Săracii cu Scirocco vs. bogaţii cu Octavia Tour

Ultima aberaţie în materie de taxe, impozite şi altele asemenea legate de lumea maşinilor din România vine din partea Guvernului, care a decis ca posesorii maşinilor de peste 1600 centimetri cubi (1.6 litri) să nu mai poată să fie înscrişi pe lista celor care pot primi ajutoare de încălzire în această iarnă.

În teorie, logica e normală: cei care au bani nu trebuie să ceară ajutoare. În practică, însă, murim cu zile analizând puţin hotărârea idioată a Guvernului.

Nu ştiu care a fost criteriul pentru care Guvernul s-a oprit tocmai la 1.6 litri. Ca idee, motoarele pe benzin[ de 1.6 litri au devenit aproape inexistente pe piaţă în ultimii ani, ele fiind înlocuite in corpore cu versiuni turbo ale unităţilor de 1.4 litri. Excepţii sunt puţine şi vin din partea diesel. De exemplu, nu pot cere ajutoare la încălzire cei care şi-au luat ieri:

  • Skoda Octavia Tour (1.9 TDI M5 101 CP – preţ de listă 13.262 euro)
  • Seat Ibiza (1.9 TDI 105 CP – preţ de listă 14.395 euro)

De cealaltă parte, poţi să apelezi în continuare la ajutoarele de încălzire şi să ai în garaj modele precum:

  • VW Passat Variant BlueMotion (1.4 TSI 122 CP – preţ de listă 30.462 de euro)
  • Audi A3 Sportback (1.4 TFSI STronic 135 CP – preţ de listă 28.955 de euro)
  • VW Eos (1.4 TSI 160 CP – preţ de listă 27.496 de euro)
  • VW Tiguan (1.4 TSI 4Motion 150 CP – preţ de listă 27.105 euro)
  • VW Scirocco (1.4 TSI DSG7 160 CP – preţ de listă 25.193 euro)

E bine în România. Noroc că Dacia Logan 1.6 are cu puţin 1600 sub centimetri cubi. Altfel erai considerat bogat, bogatule!

LATER EDIT: Legea a primit câteva elemente adiţionale care le interzice românilor să ceară ajutor suplimentar de încălzire. Printre acestea se numără unele absolut senzaţionale.

  • Dacă ai depozite de peste 3000 RON la bancă. Ştiu mulţi (şi probabil sunt mult mai mulţi) bătrâni care au strîns banii ăştia de-a lungul anilor, iar pensia lor e foarte mică.
  • Dacă ai terenuri mai mari de 1000 mp. Deci adio ajutoare pentru bătrânii de la ţară, care de obicei deţin terenuri agricole.
  • Dacă deţii animale precum porci sau vaci. Dacă ţi-e frig, îi dai foc porcului.
  • Lista nu e închisă, propunerile se strâng. Good work.
Etichete: / /

43 comentarii la “Săracii cu Scirocco vs. bogaţii cu Octavia Tour”

  1. Dorian spune

    Discutia era aceeasi daca pragul era altul. 1800, sau whatever. Ideea e buna, insa punerea in practica e proasta. Ca de obicei. Oricum romanul va minti pe declaratii, cum o face de 20 de ani.

  2. Ion sau Gheorghe Emigrez spune

    Asemenea aberatii au devenit la ordinea zilei.
    Si nu vreau sa privesc partea plina a paharului.
    Dar oa sa ma obisnuiesc cu procesele: am inceput cu cei de la banci, sa vedem cu cine continuam.

  3. Ovidiu spune

    Mazda RX-8 – 1.3 L – 240-260 cai putere :D

  4. Vali Tache spune

    Pai nu-i corect conasule, la cati bani au dat pe masina de unde sa mai fie si bani de caldura. Lasa ca platesc aia cu Astra Classic!

  5. Mircea Mester spune

    @Vali Tache

    Genial :) )

  6. Vali Tache spune

    Ca de obicei!

    PS. Pot sa candidez.

  7. unckle spune

    @dorian – cam greu sa minti pe declaratii – pentru ca aia care stabilesc cine primeste ajutorul de caldura au acces la baza de date cu impozitele pe masini.. unde sunt trecute si motoarele ( pentru ca in baza capacitatii cilindrice se calculeaza si impozitul )

  8. hadouken spune

    @ovidiu – Rx-8 e incadrat ca 2600 cmc pentru ca e motor wankle.

  9. Vlad spune

    Dupa cum zicea cineva pe aici si avea dreptate, ai masina de oricare ar fi ea inseamna ca nu esti sarac si nu ai nevoie de subventie la caldura. Avea dreptate.

  10. un cetatean spune

    Imbeciltatea guvernantilor in actiune….. Aberand un pic, daca Rolls Royce ar face un motor de 1500cmc, proprietarul teoretic al masinii repective ar putea solicita ajutor de incalzire….

  11. Mircea Mester spune

    @un cetatean

    Nu aberezi deloc. Aston Martin are modelul Cygnet (bazat pe Toyota iQ). Motoarele sunt identice (1.0 litru în principal), dar modelul costă către 40.000 de euro. Deci se poate.

  12. Emanuel spune

    Mestere, ai mai uitat de: Citroen DS3 Racing (1598 cmc) = 24.185 euro CIP, Mini JCW (diferite variante) = 25.350 -> 28.000 euro CIP. Daca punem preturile DDP… e grav!

  13. Mircea Mester spune

    @emanuel

    Corect.

  14. Justin spune

    Intr-un fel, ideea de pe care a plecat legea e buna, nasol v-a fi ca nu a fost redactata in mod corespunzator.
    Mie personal mi se pare mai normal ca ei sa fi zis asa: Ai autoturism peste 15.000 euro (inmatriculat sau nu), atunci **** bani de incalzire. Daca ai autoturism intre 10.000 si 15.000 euro (inmatriculat sau nu) atunci primesti doar jumatate din banii respectivi. Daca ai sub 10.000 primesti toti banii.

    De asemenea, prin legea asta, ar fi trebuit incurajat si mersul cu bicicleta, in sensul ca: ai bicicleta si mergi pe ea, atunci indiferent de autoturismul detinut mai primesti in plus la fiecare 100km parcursi 0.01% din subventia pentru caldura. Bine inteles ca sa se faca chestia asta la noi in tara, in primul rand ar trebui sa avem parcari calumea (si tot acolo o gasesti, intreaga si nevatamata) si sa avem posibilitatea sa dovedim ca am folosit mijloace alternative de transport (eco-friendly)… Ar fi altfel daca ar fi asa si ar fi toata lumea fericita, si guvernantii, si soferii si aia care fac miscare

  15. Cristi spune

    Oricum toata ideea cu ajutoarele de incalzire e o falsa problema. Banii la greu se duc pe subventia la furnizor in orasele mari (inca racordate la incalzire centralizata). Astfel un posesor de Veyron din Bucuresti primeste subventie de incalzire de exemplu.

  16. bernd spune

    @ovidiu. Mazda RX-8 e incadrata de desteptii de la RAR la 2616cmc si nu 1308, fiind motor Wankel(rotativ)

  17. Anonim spune

    Nene, tu baţi puţin câmpii. Motoarele de 1.6 redevin la modă; mai uită-te puţin ce diesel-uri apar. Apoi mai gândeşte-te la un aspect: Până şi Dacia are motoare de 1.6; ţi-a trecut prin cap ca au decis limita de 1.6 gândindu-se la amărâţii cu Logan?
    Ideea e doar parţial bună deoarece, aşa cum ai mentionat şi tu, poţi avea maşini mult mai scumpe, dar cu cilindree mică; pe de altă parte, aceeaşi problemă există şi în cazul RCA-ului, şi nu te văd comentând pe tema asta.
    În cele din urmă, între noi fie vorba, cine nu are bani de căldură şi îşi ia maşină are ceva probleme la cap şi face umbră degeaba pământului. În concluzie, mai corect ar fi fost ca niciun proprietar de maşină să nu mai primească ajutor pe căldură. Măi nene, cine îşi permite să întreţină o maşină îşi permite să plătească şi căldura; dacă nu îşi permite, să renunţe la maşină, că nu este tocmai un bun vital.

  18. Cristi spune

    Acest mod de a abera este folosit in mai multe domenii ce privesc automobilul – taxa de prima inmatriculare, impozitul anual, asigurarea si acum acest rahat de departajare.
    Sa ii trezeasca cineva pe astia de sus, ca s-au mai modificat motoarele in cei 30-40 ani de cand exista acest sistem si sa revina cu picioarele pe pamant si sa puna taxe in functie de puterea masinii, nu de cilindree.

    Sper ca nu se ataca nimeni cu motoare turbo, dar asta e adevarul.

  19. Mircea Mester spune

    @Anonim

    Corect, dieselurile de generaţie recentă pe cilindree 1.6 încep să devină din ce în ce mai prezente. M-am gândit exclusiv la benzine când am scris. Dar ideea rămâne.

  20. Zoli spune

    Bine ca Dacia nu mai echipeaza Logan-ul cu motorul diesel de 1.9 …

  21. razvanis spune

    Alt exemplu de aberatie tipic romaneasca , sa nu mai vorbim de

    Skoda Fabia RS 1.4 TSI 180cp – 19.609 E

    MiniCooper S JCW 1.6 Turbo 211cp – 29.000 E

  22. Ovidiu spune

    Voi vorbiti doar de cei care au o Octavia la 10-12 euro si ca ar avea nevoie de subventie. Dar mare parte din cei fara bani si care au nevoie poate si-au cumparat un Golf II-III diesel, poate are motor 1,9 tdi si s-au ras de la portia de subventie..dupa ce probabil au strans cativa ani acei 1000-2000 euro. Nu e vorba de cei care au datorii, doar de cei care sunt la limita intre venituri si cheltuieli, eu asa o vad, care fac eforturi la un trai decent si acum vor plati suplimentar consistent la intretinere fata de anul trecut. O lege nu o poti face asa peste noapte, era nevoie de un cumul de conditii (an de fabricatie, valoare ACTUALA a masinii si nu valoare de noua, poate altele…) si elaborata o grila pe trepte, nu pur si simplu cei cu peste 1600cmc nu mai primesc nimic…

  23. Mircea Mester spune

    @Ovidiu

    Corect, ai dreptate. La SH-uri e şi mai rău :)

  24. Ovidiu spune

    rectificare: era vorba de 10-12 mii euro. Daca ai 12 mii sa dai pe o masina acum sigur nu ar trebui sa ai probleme cu intretinerea…..ca si cum ti-ai luat S600 si iti faci griji in privinta consumului…

  25. Ovidiu spune

    @hadouken, @bernd, HA! nu știam, mulțumesc de informație. O să fac un efort… de exemplu nu o să mai plătesc deloc întreținerea :D

  26. Ihearlights spune

    Bai, is idioti astia.

  27. Gigi spune

    Asa le trebuie romanilor daca i-au votat pe astia! Fac pariu ca daca partidul portocaliu(nu dau nume) condideaza maine romanii tot pe ei ii aleg!

  28. gyjk spune

    parca pe situl asta in perioada alegerilor cam erau promovati portocalii & base – prin diferite metode si useri -acum protestati

  29. Andi spune

    Actul normativ este mult mai complex. In primul rand, subventia se acorda doar pentru familiile care au un venit lunar de pana la 615 lei, pe fiecare membru al familiei. De asemenea, cei care detin mai mult de un imobil nu primesc subventie. Mai departe, capacitatea cilindrica se coreleaza cu declaratii privind veniturile, (salariile, pensiile, etc.). Pe langa asta, se vor efectua si anchete sociale pentru a verifica veridicitatea declaratiilor. Saptamana viitoare vor elabora si normele care vor cuprinde o lista cu toate bunurile pe care beneficiarul nu trebuie sa le aiba in dotare pentru a primi sprijin din partea statului. E gandit bine proiectul legislativ. Cu siguranta va elimina 99% din cei care nu merita sa primeasca subventia de incalzire.

  30. octav spune

    Mda, (inca) o mare prostie in aceasta tara!
    Problema cu cei ce scot astfel de legi este ca nu au idee despre domeniul in care activeaza. Mai pe romaneste, sunt pafaristi complet.
    Nu numai ca genul asta de impozit este o prostie, dar stilul in sine se bucura de un IQ mediocru.
    Ce treaba are subventia cu masina? E ca si cum as plati un impozit marit pentru ca nevasta are picioarele pana in gat si guvernantii sunt invidiosi.
    Mai grav este ca astia au pierdut orice urma de logica/ bun simt si cauta dispertati masuri petru adunarea banilor la buget, CU ORICE PRET!
    @ Andi: vorbesti in sabloane si viata cotidiana e un pic diferita.

  31. hrares spune

    Din pacate masin din dotare a devenit iarasi o masura a bogatiei…sa zic asa.. Ce masina ai ? ….ZZZZ..aaaa oaaaa…esti bogat! Desi cunosc oameni care au mercedes (sotul) si BMW (sotia) si stau in chirie si platesc rate de se rup pentru masinile astea…dar au masini..nu? Altul are casa construita acum, are familie cu copii la scoala, are si o mica afacere…dar conduce un logan….ii intalnesti pe toti trei la semafor, te uiti ce masini au si spui…aaa cei doi s-au ajuns! Din pacate de multe ori criteriul cu masina nu merge…dar asta e…

  32. andrei spune

    acumm intreb si eu ca tontul. voi pricepeti ce comentati? nu zice nicaieri ca daca ai masina sub 1,6 primesti subventie. ca mai sunt si alte criterii. spune doar ca daca ai masina peste, nu primesti. e greu? hai ca nu e chiar asa greu. iar exemplele date in postare sunt de tot rasul. pai, sa fim seriosi, daca ai 10mii de euro sa iti iei masina nu ai nevoie de ajutor de caldura. asta e clar. nu spun ca esti bogat, dar nici atat de sarac incat sa nu iti poti plati caldura. iar daca esti din cale afara de sarac si totusi ai masina, vinde-o, ca oricum nu ai bani sa mergi cu ea si sa ii platesti toate taxele.

  33. AdrianosFidi spune

    @Ovidiu

    mazda RX8 are 2616 cmc si 231 CP

  34. AdrianosFidi spune

    @Zoli

    nu a existat Logan cu 1.9 doar Pick-Up ( 1304,1307… ) si Solenza ( foarte putine alea cu 1.9D restul cu 1.4 MPI )

  35. stefanel spune

    Strict legat doar de legea asta si nu de alte aberatii, eu cred ca ar fi trebuit sa fie mult mai transanta: ai masina, n-ai subventie, punct. Chestiunea cu departajarea pe cilindree, putere, pret sau mai stiu eu ce e pur discriminatorie.
    Cat priveste celelalte conditii mentionate, care nu au legatura cu lumea auto, intr-adevar, alea sunt cel putin aberante.

  36. Masinile si ajutoarele de incalzire | Vlad Balan spune

    [...] Mircea, de la Automarket, explica cel mai bine cat de aberanta e toata legea asta, in postul asta. Ce naiba sa mai zici? Daca-ti place ce scriu eu aici si vrei sa fii la curent, poti sa te abonezi [...]

  37. Radu spune

    Din punctul meu de vedere e simplu…daca ai masina inseamna ca trebuie sa ai bani ca sa o folosesti – RCA, impozit, intretinere (consumabile), combustibil etc. Mie, ca si platitor de taxe si impozite, nu mi se pare normal ca cel care are masina sa primeasca subventii pentru incalzire, dar masina e sub fundul sau. Scuze, dar exista mijloace de transport in comun sau alte alternative (bicicleta, motorete etc.) mult, mult mai ieftine. De ce sa mi se ia din impozitul care il platesc luna de luna, ca sa ii plateasca nu stiu cui subventia la incalzire si el are masina de mii de euro? Este aberant. Nu-ti poti plati caldura, vindeti masina…
    Din pacate asa a ajuns tara noastra: platim de toate pentru toti (si de merita si de nu)…lasa ca prostii platesc impozite.
    PS: in aceasta categorie nu intra persoanele cu handicap care sunt nevoite sa foloseasca autoturismele echipate special

  38. razvan spune

    salut,

    ai dreptate. si eu am scris ieri acelasi lucru dar am comparat noul peugeot RCZ 1,6 turbo de 200 CP cu un Golf second hand 1.9 TDI
    aceeasi socoteala e si la impozit. vezi “sa moara in chinuri aia cu Q7″ dixit berceanu doar ca acolo e limita la 2 litri. Numai ca berceanu nu stie ca exista Audi Q5 2.0 TFSI de 211 CP cu motor sub 2 litri si ala cu Q5 nu moare deloc in chinuri

  39. Cristi spune

    Mda. Ca legea e aberanta isi pot da seama cam toti cei care nu au probleme cu etajul superior. Probabil ca mai greu e pentru unii sa isi dea seama cam in cine loveste aceasta lege. Ca daca stam si ne miram ca unii posesori de masini de 20000-30000 de euroi pot sa primeasca ajutor pentru incalzire la iarna, o facem degeaba. Parerea mea e ca prea putini dintre acestia vor cere ajutor pentru incalzire sau cei care o vor face se incadreaza in acea categorie de nesimtiti ordinari.
    Adevarul este ca ii loveste pe cei care au o masina second hand peste aceasta capacitate (exemplele sunt multe si nu are rost sa le mai enumar, au facut-o cei care au postat inaintea mea). Masini luate cu 1000, 1500, 2000 de euro, bani stransi cu greu de bietii oameni sau oamenii au luat credit (si acela mic, ca doar atata le-a dat banca la salariul pe care il au sau l-au avut).
    Asta este problema. Ei vor fi afectati, nu aia ce detin masini scumpe care se incadreaza in limitele aratate mai sus.

  40. Dpp spune

    @bernd : orice motor rotativ este incadrat la aproape dublul clilindreei reale , datorita modului de functionare al motorului Wankel. Doua cicluri de functionare Wankel sunt echivalente cu un singur ciclu de functionare Otto .

  41. Jup spune

    Caricatura despre un copil ai carui parinti au masina de 1400 cmc si colega sa de scoala, detinatoarea unui Opel Ascona din 1980…
    http://blog.ziaruldeiasi.ro/jup/poveste-de-iarna/688/

  42. Stefan spune

    @ Radu : tu ai impresia ca traiesti intr-o lume de vis nu? Eu am un Cielo, motor 1.5. Asta nu inseamna ca ma dau banii afara din casa. Masina a costat 1500 de euro. Este o necesitate, deoarece maicamea are handicap de grad 1, iar deplasarea este greoaie. Din cauza acestui fapt nu poate munci. Eu muncesc, la fel si sora mea. Unde e luxul pe care ti-l imaginezi? Crezi ca salariile noastre acopera toate cheltuielile astfel incat sa imi si ramana bani? Te inseli prietene. Mai cresti putin, si afla ce e greul, apoi vorbeste.

  43. Stefan-Razvan spune

    Evident o alta lege gandita “bine” de alesii nostri.