Piraterie? No way!
S-o luăm uşor: nu încurajez pirateria digitală, însă consider că fără ea nu ar exista branduri mari şi produse super vândute. Pirateria jocurilor, a muzicii, a filmelor şi a aplicaţiilor de orice tip asigură promovarea gratuită şi fără niciun efort a acestor produse. Iar rezultatele se văd. Un film mare nu ar fi mare fără ca cei care l-au văzut pe net sau scos de pe torente să-l laude. Un joc bun nu ar fi atât de cumpărat dacă el nu ar fi promovat de cei care l-au jucat scos de pe net (fie chiar şi prin bătrâneasca metodă “din gură-n gură”). La fel, nu ar exista vedete în muzică fără ca videoclipurile “furate” să fie vizualizate pe internet de miliarde de ori şi de milioane de oameni.
Următorul pas pare a fi piratarea sistemelor şi opţionalelor din lista unei maşini. Băieţii de la Audi vor sa ne vândă maşini cu toate sistemele preinstalate, urmând ca noi să le activăm descărcând nişte aplicaţii prin internetul oferit tot de ei la pachet cu kitul multimedia. Cei mai bucuroşi oameni din lume sunt hackerii, care vor avea ocazia să-şi facă mâna de acum pe sisteme complicate şi mult mai complexe decât un joc pentru care ai nevoie de un Key Generator. Ba mai mult, dacă vei vrea să-ţi downloadezi o setare sport a suspensiilor, băieţii ţi-o vor putea oferi la jumătate de preţ.
E bine, e rău pentru Audi? Normal că e bine. Este senzaţional chiar. Audi îţi va vinde maşina cu toate sistemele (cabluri, fire, pachete) deja instalate, deci tu vei cumpăra oricum hardware-ul. Mai mult, vor putea scumpi maşinile care îţi oferă această oportunitate deoarece descoperirea tehnologică este una de mare amploare. Nu trăiesc ei din faptul că tu îţi activezi sau nu încălzirea în scaune cu 200 de euro sau pe gratis. Oricum ai dat 400 pe fire, butoane şi rezistenţe atunci când ai luat maşina.
10+ pentru constructorii care vor face asta.
May 21st, 2010 la 3:53 pm
Cand am citit stirea m-am gandit prima oara la piraterie, la ce sisteme de securitate vor folosii nemtii si ca evident pana la urma tot se va reusi “decodarea” lor. Dupa ce am stat mai bine si am analizat problema (ajutat si de postul tau) imi dau seama ca este o miscare foarte inteligenta. In primul rand publicitatea gratuita cum bine ai punctat si tu (”ia-ti ba A8 ca iti da toate alea si ti le activeaza baietii”). Asa a facut si Microsoft, permitand pirateria, si uite acum controleaza peste 90% din piata sistemelor de operare. In al doilea rand le va permite sa creasca pretul de plecare prin prisma multitudinii de sisteme preinstalate si probabil ca le vor activa cu sume modice de ordinul a catorva sute de euro. In al treilea rand vor reusi o eficienta a fabricatiei extraordinara datorita faptului ca va disparea din procesul de fabricatie etapele legate de personalizare, rezultand de aici costuri mai mici de fabricatie, timpi mai scurti de livrare si nu in ultimul rand timpi mai mici de productie. Sunt convins ca pusa bine in practica, o asemenea ideea ar fi copiata repede si de concurenta. O zi buna!
May 21st, 2010 la 3:55 pm
@Catalin GC
Absolut corect.
May 22nd, 2010 la 11:03 pm
Nu stiu de cate ori trebuie sa aduc in discutie preturile reale ale optionalelor pana cand niste giboni or sa se prinda cum stau lucrurile in realitate ( vezi discutiile despre optionalele de pe “prafosul” autohton ) ….. ideea asta, venita de la unul dintre cei mai respectati producatori de masini, poate ii va mai lumina pe cate unii asupra acestui fapt.
Cum zicea si Catalin mai sus, sunt sigur ca iti vei plati cu varf si indesat toate optiunile de pe masina si hakaritul optionalelor nu va face decat sa atraga atentia asupra produsului , dar as intra un pic mai mult in detaliu cu o treaba , si anume :
Nu cred ca vor vinde un singur A6 la care iti vei putea pune tu ce optionale vrei ( aici nu discutam despre diferentele datorate motorului, vorbesc doar de restul masinii ) . Ar fi neeconomic daca ai face un singur sasiu+pachet de dotari si ai cere .. 45-55k Euro pe el in functie de motor. Ceea ce cred ca va merge foarte bine este un set de 2-3 pachete de dotari cu un numar limitat de optionale pentru fiecare, active sau “activabile”. In felul asta nu or sa trebuiasca sa puna sisteme cu adevarat scumpe decat pe masinile care or sa aiba pretul corespunzator, dar vor reusi in acelasi timp sa reduca variatiile de pe linia de asamblare la doar 2-3. Daca stam sa ne gandim ca defapt majoritatea optionalelor de bun simt ( clima, navigatie, xenoane, etc ) sunt defapt “grosul” pretului optionalelor disponibile pentru o masina, cred ca-i usor sa deducem ca 2-3 camere prin oglinzi si spoilere vandute cu 300-500E ca “activare de echipament optional” aduc firmei 295-495 euro profit — camerele de 1-3MP costa cam cat un nasture in momentul asta… costa cam cat costa plasticul din care sunt facute, si totusi sunt vandute la preturi exorbitante
Citeam prin comentariile stirii cum ca nu-i va costa decat “100″ de euro ca sa puna un LCD in toate masinile . . . nu ma bag sa-i contrazic acolo ca-i plin de fani TDI … dar as vrea sa subliniez o treaba – cu 400E cumperi un LCD de un metru su toate electronicele necesare ca sa fie un televizor . Deci cum poate sa coste 100 de euro un SoC ( system on a chip ) , o memorie ( 1 giga de Nand costa cam 3-4$ cu controller cu tot ) si un lcd ? Pretul total pentru un sistem de navigatie, ingluzand R&D nu cred ca este mai mare de 100$/E pentru cel mai JmeKer dintre ele – alea mai slabe nu sunt defapt decat versiuni “trunchiate” ale aluia scump.
Costurile cu optionalele sunt foarte mici in comparatie cu preturile afisate – sunt ferm convins ca un BMW / Audi / Mercedes care are optionale de 20000E nu il costa pe producator decat 5-6 mii in plus fata de modelul standard.
Pusa bine in practica orice idee buna aduce bani