Peter Imre, Arjeplog şi 458 Italia

Colegii de la revista Kamikaze au publicat în numărul pe care îl găsiţi pe tarabe începând de ieri un material extrem de interesant legat de pasiunea lui Peter Imre pentru maşini. Ştiu, de obicei nu vorbim despre subiecte de acest tip, dar e păcat să rataţi un interviu în care veţi afla multe. Implicit cum sună şi se simte un Ferrari 458 Italia din interior. Povestea e spusă de Alex Vărzaru.

Vă citez câteva pasaje.

  • Ce are în colecţie: un SL din 1968, celebrul SL “Sue Ellen”, care se decapotează; un Fiat 500 din ’54, găsit într-un garaj din Italia, şi un Fiat 500 nou. „În 2000, tocmai apăruse noul SL 500, decapotabil, cea mai frumoasă maşină construită vreodată. Am obţinut-o cu şase luni înainte de a apărea pe piaţă”
  • „Mă duc o dată pe an, trei-patru zile, să conduc maşini pe gheaţă, în Laponia, aproape de Cercul Polar. Există nişte campusuri de condus pe gheaţă, la -30 de grade Celsius, la Kittilä, în Finlanda, şi Arjeplog, în Suedia. Acolo poţi să conduci de la SLK la SL, SLR, A4. Gheaţa e ca sticla, pe picioare nu poţi să stai, iar maşinile au cauciucuri speciale, cu cuie. Nevastă-mea nu a vrut să meargă, iniţial, apoi a venit într-un an cu mine şi a rămas fascinată. Sunt refăcute în gheaţă circuitele de la Nürburgring şi Hockenheim.“
  • În ’85, o problemă de sănătate l-a adus la oncologie în Ungaria. Ca să-şi permită tratamentul, s-a angajat ajutor de şofer la Hertz, o firmă de închirieri auto. „Am avut posibilitatea să mut prin garaj şi să duc la spălătorie toate maşinile interesante ale vremii: Mazda 626, BMW 316, BMW 529, Peugeot J5.

Povestea e mişto şi merită citită. Un mic preview este şi AICI.

3 comentarii la “Peter Imre, Arjeplog şi 458 Italia”

  1. Daniel spune

    Povesteste cumva si cum a negociat cu politistul pe marginea lui DN1 (pe la fostul complex Prisma), de Pasti, cu placa de inmatriculare de la Ferrari in mana, ca el nu poate sa monteze numarul pe botul lui 458 Italia?

  2. Mircea Meșter spune

    @Daniel

    :) ) Nu, dar e foarte tare ce zici tu aici. Mai aflăm lucruri noi. Sincer, numărul de înmatriculare arată ca dracu’ pe unele mașini. Uită-te la Alfa Romeo, se strică tot.

  3. prudentul spune

    Din câte ştiu, prin SUA şi Canada (poate şi prin Mexic) plăcile din faţă nu sunt necesare (sau sunt opţionale). Acolo un Ferrari arată mai bine. Dacă-l parchezi sub un palmier prin Beverly Hills arată şi mai bine.