Cu cine se bate Alfa Romeo?

Luca Ciferri, unul dintre editorialistii de baza ai Automotive News, cea mai buna publicatie auto din lume, a lansat ieri o provocare. In principiu, a vrut sa afle care este opinia cititorilor in legatura cu pozitionarea de piata a brandurilor Alfa Romeo, Lancia, Volvo si Saab. Intrebarea era legata de caracterul premium sau nu a celor patru marci. Altfel spus, se bat cele patru marci cu Audi, BMW si Mercedes sau cu Volkswagen, Opel, Ford si Renault?

Intamplarea a facut ca si eu sa fi avut problema asta chiar ieri, cand am avut programat testul realizat vineri cu Alfa Romeo Giulietta in Italia. Cu cine sa compari Giulietta? Cu modelele marcilor premium sau cu cele ale marcilor populare? Intr-un final, ajutat si de prezentarea italienilor din cadrul conferintei de presa dinaintea testului cu Giulietta, am decis sa consider Alfa un soi de veriga de legatura intre premium si non-premium. O publicatie germana a sintetizat foarte bine situatia: “Alfa Romeo spune ca Giulietta este mai sportiva decat Seria 1 si mai confortabila decat Golf. Noi am spune ca Giulietta este mai confortabila decat Seria 1 si mai sportiva decat Golf”.

Mai jos, unul dintre slide-urile prezentarii de presa din Italia

DSC03383

Etichete:

8 comentarii la “Cu cine se bate Alfa Romeo?”

  1. george spune

    Minte si italianu` ca Pravda de pe vremea lu` Stalin…

    Ce cu ce compara el acolo? Mere cu nuci si avioane cu zmee? Ca nu se pot compara marcile intre ele, cu atat mai putin un model de-al unei marci cu toate celelalte modele ale altei marci…

    Nu inteleg totusi de ce se face o comparatie cu BMW si cu Citroen dar nu si cu Audi…E BMW atat de prost incat poate fi pus langa Citroen, Peugeot si Ford insa e atat de bun incat n-are ce sa caute Audi langa el? Atunci ce-i cu Peugeotu` pe-acolo?

    As fi vrut sa vad o comparatie din asta intre o Alfa (care vroia el) si Audi TT cu Magnetic Ride…Just for the fun of it…

  2. Raka spune

    Din punctul meu de vedere, slide-ul respectiv e un mare rahat. Ca sa explic, in primul rand, lipsesc cu o desavarsire nonsalanta criteriile si bazele de calcul. Sunt curios ce face un Audi mai prost la handling decat un Citroen, dupa cum arata slide-ul.

    Spuneti-mi batut in cap, dar eu cred ca naietii de la Top Gear cand si-au facut sistemul de clasificari bazate pe metode deterministice de ordin empiric n-au fost chiar prosti.

    in plus, daca e sa compare Giulietta ca masina sport cu o alta masina sport de vaza a altei marci, sunt curios de ce au uitat de Audi TTS sau de R8. Si cam in ce moduri ar putea fi mai buna o Alfa decat un Audi la oricare dintre criterii.

    Parerea mea e ca asta-i doar un slide facut cu 5 minute inainte de prezentare de baietii de la Marketing, ca sa aiba si ei ce arata si sa dea bine a presa.

    La urma urmei, intr-adevar, daca compari Alfa cu Ford, Opel, Peugeot si Renault, o scoti drept rege pe principiul “bocanc in tara cizmelor de cauciuc”. Pune Alfa in oala cu producatorii de top si se cam inverseaza raportul…

    Tind sa dau dreptate publicatiei germane in ceea ce priveste Alfa…

  3. Maka spune

    Buna intrebarea si chiar se cere clarificata de multi.

    Personal cred ca Alfa / Lancia, Jaguar, Volvo, Saab sunt decazutele din paradis. Ca orice renegat sufera, au frustrari, dileme existentiale (de pozitionare) si traiesc din faima trecutului.

    Nu se regasesc nici in “premium” (desi Jag era gandit chiar in categoria LUX ) dar nici in gama masinilor obisnuite. Sunt precum tinerele fice de “chiaburi” supa venire comunismului industrializant in masa; nevoite sa prostitueze usor ca sa supravetuiasca.

    UIte asa toate marcile astea formeaza un grup destul de compact pe care pozitivistii il numesc “entry-level premium” (un fel de Fiat, Ford si Opel epilate, imbracate cu haine de firma si date cu parfumuri si machiaj de lux, dar cu aceeasi minte si aproape acelasi nivel cultural precum stapanii din lumea “de sub punte”).

    Negativistii le numesc resturile istoriei.

    Daca ar exista un ospiciu al industriei auto, astia ar fi clientii permanenti din ultimii 15 ani.

    Pentru o industrie mai batrana de 100 de ani, marcile astea ar putea fi recuperabile sau macar unele dintre ele dar asta ar insemna sange proaspat, adica ceva noi si proaspete si e greu sa faci recombinarile astea fara sa afectezi semnificativ ADN-ul original.

    Nu ne ramane decat sa savuram spectacolul.

  4. Maka spune

    Mircea, acum am vazut si comentariul tau de pe Automotive News.

    Mai degraba marcile astea sunt veriga in plus decat veriga lipsa cel putin la caum arata acum “tabloul”.

    Ca provocarea sa fie completa as intreba unde e locul lui Lexus, Infinity si Acura in peisajul asta (mai degraba “natura moarta”, din pacate)? Acum sa vezi dilema de segmentare…

    As spune ca primele 4 (poate Jag-ul e in alt spectru) sunt natura moarta iar celelate 3 sunt o specie noua care e la inceputul evolutiei. Un pluton care se deplaseaza in jos si unul care se deplaseaza foarte incet in sus spre zona aceea de premium consacrata, cultivata si recunoscuta (unde as spune ca si Audi e inca “newcomer”, dar acolo in mod cert).

    Asta e un fel de prelegere despre diversitatea mecatronizata ca paralela la biodiversitate…

  5. Maka spune

    Daca pe voi jurnalistii va intoxica la prezentari directe cu asemenea dejectii cu judecatorul final, cumparatorul, nu le merge.

    Poti sa prostesti omul o data , chiar si de 2 ori dar asta nu merge la infinit. Poti sa mai fortezi o nuanta, ok, e acceptabil.

    Tabelul ala din poza e rusinos pentru un om din industria auto. De parca voi nu ati mers cu un sasiu standard de Focus, Megane, 308 sau C4,, nu mai zic de Golf sau A3

    Nu ma leg de Alfa pentru ca pe asta noua nu am condus-o, dar cel putin celalte sunt aruncate la misto. Asta ma enerveaza la italieni, ca incearca sa te minta pe fata precum “rromii” la alba-neagra.

  6. Vali Tache spune

    Alfa Romeo de foarte mult timp se tot bate singura.

  7. flavius spune

    Corect Vali.Sunt varza la design,marketing si imagine si asta nu poate suplini plusul de tehnologie.

  8. grecu spune

    Am trait sa aud si asta : Alfa Romeo este ‘ varza la design’ :) ))))))))))))))))))))))))))))))))))