Audi A1 incepe era decreteilor

Audi a lansat noul A1. Dupa o serie de teasere care la un moment dat ne-a scos peri albi, modelul fiind dezvaluit putin cate putin timp de aproape doua luni pana astazi, cand am vazut pozele oficiale, Audi ne arata cum poate fi aplicata linia de design de pe modelele mai mari pe unul mai mic.

Am vorbit acum aproape un an, la lansarea lui Polo, cu Walter De’ Silva, seful de design al intregului Grup Volkswagen. Acesta spunea ca cel mai dificil task pe care-l are un designer este sa creeze de la 0 un model de segment mic. Motivul: la cele mari poti sa te joci cu elementele componente, pentru ca acolo nu trebuie sa tai la sange din costuri.

Audi A1 nu este un Audi. O spun cu toate responsabilitatea, desi personal imi place ce-a iesit. Audi A1 nu ar fi existat daca Uniunea Europeana nu le impunea producatorilor auto o medie maxima de emisii pentru toate modelele gamei pana in 2012. A3 este un model care s-a vandut si se va vinde destul de bine incat sa opreasca setea germanilor de a produce modele mai mici. Mai ales in conditiile in care A2 a fost un esec total din toate punctele de vedere bazat pe intentii laudabile si naturale. Daca vreti, A1 este un soi de decretel, un copil creat pentru ca altcineva a spus ca e nevoie de el, si nu pentru ca Audi a considerat ca ar fi intr-adevar util in gama.

Daca analizam putin ce ofera A1, observam ca ipoteza sta in picioare. Cel mai puternic motor al lui A1 este, in momentul lansarii, o benzina de 122 de cai putere, in conditiile in care adversarii de piata ceva mai ieftini ofera un 1.6 Turbo de 175 de cai iar Alfa Romeo MiTo vine cu un 1.4 T-Jet de 155 de cai la prima strigare. Stiu, Audi va avea probabil un A1 mai tarziu, dar asta nu probabil ca acesta va avea un pret care-ti va permite un Mini, un MiTo si inceva in plus. Mai departe, o chestie flagranta: Audi A1 vine cu un motor de 1.2 litri in gama, insa acesta nu se ridica pana la 105 CP, ca in cazul fratelui ceva mai sarac Polo, ci se opreste la 86 de cai, din motive de pret. Pentru ca, altfel, am fi avut sanse sa vedem Audi A1 cu un pret care nu pleaca de la 16.000 de euro, ci de la 18.000. Si asta era o problema.

Nu contest ca Audi A1 se va vinde pe anumite piete. Doar ca modelul german nu are motoarele, designul si pretul lui MiTo si nici imaginea, designul si motoarele lui Mini. Si nu am pus in discutie Citroen DS, care – mare atentie – nu este un Citroen in adevaratul sens al cuvantului, ci un model dintr-o gama superioara premium. Si care are si el un motor pe benzina de 150 de cai dezvoltat impreuna cu… BMW. Deci concurent direct, ieftin, puternic si personalizabil in cateva triliarde de moduri. Practic, singurul avantaj real al modelului Audi este faptul ca poarta cele patru inele pe grila, ca are transmisie S Tronic cu 7 rapoarte si ca este primul nascut in viitoarea gama de oras al clasicului trio Mercedes-BMW-Audi. Ajunge?

Audi-A1_2011_1600x1200_wallpaper_03

Etichete: /

5 comentarii la “Audi A1 incepe era decreteilor”

  1. Cristian spune

    Audi A 1 doar ce a fost lansat ! Presa germana da ca sigura varianta S1 de 180-200 CP, iar in urmatorii 2 ani va debuta versiunea in 5 usi (Sportback), un cabriolet si SUV-ul Audi Q1 ca rival pentru MINI Crossman . Si sa nu uitam transmisia DSG in 7 rapoarte pe care publicul tinta al acestei masini (feminin) sigur o va aprecia si care nu exista in oferta rivalilor MINI si MiTo .

  2. mihai spune

    totusi nu inteleg de ce nu e un audi. explicatiile date sunt valabile si pentru mercedes si bmw care au reusit sa impuna masini pe care nu le aveu in gama acum 10 -15 ani.eu cred ca se va vinde mai bine decit cred unii.iar vizavi de motoare cred ca pina la sfirsitul anului va avea cele mai puternice motoare dintre concurenti

  3. Mircea Mester spune

    Un raspuns scurt ar fi “pentru ca e un Polo la baza”. Un exemplu mai complex e legat de ce am scris mai sus. Cand o companie face o masina pentru ca e obligata sa o faca, ea iese direct proportional cu situatia respectiva. Si mai e ceva: A1 pastreaza din spiritul Audi cam ce pastreaza si Q7. Unul facut din obligatiile vremurilor, altul facut din obligatie penru UE :)

  4. Cristian spune

    Faptul ca A1 “e un Polo la baza” nu cred ca este un dezavantaj, din contra . MiTo este bazat pe Grande Punto iar viitorul MINI se va baza pe Peugeot 208 . In toate testele comparative de limba engleza si nu numai pe care le-am citit, VW Polo a iesit invingator . Iar in plus fata de VW Polo, Audi A1 va veni cu calitatea asamblarii si materialelor net superioara concurentei .

  5. Mircea Mester spune

    @Cristian

    Era un raspuns tip: scurt si superficial. Celelalte detalii sunt mai jos.