Tacsa

In plin avant al taxei de prima inmatriculare (sau de mediu, sau de verde, sau degeaba, sau cum s-o mai numi ea), olandezii ne dau o lectie la auzul careia am un feeling ca politicienii nostri se scarpina in cap fara a intelege exact despre ce e vorba.

Pe scurt: in loc sa impuna o taxa pentru nimic, olandezii vor implementa un sistem GPS prin care fiecare masina va fi urmarita non stop pentru a i se face un total de kilometri si pentru a i se analiza traseele parcurse in cursul unui an. Imediat dupa incheierea anului, pe adresa contribuabilului va veni o hartie in care i se va comunica taxa pe care o are de platit in functie de zonele prin care si-a facut veacul in ultimele 365 de zile.

Prieteni, se aude inspre Palatul Victoria?

P.S. Aflu ca in ultimul an nu s-a turnat nici macar un metru din Autostrada Soarelui pe tronsonul lipsa dintre Cernavoda spre Constanta. deci banuiesc ca o discutie privitoare la SF-uri ca GPS-ul in fiecare masina si cuceririle tehnologice ale Europei ne fac sa ne uitam la poze ca mutu’ la soare.

14 comentarii la “Tacsa”

  1. george spune

    Cei care au venit cu ideea asta sunt ori niste poeti (ca sa ma exprim elegant) ori niste securisti de tip FBI…

    Lasand la o parte eficienta foarte discutabila a sistemului (cel mai simplu si mai eficient e sa cresti pretul combustibilului), motivul pentru care o asemenea masura are sanse simbolice sa fie implementata este faptul ca se va sti in orice moment unde este fiecare cetatean atunci cand se da cu tu-tu-ul…Iar chestia asta nu incanta multa lume…Plus ca mai si intra in contradictie flagranta cu niscai directive europene…Deci i se poate pune cruce de pe-acuma…

    Ce ma frapeaza e ca cineva care lucreaza in domeniul auto de atata timp mai poate sa spuna despre taxa asta (si ea discutabila, la randu-i) ca e “pentru nimic”…Sper sa fie din ratiuni jurnalistice…

  2. Mircea spune

    Daca ar numi-o “taxa pentru nimic” nu ar mai sari nimeni in capul guvernantilor. Motivul: ar putea sa o utilizeze in ce mod vor acestia.

    In schimb, atunci cand ii spui “taxa de mediu” dar pui cumparatorii masinilor noi sa plateasca mai mult decat o fac cei care isi iau vreun harb de 20 de ani de afara, da-mi voie sa consider ca totul ramane la stadiul de scarpinat in cap.

    Asta e ratiunea utilizarii acestei expresii. Chiar cred ca ar fi mult mai potrivita…

  3. Kap spune

    tacsa intr-adevar nu e pentru nimic, e pentru interesele unor baieti smecheri care vind masini noi.
    Iar pentru fraierii care voteaza e abureala cu mediul.
    Iar “gugumanii” (ca sa citez un clasic al blogului Automarket) de genul
    “cel mai simplu si mai eficient e sa cresti pretul combustibilului” au probabil ca explicatie atitudinea unei persoane careia tacsa ii aduce apa la moara, nu?
    Iar tacsa intr-adevar e in perfecta armonie cu reglementarile UE….

  4. AndreiRN spune

    Aceste taxe pt ceva ce nu se va intampla sunt doar exemple concrede de furt guvernamental cu care au fost obijnuiti europeni.
    Da, este normal ca fiecare sofer sa plateasca pt asfaltul pe care il foloseste dar de asemenea ar fi normal ca fiecare cetatean sa fie platit pt oxigenul produs de arbori de pe propria proprietate. Hahahaha, si unde se ajunge?
    Se ajunge doar la umplerea buzunarelor guvernante.

  5. Radu spune

    este cea mai tampita idee pe care am auzit-o in ultima vreme. poate ar trebui sa ne puna contoar si la baie, sa platim de cate ori tragem apa o taxa de mediu, dupa cantitate …
    Minti securiste ale guvernului mondial din umbra ! Rusine sa promovezi asa ceva, chiar si in gluma !! DE TREIZECI DE ORI RUSINE !!!

  6. Nadalor spune

    Intr-adevar corect sa taxezi la numar de km si se poate in Romania pentru ca RAR-ul (daca s-ar moderniza) ar putea sa treaca in baza de date si kilometrajul real al masinii si din acea baza de date Guvernul sa factureze taxa.

    E foarte corect si cel mai aproape de spiritul “poluatorul plateste” ca eu care merg 20-25 mii km pe an sa nu platesc la fel cu ala care polueaza mai mult mergand 50.000 km

    …cum corect ar fi sa conteze in formula taxei numai emisiile (si nu numai de CO2 ca nu sunt singurele; si NOx polueaza desi nu creeaza efect de sera ci dau cancer) nu si cilindreeea sau anul de fabricatie. Ce il freaca grija pe Guvern ca cele 160g/km ale mele ies din 1400 cmc sau din 1800 cmc?

    Nu in ultimul rand, as vrea ca si poluatorul industrial sa plateasca aceeasi bani pe gram de emisii ca si mine si o sa dau bani guvernului cand va face un site pe care sa prezinte in timp real extrasele de cont in care se depun banii aia si facturile pe care s-au platit cu explicatii concrete care sa se regasesasca in planul de actiuni al Ministerului mediului.

    Daca imi cumpar masina noua personala cat exista taxa asta promit ca dau in judecata Guvernul daca nu face ca mai sus. Si castig, fie si in strainatate.

  7. Blitz spune

    Eu cred ca este un sistem foarte corect de taxare. Intradevar Romania este departe de asa ceva. Pe de alta parte “imi plac” oamenii care se considera atit de importanti incit cred ca ii urmaresti FBI-ul (care de altfel are jurisdictie doar in SUA, nu si in Olanda).Intradevar, taxa nu este pentru nimic, este o taxa pentru buzunarele unor persoane, in nici un caz acesti bani nu contribuie la eliminarea efectelor poluarii.

  8. george spune

    @ Mircea

    Daca ceea ce ai zis mai sus e o gluma, atunci pot sa spun ca e una reusita…Pana la “taxa de mediu”, taxa de inmatriculare se numea “taxa speciala”. Deci un fel de “taxa pentru nimic” din punct de vedere lingvistic. Si chiar si asa, a iesit ditai scandalul in care presa a avut cea mai consistenta partitura (nu condamn presa ca a luat atitudine, o condamn fiindca a luat atitudine pe baza unei documentari cel putin superficiale si, intr-un anumit caz, am curajul sa spun ca a fost vorba de o “stimulare” pentru “vigilenta”).

    Romania e tara in care fiecare e, in acelasi timp, inginer, faiantar, medic, instalator, psiholog, frizer, pilot de formula 1 si mecanic auto specialist. Nu mai ai loc de experti. Indiferent ce faci, se va gasi intotdeauna cel putin unu` care nu e de acord. De fapt cred ca ai vazut chestia asta de tz ori pana acum…Pana sa apara duda asta de formula, au fost o gramada care au vociferat ca taxa e prea mare pentru masinile foarte vechi, etc, etc. Acuma s-au gasit destui care sa protesteze (justificat daca nu tinem cont de cerinta comisiei) ca taxa pentru aceleasi masini foarte vechi e prea mica (culmea, au fost cazuri cand aceleasi persoane s-au sucit si au protestat in ambele situatii).
    Oricum, sa fi creat o taxa pe care sa o botezi “pentru nimic” ar fi declansat o revolutie. Pentru ca e de-a dreptul sfidare sa spui cuiva ca-i iei bani doar asa, la misto…

    Iar chestia cu taxa pentru harbul de 20 de ani e rezultatul cerintelor comisiei http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/07/1799&format=HTML&aged=1&language=EN&guiLanguage=en. Taxa veche nu a fost de departe cea mai buna formula din punct de vedere ecologic (si nu numai), n-a fost nici rea (uita-te la masinile care au fost aduse de prin Germania – majoritatea sub 10 ani) dar a fost mult mai buna decat cea actuala.

    @ Kap

    “Tacsa” nu face sa-mi creasca salariul asa cum nici lipsa taxei nu mi-l scade. Am alte “beneficii”…despre care ti-am vorbit deja…beneficii pe care oamenii simpli sau cei intentionati nu le “vad” din cauza valorii “exagerate” a taxei. Nu mai repet ca am “desenat” destul de clar…de vreo paispe ori pana acum…

    Cat despre “cel mai simplu si mai eficient e sa cresti pretul combustibilului” nu e o gugumanie desi asa pare…o TAXA DE DRUM (fiindca de asta era vorba in acest articol, iti mai aduci aminte?) inclusa in combustibil e CEA MAI SIMPLA SI MAI EFICIENTA SOLUTIE: mergi mult, consumi mult, platesti mult; mergi putin dar consumi mult, inseamna ca te dai cu SUV-ul care e mai greu si strica drumul mai tare, platesti mult…E ceva neclar in logica asta?
    Iar taxa (cea noua) e in perfecta armonie cu reglementarile UE…cel putin asa zic ei…sau stii vreo noutate si o tii pentru tine?

    @ AndreiRN

    Se putea sa lipseasca Martie din post? Si sa ne scuteasca de niste aberatii crancene? Nicidecum…

    Rade ciob de oala sparta. Asta cu guvernele europene care fura cetatenii ti-a fost stantata in ureche (in alta parte nu prea aveau posibilitatea)… Asa se intampla cand esti “furat” in mod silent. Sau cand esti brainwashed…Ajungi sa juri pe Biblie si pe moastele Sfintei Parascheva ca statul american e al mai cinstit din lume desi are ambele maini in buzunarele tale…
    Daca vrei sa vorbim de hotie la drumul mare si minciuna institutionalizata pai sa vorbim pe cazuri concrete, nu pe vise zbuciumate…
    http://www.youtube.com/watch?v=chXjCtkymRQ
    http://www.puppetgov.com/main.php?content=videos

    Nu mai cere sa fii platit pentru oxigenul produs de boschetii din curtea casei tale. O sa trebuiasca sa vii cu multi bani de-acasa…s-ar putea sa fie nevoie sa vinzi vreo 10 – 15 dintre rupturile de masini pe care le ai ca sa acoperi datoriile. Ti-am si facut un calcul la un moment dat din care reiese clar ca cei 15 pomi nu absorb nici macar CO2-ul pe care-l emiti tu… http://www.automarket.ro/stiri/consum-maxim-de-67-pana-in-2020-in-sua-8389.html. Ca sa nu mai spun si despre “carbon footprint”. US – 20,4 to/year/capita vs. EU – cca 7 to/year/capita…

    @ Nadalor

    Trimiti masinile la RAR in fiecare an (sau poate chiar mai des) ca sa-ti citeasca tie kilometrajul si sa-ti numere pietricelele din cauciucuri??? Tu crezi ca sunt latifundiar si-mi trimit sclavii cu masina la RAR si prin alte parti? Si ce faci cu cei care manaresc bordul? Si cat o sa te coste infrastructura capabila sa ia “la rand” toate masinile din Romania aproape simultan?? Revino-ti frate! Vrei sa fim mai catolici decat Papa…Lasati-i pe altii sa faca experimente. Daca functioneaza, poate le aplicam si noi. Daca nu, macar scutim niste bani si niste balamuc…

    Daca te referi la taxa de inmatriculare cand vorbesti de CO2 si noxe atunci sa stii ca faci o mare confuzie (si nu esti singurul). Ca sa nu mai insir aici o gramada de text… http://www.automarket.ro/stiri/londonezii-sustin-taxa-de-mediu-10404.html. N-ar strica sa te mai uiti putin si pe structura viitoarei taxe. Daca o s-o citesti mai cu atentie, ti se vor lamuri niste lucruri…http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/legislatie/arhiva_Transparenta.htm

    Pana una alta, poluatorul industrial plateste pentru poluarea pe care o produce in vreme ce tu nu…deci nu e chiar avantajos sa ai acelasi regim cu respectivul. Iar daca vrei sa stii cine si cat plateste si ce se face cu banii care se vor incasa, intreaba: http://www.afm.ro. Daca te intereseaza cu adevarat si nu e doar pentru impresia artistica…

    Cat despre treaba cu datul in judecata…inseamna ca te plictisesti tare iar banii nu sunt o problema pentru tine…

    @ Blitz

    Citeste cu minima atentie ceea ce am scris, daca tot vrei sa comentezi…ca nu e scris in olandeza. Era vorba de “securisti DE TIP FBI”…adica din aia care fac din astea: http://www.youtube.com/watch?v=VPPFgHF9VR4

  9. Kap spune

    In general, cresterea pretului pentru a dubla sau inlocui o taxa de drum impune taxarea nedreapta a utilizatorilor de salupe, ATVuri, drujbe, stivuitoare in lipsa unor pompe speciale pentru acestea, precum in Franta de exemplu.
    Altfel, in cazul utilizatorilor de drumuri publice, de acord ca este probabil solutia cea mai facila si mai aproape de adevar ca taxa de poluare si de drum (cit poluezi/parcurgi atit platesti).Insa fara mentinerea unei pleiade de ciubucareli menite a impovara cetateanul: taxa de prima inmatriculare, acciza, rovigneta si alte taxe de acces/traversare a unor zone cu retele de drumuri publice.
    Oricum, imi pare bine ca ii dai dreptate lui Mircea si esti de acord ca i-au zis taxa de poluare doar pentru ca altfel le sarea lumea-n cap.In definitiv, noua formula a fost scremuta pentru a fi tolerata de CE, neavind ca scop aducerea la o varianta acceptabila, ci doar mentinerea sa cu orice chip evitind insa amendarea Romaniei.Amendarea si revolutia de care aminteai, din pacate pentru guvernantii ce sustin taxa, vor veni la alegeri la schimb cu sfidarea lor de pina acum.
    Si stii oricum foarte bine ca este nu numai lingvistic ci si in esenta o taxa pentru nimic, daca ne referim la beneficiile noastre.Ca daca vine vorba de ale lor …. si aici oricine poate sesiza beneficiarii, nu trebuie “desenati”.

  10. george spune

    @ Kap

    Mult peste 90 % dintre ATV-urile care circula prin Romania fie merg pe sosele fie merg pe camp dar…de placere…Peste 95 % dintre drujbele din Romania taie lemn ilegal… restul de 5 % consuma o cantitate de benzina absolut insignifianta. Salupe de “leisure” si iahturi? Am ajuns sa-i plangem si p-astia cu salupe de 100.000 €/buc si cu iahturi de 3-600.000 €/buc ca le creste pretul benzinei cu 5 % ??? N-ar trebui sa ne framante griji mai importante? Pentru restul, ai dat deja solutia…

    Iar ai incurcat borcanele…Se pare ca nu-mi citesti posturile…nu ca le citesti in graba sau in diagonala…nu le citesti deloc…consumul de combustibil / emisia de CO2 nu sunt totuna cu poluarea. Ca sa nu mai repet: http://www.automarket.ro/stiri/londonezii-sustin-taxa-de-mediu-10404.html. Daca bagi “taxa de poluare” in benzina o sa-l rupi aiurea pe ala care are masina EURO 5 care merge 50.000 km/an si-l protejezi pe cel care are masina cu norma de poluare inferioara si chiar daca merge doar 10.000 km/an, polueaza de la dublu in sus (in functie de norma EURO)…Din cate stiu eu, acciza a disparut…cel putin la masini…Rovinieta e aia pe care n-o vei mai plati daca bagi taxa de drum in benzina. Cat despre taxe de acces si de trecere…daca mergi in Franta o sa vezi ca vei plati pentru fiecare segment de autostrada pe care circuli. In Danemarca se platesc trecerile peste poduri desi au o taxa de inmatriculare de-a dreptul halucinanta. In UK, platesti 25 de £/zi ca sa treci prin centrul orasului iar acolo benzina e cea mai scumpa din Europa…Nu stiu cum se face da` rumanu` vede numai lucrurile bune de peste tot si le vrea pe toate la el in ograda…eventual fara sa ridice un deget…Cand vine vorba de lucruri rele, nu mai vede decat ce e in Rumanica…Nu ca n-ar exista asa ceva, dar hai sa fim un pic obiectivi si cat de cat impartiali. Cand cerem sa fie si la noi ca in celelalte state UE, ar fi de dorit sa stim bine ce presupune asta si sa vedem cat de bine se potrivesc solutiile respective la noi. Ca daca am putea sa luam numai ce ne place si ce ne convine ar fi nemaipomenit…

    Nu vad de unde pana unde i-am dat dreptate lui Mircea. Eu am zis doar ca nu putea fi denumita “pe nimic”. “Taxa speciala” e o denumire eufemistica fara referire la scopul ei dar nu e acelasi lucru cu “pe nimic”…Este adevarat ca eficienta ei dpdv al mediului va scadea iar unii vor avea de pierdut (vezi pe nea Stroe de la APIA care a carait impotriva noii formule). Dar in final chiar si asa, schilodita ca sa multumeasca Inalta Poarta Europeana, va fi eficienta. Iar daca despre vechea taxa poate cineva sa spuna ca e pe nimic, atunci chiar ca habar n-are despre ce vorbeste. Inca o data, nu a fost cel mai bine gandita, dar a fost, cel putin din punct de vedere ecologic, foarte eficienta. Majoritatea masinilor rulate aduse in tara au fost EURO 3 si EURO 4 si cu varsta preponderent sub 10 ani. Sa fie oare o coincidenta? Si s-au importat masini SH desi unii spuneau ca nu te mai lasa guvernu` sa-ti iei masina rulata…

    Cat despre politicieni, hai sa fim seriosi. Suntem in Romania, iti amintesti? Oricine va veni, va pastra taxa. Indiferent de ceea ce declara si cat se dau cu fundu` de pamant. Prietenul constructorilor din Romania, Marinarul cel istet, uita si ce a promis ieri d-apai ce a vorbit acu` jde luni…la fel si ceilalti. In campanie electorala, toti vor binele cetateanului. Dupa ce trece iuresul, isi vad de treaba. Nu are rost sa incepem sa vorbim de politica pentru ca si eu am multe pe suflet.

    Raman la concluzia ca daca dispare taxa, toti vom avea de suferit intr-un fel sau altul: cresterea poluarii, traficul din ce in ce mai dificil, locuri de parcare mai putine si mai putin accesibile, iresponsabilitate la volan,accidente mai multe si mai grave (cu mortii si ranitii aferenti), scaderea fondului de mediu, scaderea incasarilor bugetare din tranzactiile cu masini vandute oficial (noi si SH), scaderea productiei autohtone cu posibilitatea inchiderii de capacitati de asamblare, reducerea industriei orizontale cu consecintele de rigoare.

    Stiu prea bine ca e o taxa cel putin utila pentru ca stiu prea bine despre ce vorbim cand zicem “romani” si “Romania”…

  11. Kap spune

    Cind va disparea taxa, si eu cred ca sint destule sanse anul viitor, vom suferi enorm datorita:
    – poluarii ( un euro3 sh superaccesibil fara taxa polueaza mai mult decit un noneuro? – exemplu “desenat” de vreo 10 ori, mai incerc) – remember, aici vorbesc de oamnei pentru care masina e o necesitate, nu de pustii care te sperie in vise cu ciurda de “ursuleti” modificati pentru curse ilegale;
    – traficul ar fi dificil fara taxa?Si acum e bun?Asta e o problema care se datoreaza 99% letargiei autoritatilor si indisciplinei muuultora.Doar nu crezi ca cine vrea masina nu isi ia!Dar isi ia un junghi mai scump si mai poluant comparativ cu ce ar putea lua fara tacsa.
    – locuri de parcare mai putine fara tacsa?Aici iar ai cosmarul cu “ursuletii”.Intr-adevar, toti asteptam sa ne luam vreo 3-4 rable sa le alergam….!!Absurd…
    – pina una alta fondul de mediu nu a primit nici un ban din tacsa, mai vedem, iar incasarile bugetare au de suferit si datorita unor cauze care ar disparea: masinute inmatriculate afara sau neinmatriculate aici din cauza tacsei.De-aici nu se pierd bani, nu?
    – sperietoarea asta cu restringerea Dacia e un santaj, oricum nu pleaca Renault, iar vinzarile nu le-ar scadea atit de mult, sa nu uitam cit de atractiva e piata auto romaneasca, aceasta atragind si Ford si poate chiar Mitsubishi ori Mercedes in ciuda incompetentei de la noi, coruptiei, infrastructurii etc.
    – am lasat la sfirsit partea cea mai spumoasa: iresponsabilitatea la volan!Hai ca mi-a placut!Daca ai ai si alta explicatie decit cosmarul cu ursuleti la raliu o ascult, altfel las-o, ca ne vede lumea!

  12. george spune

    @ Kap

    Cand o disparea taxa sa nu-ti dai palme prea tare ca o sa te doara…

    - nu mai incerca pentru ca ai luat-o putin pe aratura…mie nu mi-ai desenat de 10 ori…in cel mai fericit caz o data si daca s-a intamplat, in mod sigur ti-am raspuns. O sa-ti raspund si-acum: masinile care vin in Rumanica NU INLOCUIESC decat in foarte mica masura masinile vechi existente (care sunt in mare majoritate Dacii) ci SE ADAUGA acelora. Fie ca unii nu renunta la ele fiindca stiu ce inseamna o masina straina foarte veche cu sute de mii de km in portbagaj fie ca le vand/cedeaza altora care nu au bani nici sa treaca granita la bulgari necum sa se duca in Germanica si sa-si ia vreo ruptura de pe-acolo…Pentru ca tu ai incurcat borcanele din nou…prima optiune (de fapt, singura) a unui proprietar de noneuro din Rumanica, daca ar fi sa-si ia o masina de-afara fara taxa e una SUB EURO 2. Daca-si iau un EURO 3, sau peste, ori o sa faca foamea ca sa tina masina ori o s-o intretina prost…Masinile EURO 3 si 4 din DE, care sunt bune (adica mai putin rulate si ceva mai bine intretinute), sunt scumpe (ma rog, inaccesibile acestor oameni); cele ieftine astepta foarte multa “afectiune” din partea ta cand le aduci acasa. Afectiune de care unii nu sunt “capabili”…Un aspect foarte important de mentionat: masinile astea de care vorbesti tu (EURO 3 superaccesibil) e superaccesibil din niste motive foarte concrete…fiindca sunt jepcarite bine…am vazut prin Rumanica masini din astea. Nu cadeau tablele de pe ele ca de pe unele Dacii dar nici nu erau intr-o stare tehnica de invidiat dar noul proprietar incerca sa ma convinga ca masina e brici…cauciucurile erau pingele, discurile de frana te taiau la degete, barele de protectie erau atinse in toate felurile, parbrizul era ciupit in 3 locuri, samd (asa, la o “inspectie” ochiometrica facuta cu motorul pornit)…
    Fritii nu se despart de masinile lor fiindca s-au plictisit de ele…ci fiindca apar tot felul de probleme…iar asta asa e cum iti spun. Altfel nu si-ar cumpara Logan…Ca sa-ti dai seama cat de serioasa e treaba, gandeste-te la urmatorul aspect: neamt sa cumpere la pret de Golf 4 SH masina practic frantuzeasca (chiar daca e facuta in RO), cu o dotare de toata jena (dupa standardele germane) care a scos niste rezultate mizerabile la testele comparative organizate de presa auto…got the picture?

    - ceva se intampla cu tine si nu-mi dau seama ce… Aici http://www.automarket.ro/blog/?p=1005#comments ti-am explicat cum sta treaba cu traficul dar probabil ca a trecut prea mult timp de-atunci. ACUM, circulatia e crancena; FARA TAXA va fi “STARE DE NECESITATE”…sesizezi vreo diferenta?

    - Cred ca ti-a scapat ceva…probabil din cauza obsesiei cu ursuletii. Am pomenit de ei “in trecere” si tu i-ai luat in brate ca pe gaina cu oua de aur…situatia e oarecum aceeasi cu cea de sus: adica acum sunt foarte putine locuri de parcare si extrem de multe masini, fara taxa, numarul de locuri va fi practic acelasi, dar vei avea cu mult mai multe masini…La 500 – 1000 de E /bucata e si pacat sa nu-ti aduci o masina acolo sa fie pentru orice eventualitate, chiar daca tu ai masina de la firma/nu prea ai nevoie de masina…Si unde o s-o parchezi? Bineinteles, in strada/pe bulevard, in fata blocului ca doar n-o sa mergi 2 kilometri pana unde gasesti loc pentru ea…Mie mi se pare absurd ca mai “pui problema” locurilor de parcare…

    - iar imi dai exemple din alea gen drujba? Cati sunt din aia care inmatriculeaza masinile la bulgari? Procentual, foarte putini. Tu ai facut o socoteala sa vezi cat castiga statul din vanzarea unei masini noi (lasand la o parte tacsa)? Care sunt toate beneficiile? Rupe-ti 3 minute din viata si pune pe hartie TOATE INCASARILE SI BENEFICIILE directe si indirecte din vanzarea unei masini noi si mai vorbim dupa…

    - Iar faci confuzie…Renault poate sa plece oricand, mai ales cu grevele astea…iar ei nu au santajat. Au avertizat. Pentru venirea lu` Ford si eventual Merc si Mitsubishi ar trebui sa multumim si lu` Renault (chiar daca si mie mi se face un pic rau ca nu-i sufar pe francezi deloc). In loc de explicatie, o intrebare: cat e de simplu sa-ti faci o casa intr-o zona unde nu ai nici un fel de utilitati?

    -deah, te vede lumea cat de simplist gandesti. Asta in conditiile in care ti-am mai explicat deja de vreo 2 ori…ori nu esti atent defel, ori incerci o mica manipulare…era mai bine pentru tine sa spui ca nu vrei sa accepti decat sa spui ca nu intelegi…Trecand in mare viteza pe langa ursuletii care fac liniute (BTW, ai vazut accidentul ala dintre motocicleta si scuter la 140 km/h parca asta vara cand s-au facut 3 insi de i-a adunat SMURDU cu aspiratoru` iar jucariile cu farasu`? Ce distractiv a fost…) sa vorbim de cealalta iresponsabilitate pe care am descoperit-o privind masinile in trafic si vorbind cu diversi…Omu` care-si ia o masina de 1000 de EURO n-o s-o trateze nici macar cu atentia minima necesara (de fapt, am vazut atitudinea asta si la oameni cu masini de 20.000 de E). Incepand cu neevitarea gropilor si cu diluarea atentiei (deh, sunt cu masina de 1000 de E, daca o fac praf, ma duc si iau alta) si pana la intretinerea necesara (singurele “investitii” in masina respectiva fiind benzina, un schimb de ulei la fiecare `jde mii de kilometri si un cauciuc SH atunci cand vreunul de pe masina se taie intr-o sina de tramvai). Astea toate acumulate se traduc prin posibile accidente. Intr-un post anterior iti povesteam de un Merc cu pivotu` iesit din bascula. Stii ce inseamna sa-ti sara pivotu din bascula la 120 la ora (sau alte “defectiuni” de acest gen)? Sau sa-i sara unuia care circula pe contrasens cu viteza asta? Sau sa ti se opreasca motorul in depasire pe Valea Oltului? Sau sa ti se rupa cureaua la servo directie? Sau sa ti se sparga un disc de frana pe fata (am vazut urmarile unui astfel de accident…BRRRRRR)? Incearca sa-ti imaginezi treburile astea dar numai daca nu lesini cand vezi sange…

    Incearca sa constientizezi faptul ca nu toata lumea gandeste ca tine…de fapt nu toata lumea gandeste…si dovezi sunt destule…chiar tu spui in ultimul post ceva despre “indisciplina” multora…obisnuieste-te cu ideea…

  13. Kap spune

    Cind o sa cada taxa o sa ma doara rau de tot…. insa nu ca pe prosperii afaceristi carora li se umfla vinzarile prin tacsa si li se rotunjesc prin licitatii dirijate (exemplu: Chiuariu, omu’ lu’ Fenechiu a lu’ Tariceanu – 200 Octavia pentru Porsche, fara numar ).
    Te-ai prins, pe mine ma vede lumea.Tu spui ca romanii nu au grija de masinile lor.Bingo!iti dau dreptate: de la masini de 1000-7000Euro , care acum stau la negru sau sint inscrise la vecini (si care fara tacsa ar plati impozite si asigurari la bugetul ala romanesc de care ziceai) si pina la alea luate de noi (20.000 cum spuneai tu), foarte multe sint prost intretinute!Crezi ca un Logan hartanit 80-90.000 km prin tara nu poate face accidente pe ce Vale vrei tu?Ai vreo garantie cu tacsa asta impotriva accidentelor?Sau poate stii tu si tii doar pentru tine secretul Mariei: or fi piesele de schimb pentru Opelurile luate de afara mai scumpe decit pentru cele luate de-aici!Pune mina ca autoritate si fa campanii si actiuni cu RARul si desteapta “rumanii”, ca daca vor fi inconstienti atunci inseamna ca li se va trage de dinainte!Auzi, briu, le schimba tacsa comportamentul!
    Nu e clar ca lumina zilei ca masinile rulate la noi, datorita nivelului de trai, a infrastructurii praf si a iresponsabilitatii (vezi, iar iti dau dreptate) multor soferi sint oricum mai RABLAGITE si in stare mai proasta decit cele de care (nu numai) neamtul se desparte ca se aude tare motorul, are deja niste km sau poate (si e mult mai probail decit la un roman) ARE BANI DE UNA MAI BUNA!Si posibilitatile astea financiare ale vesteuropeanului sint principala cauza pentru care renunta mai usor la masini care aici cu tacsa devin comparabile cu Loganul nou de exemplu.
    N-a zis nimeni ca le iei de noi, dar fara tacsa gasesti masini mai bune de aceiasi bani si nu rupte pe drumurile noastre; citez: “Nu cadeau tablele de pe ele ca de pe unele Dacii”.QED ca ma dor tastele de atita desenat.
    Chiar nu sunt eu cel obsedat de ursuleti: “La 500 – 1000 de E /bucata e si pacat sa nu-ti aduci o masina” – de aici deducem ca fiecare isi va lua cite 2-3 si vom ramine fara locuri de parcare?Putin probabil.Baietii pasionati de curse care vor face asta cred ca sint…”Procentual, foarte putini”.Tu ai sta cu 2 masini vechi in loc de una mai buna?
    Loganul are vinzari foarte bune in Europa si are o gramada de fani.Ca dovada: http://www.dacialoganmcv.nl/?page_id=1370.
    “Dotari mizerabile”,”rezultate de toata jena”?Olandezii aia sint dezgustati de “franzuzismele” facute la noi, nu?Te uiti frumusel la vinzarile Dacia in Europa si nu mai scoti gugumanii ca se retrage Renault de la Mioveni pe motiv ca scad vinzarile in Romanica “Procentual, foarte putin”, OK?

  14. george spune

    @ Kap

    Faci confuzii foarte mari…imi dai senzatia ca tu nu traiesti in Romania …locuiesti cumva in acelasi cartier cu AndreiRN prin California de Sud de `jde ani?

    Alde Chiuariu/Fenechiu daca nu luau 200 de Skode noi, luau 200 de masini tot noi de la alta firma. Oricum, niste tradatori si astia. Trebuiau sa ia Citroenuri de la taticu` lor…

    Cel putin 5 dintre vecinii mei au masini (unele mai bune, altele mai putin bune) cu care ori merg odata pe saptaluna ori nu au mai mers de cel putin patrusprezece luni…daca erau parcate pe spatiu verde, acu` nu le mai vedeai de balarii. Doi dintre vecinii mei (vecini de scara, nu de bloc sau de cartier) au cate 2 masini (per capita nu per familie). Cate una dintre cele doua stau “pe dreapta” si ocupa aiurea locurile de parcare care si asa sunt foarte putine. Un alt vecin are 3 (trei) masini, si el merge cu toate (nu nevasta, nu amanta, nu copiii). Nu toate odata ci pe rand. In schimb ocupa CEL PUTIN 2 locuri de parcare simultan. SI ASTEA NU SUNT CAZURI IZOLATE…Bucurestiul si alte orase mari e plin de masini carora proprietarii nu le-au mai deschis nici usa de ha ha (necum sa mai si mearga cu ele) si de masini parcate in maxima bataie de joc (iar in cazul unora NU SE POATE INVOCA LIPSA SPATIILOR DE PARCARE…e chestie de “comoditate” si de bun simt…adica de lipsa de).
    Si fiindca m-ai intrebat chestia asta…Eu n-as sta cu 2 (3) masini… De fapt cred ca si una singura e prea multa…Dar asta nu inseamna ca toata lumea e asa…

    Buna gluma asta…Felicitari! Ai idee cat e impozitul anual pentru o masina? Stii ca nu-ti mai face aproape nimeni CASCO la masini mai vechi de 10 ani? Stii ca majoritatea service-urilor nu mai fac reparatii de tinichigerie la masini mai vechi de 10 – 12 ani? Stii ca majoritatea rumanilor cu masini “decente” nu-si fac niciodata CASCO? Costa mult prea mult si nu mai au bani…Iar aia care-si fac, platesc o prima de asigurare mai mica decat cu cei cu masini noi, desi despagubirile sunt aproape aceleasi cu exceptia furtului si a daunei totale. Majoritatea celor pe care-i stiu cu “supermasini” de 5 -15.000 de € aduse de-afara, umbla fara CASCO in Bucale si in Rumanica…dusi cu capu`… BTW, a fost nevoie de radierea automata in caz de neplata a RCA-ului ca sa poata sa faca asigurarea obligatorie…obligatorie…Interesant, nu? Din cauza celor cu masini “decente” (care nu-si fac asigurari sau isi fac la firme de apartament) am ajuns la exasperare cu asiguratorii…Pentru ca in momentul de fata asiguratorii merg in pierdere pe partea auto si din acest motiv te plimba ca pe milogi cand patesti cate o pocinoaga. Cea mai tare faza pe care am vazut-o a fost cu un bivol din asta care umbla cu A4 Cabrio cu varsta de max 2 ani (masina de aproape 30.000 €) fara CASCO. S-a infipt in altu` la stop si l-a costat reparatia cu piese cu tot peste 10.000 € (numai piesele au fost vreo 8.000 € – capota, faruri cu xenon, bara, aripi, radiatoare, volan, plansa de bord, etc, etc)…Ca sa-ti dai seama cat de bizon putea sa fie: umbla cu masina de fitze (cabrio e masina pentru snobi prin definitie) si nu mai avea coclitu` bani de CASCO…nici macar unul din asta la o firma mai amarata sa-i dea macar o parte din bani…
    Oricum, cand ti-am zis sa te gandesti la castigurile si beneficiile pe care le aduce industria auto, am presupus ca o sa te legi de ceva mai consistent…adica la fluxuri economice generatoare de TVA, impozit pe profit, impozit pe salariu, etc, PLUS un intreg sistem financiar-bancar (banci, societati de leasing, etc) la care aplici sablonul de mai sus…abia la asta mai adauga si impozitele si primele de asigurare despre care pomeneai tu acolo (care la masinile luate in leasing si in rate sunt OBLIGATORII si au valoarea cea mai ridicata).

    Era sa uit. Masinile inmatriculate in Bulgaria (cu numere cu P, B si CC), cu foarte mici exceptii sunt rupturi penale (din alea de le atarna matele pe dedesubt, luate cu 149.99 € de prin SCHROTT-uri). IAr soferii acestor masini, majoritatea, sunt de toata jena…Deci combinatia ideala: masina proasta + sofer prost…

    RAR-ul si statiile de inspectii tehnice ar scapa anumite defectiuni chiar si daca ar face verificarile la sange…iar rumanu` care ar trece de o astfel de inspectie ar zice ca are supermasina (doar a trecut RARu pe bune, nu?) si ar merge cu ea ca atare…

    Da, brau, iti place, nu-ti place, taxele si amenzile schimba comportamentul oamenilor…Arata-mi o tara care nu are asa ceva…O tara fara armata, politie, judecatorii si puscarii ar fi nemaipomenita. Dar e o utopie… Educatia si constientizarea “cu vorba buna” merg la foarte putina lume. Chiar si in tarile civilizate. In Rumanica, unde scara valorilor e data peste cap complet, astea sunt la fel de utile ca umbrela la inundatii…BTW, poate-mi spui care a fost metoda de “constientizare” care a dus la asemenea grad de cinste in Romania incat lasai cana de argint in mijlocul campului si nu se “lipea” de mana nimanui…Rumanica e tara unde se face constientizare pentru spalarea pe dinti de cel putin 2 (doua) ori pe zi (nu dupa fiecare masa)…si asta in secolul vitezei si epoca bombardamentului informatic… Crede-ma ca stiu despre ce vorbesc. Eu am fost chiar mai optimist decat tine cand eram mai tanar. Cand citesc posturile tale ma vad pe mine pe la 20 de ani cum alergam cu cutitu` si furculita dupa elicoptere si avioane… Realitatea (si nu ma refer la postul de televiziune) mi-a dovedit ca lucrurile stau cu totul altfel si m-a schimbat mult. Oamenii (unii dintre ei, si din pacate nu putini) sunt de o ignoranta crunta (ca sa ma exprim deosebit de elegant). Nu vrei sa stii cate mezeluri am gasit in frigider acasa cand am incercat sa fac educatie cu cate un ruman din asta (cu vorba buna, nu cu reprosuri sau ochi scosi). Era chiar sa-mi iau ciomageala. Ca deh, rumanu` se naste invatat si e expert in toate cele. Nu mai poti sa-i atragi omului atentia nici macar civilizat si discret ca se si uita la tine de parca i-ai fi zis ceva de mama. De-atunci am devenit partizanul masurilor “energice”. Si nu numai in domeniul auto. Acum vorbesc despre subiectul asta fiindca e un site auto dar am de spus lucruri si pe alte subiecte. Nu mai intru in detalii, dau doar cateva exemple: soferii (inclusiv cei profesionisti) se opresc pe sina de tren atunci cand se produce cate un blocaj dupa trecere la nivel desi stiu ca bariera poate sa se puna in orice moment si sa-i blocheze pe sina (iar bariera se pune fiindca vine trenul, asa m-a invatat pe mine tata cand aveam vreo 5 anisori); in SUA, amenda de 1000 de $ pentru gunoi aruncat la intamplare. O MIE DE DOLARI!!! De ce crezi tu ca au ajuns sa dea asemenea amenda pentru o chestie atat de “harmless”?! Nu era suficienta o amenda de $100? Uite ca nu era…tot in America, fiscul te baga in parnaie in secunda 2 daca are probe beton ca niste maruntis de-al tau s-a ratacit prin insulele Cayman…nu era suficient sa-ti atraga atentia sa-ti platesti impozitele? Iar exemplul pe care l-am dat de vreo suta de mii de ori pana acum: pretul benzinei in USA…Cand era benzina $ 1.25/gal, avea tot prostu` masina de 2 tone si SUV de 3. S-a facut benzina $ 3.50 – $ 4.00, au devenit ecologisti peste noapte…coincidenta? Am foarte mari dubii…

    Stiu ca vrei sa-mi dai dreptate dar nu-ti gasesti cuvintele…Tu nu prea ai habar de anumite lucruri…faci niste confuzii tzapene. Fii atent…incearca sa te concentrezi un pic: Fritz are de ales intre un Opel Astra din 2003 – 2004, 1.7 DTI cu max 80.000 km la bord, full fara piele (A/C automat, oglinzi rabatabile, reglabile si degivrante electric, xenoane cu spalator, navigatie, etc, etc.) si un Logan nou cu o dotare muuuuuuult inferioara…Astra fiind mai ieftina sau egala ca Loganul…si alege Loganul…si tu zici ca nu-i place cum ii rontaie motorul sau ca design-ul masinii s-a “trecut”…yeah, right…multe date iti lipsesc din peisaj…iti dau doar cateva…
    - COSTUL REVIZIILOR care, dupa un anumit nr de kilometri incep sa “curga” fiindca incep sa pice consumabilele “grele” gen distributie, ambreiaj, alternator, pompa de apa, compresor A/C, turbina, pompa/module de injectie/aprindere, cauciucuri, amortizoare, discuri de frana, placute, rulmenti, elemente de suspensie, si asa mai foarte departe;
    - COSTURILE REMEDIERII DIVERSELOR DEFECTIUNI (costuri directe si conexe – piese si mana de lucru, depanare, planuri date peste cap, cheltuieli de cazare – oamenii mai merg cu masina si prin strainataturi, in concedii sau cu diverse trebi – , imobilizarea masinii, timp pierdut aiurea prin service-uri, etc) care au mai multe sanse sa apara la o masina cu rulaj mai mare…si sa nu pomenesc nimic de niscai accidente care ar putea avea loc din cauza vreunei defectiuni (nu toata lumea are VOLLKASKO iar sistemul stie sa traga vinovatii la raspundere mult mai bine decat in Romanica)…faza cu discul de frana spart s-a intamplat in DE…
    Astea sunt motivele principale pentru care Fritz si Rijkaard isi cumpara masina noua. Nu cred eu ca neamtu` se plictiseste asa de repede de sound-ul motorului (de fapt, nu prea il mai aude ca masinile astea au o izolatie fonica foarte buna)…si daca totusi ajunge in stadiul asta, chiar e complet ilogic sa recurga la Logan pentru a-si “desfata” urechile…
    Apropo de Logan…In loc de toata polologhia asta, puteam foarte bine sa spun ca Loganu` are succes in Germanica. E cea mai buna dovada ca ceea ce spun e corect…

    Cum poti sa intrebi asemenea duda? Piesele de schimb pentru Opel-urile SH aduse de afara costa la fel ca si cele pentru Opelurile noi vandute prin reprezentanta. IN SCHIMB, piesele de Opel vandute pe piata germana sunt mai ieftine decat cele vandute pe piata romaneasca…sesizezi vreo diferenta?
    Iar Loganul (si Solenza, SuperNova si chiar “Berlineza”) care sunt omorate 80 – 90.000 km prin Rumanica, atunci cand incep sa aiba greturi, se rezolva mult mai usor, mult mai repede si mult mai ieftin: retea service dezvoltata, piese usor de gasit si relativ ieftine…Iti iei o “supermasina” de-afara cu banii de un Logan nou, si nici n-o inmatriculezi bine ca si tre` sa-i faci o infuzie tzapana de capital chiar si pentru o simpla revizie…ceea ce multi nu fac pentru ca deh, e scump si urmeaza o luuunga perioada de foame ca si-au luat masina de toti banii (ca asa se ia la noi masina, nu conteaza pentru ce iti trebuie masina, daca ai bani de A6, il iei)… http://www.youtube.com/watch?v=wZP_3F1RG0E

    Succesul lu` Logan are o singura legatura cu Romania: costul fortei de munca. Chiar si la inceput, cand erau salariile mai mici decat acum au marait destui ca Logan-ul e mult prea scump pentru “ce stie sa faca” (asta pentru ca toata lumea compara dude cu alune). Iar acest cost a inceput sa creasca binisor. Coroborat cu venirea lu` Ford care va hali o parte buna din piata Dacia, cu “aglomerarea” segmentului “low cost” si cu scaderea vanzarilor pe piata romaneasca din cauza rupturilor care vor fi aduse, ajungem la concluzia ca frantujii ar putea reconsidera strategia de dezvoltare de pe-o zi pe alta chiar daca au promis ca vor mai investi in Rumanica.
    Mai tii minte cum le-a tras Nokia fabrica de sub picioare celor de la Bochum? Renault a mai facut acrobatii din astea si ar putea sa mai faca si de-acum incolo. Mai ales ca posibilitati de relocare sunt destule. Renault are deja uzina functionala in Rusia si se pregateste sa mai faca una http://www.automarket.ro/stiri/renault-va-produce-sandero-in-rusia-11755.html Si daca nu stiai, Renault-ul nu a semnat contract de exclusivitate cu Romania. Loganul se mai produce si in alte parti. …Deci n-ar fi mare smecherie…Mi-ar placea sa ramana Renault-ul in Romania (desi nu-i am la suflet pe frantuji) ca din chestia asta avem de castigat toti dar sunt realist ca n-ar trebui sa promitem nimanui nimic in conditiile date…se pot intampla “neprevazuturi”…

    “Nu cadeau tablele de pe ele ca de pe unele Dacii” era o expresie pe care ai interpretat-o cum a vrut bicepsu` tau. Ai trecut in mare viteza peste “unele” ca sa poti sa te bati cu caramida`n piept ca ai facut patrusprezece demonstratii matematice pe care nu le intelege lumea…Asta nu inseamna ca toate Daciile sunt cazute si nici ca toate masinile straine sunt perfecte. Asa cum exista Dacii de pe care cad tablele, asa exista si masini straine in aceeasi stare si aici ma refer si la cele care urmeaza sa vina. Ala care nu are bani sa puna o Dacie la punct cat de cat ar trebui sa-si mute gandul de la o masina straina, oricare ar fi ea…

    “Dotari mizerabile”,”rezultate de toata jena”?
    Cu asta m-ai dezamagit rau de tot…nu ma asteptam sa judeci atat de superficial…pe langa faptul ca ai manarit expresia intr-un mod grosolan (ai mutilat-o si ai amputat-o) ca sa sune bine (era “cu o dotare de toata jena (dupa standardele germane) care a scos niste rezultate mizerabile la testele comparative organizate de presa auto) ai mai si interpretat-o aiurea. DECI, eu am zis asa: DUPA STANDARDELE GERMANE, dotarea Logan-ului e foarte “subtire” iar REZULTATELE MIZERABILE la testele comparative se datoreaza RASTURNARII si DISTANTEI DE FRANARE MARI printre multe alte chestii. Daca tie ti se pare ca o masina care se rastoarna la testul de stabilitate si scoate o distanta de franare cu vreo 10 metri mai mare decat competitorul direct (in cazul de fata Golf 4 SH) e nemaipomenita, atunci trebuie neaparat sa-ti ajustezi sistemul de valori si calificative. E adevarat ca treaba cu rasturnatul a fost cel putin dubioasa (ca a fost janta nu stiu cum, ca a fost cauciucu` de calitate slaba, bla, bla, bla) dar nu trebuie sa uiti impactul initial asupra publicului. S-a facut automat asocierea masina ieftina = masina proasta = masina periculoasa…
    Si inainte de testele respective, eu nu-i dadeam nici o sansa Logan-ului in Germania. (Eu unul nu condamn Loganul. Dimpotriva, pentru rumanu` si Rumanica de azi e una dintre cele mai bune optiuni.) Cu toate astea, uite ca are succes. Motivul? Neamtu` mai si gandeste…spre deosebire de unii rumani care gandesc procentual foarte putin, OK?