de cocurs,una din pozele care le dai in concurs trebuia sa o primesc sub forma de premiu la sfarsitul sezonului 2007 de F1,dar v-ati facut ca ploua cu premiile de la sfarsitul sezonului 2007 si vad ca pana acum tot asa faci si cu premiile de anul asta.Mie nu-mi suna a fi prea “fair” treaba asta.
December 16th, 2008 la 9:20 pm
Incredibil! Abia ce-mi cumparasem o macheta RC reprezentand masina de competitie a lui Solberg si acum aflu ca se destrama divizia motorsport a constructorului nipon. Practic cand spui Subaru spui WRC, spui “albastru cu galben si jante aurii”. Subaru exista prin WRC, WRC-ul era inima ce pompa fani, admiratori, pasionati catre showroomuri. WRC-ul era scanteia ce declansa explozia inovatiilor tehnologice, a sistemelor ce azi au devenit simboluri ale marcii. Cat de trist… mai bine isi inchideau/vindeau showroomurile din Romania decat sa iasa din WRC… Nici nu stiu ce sa mai zic
December 17th, 2008 la 11:32 am
criza asta financiara e un motiv pt mai multi sa se retraga sau sa reduca personalul. astfel isi reduc costurile si le creste profitul. daca intr-adevar aveau probleme financiare, parerea mea e ca s-ar fi retras mai demult.. sa speram ca nu o sa asistam la ceva tragic in lumea sporturilor cu motor, sa vedem doi constructori care se bat pt un titlu sau ceva de genul…
December 17th, 2008 la 7:32 pm
Incredibil! Abia ce-mi cumparasem o macheta RC reprezentand masina de competitie a lui Solberg si acum aflu ca se destrama divizia motorsport a constructorului nipon. Practic cand spui Subaru spui WRC, spui “albastru cu galben si jante aurii”. Subaru exista prin WRC, WRC-ul era inima ce pompa fani, admiratori, pasionati catre showroomuri. WRC-ul era scanteia ce declansa explozia inovatiilor tehnologice, a sistemelor ce azi au devenit simboluri ale marcii. Cat de trist… mai bine isi inchideau/vindeau showroomurile din Romania decat sa iasa din WRC… Nici nu stiu ce sa mai zic
December 18th, 2008 la 8:50 am
Asteptam sa ma corectezi cu un”n” lipsa din cuvantul “cocurs” si eram chiar curios sa vad ce explicatie exista pentru ceea ce ti-am scris.
December 18th, 2008 la 6:32 pm
Corect.
Astept un mail pe mircea.mester@automarket.ro pentru a-ti trimite autograful original al lui Solberg. Sa ramana macar asta in amintire.
Merci.
Mircea.
February 16th, 2009 la 8:52 pm
mmmmmmmmmiiiiiiirrrrrrrrccccccceeeeeeeeaaaaaaa!!! uite la articolul asta, citeste articolul tau de mai sus si zi-mi si mie ce dracu inseamna toate acestea……..va participa audi sau nu in 2009 la le mans??? asteeeeeeeeeeept!
February 16th, 2009 la 8:52 pm
http://www.automarket.ro/stiri/noul-audi-r15-tdi-debuteaza-la-sebring-18376.html
February 24th, 2009 la 9:41 am
eee ca n-m fost pe faza.ma trezesc si eu ca bou prin februaie sa intreb de Mos Craciun.Pacat.