O schimbare majoră pe Automarket.ro
Automarket este un proiect care s-a axat încă de la lansarea sa, în primăvara anului 2006, pe calitate. Am încercat şi vom încerca în continuare – cu resursele îndeajuns de limitate pe care le avem la dispoziţie în România – să reinventăm presa auto şi s-o adaptăm la rigorile vremurilor actuale. Şi când spun “rigori” nu mă refer la “valori”. Dacă valorile presei de astăzi se măsoară în cantitate cu orice preţ, în titluri bombastice şi în artificii care au rolul de a-ţi aduce trafic şi atât, rigorile pe care le-am acceptat ca repere pe Automarket sunt cele legate de calitatea textelor, de calitatea comentariilor, de calitatea oamenilor prezenţi pe site, de calitatea fotografiilor şi de caracterul unic al proiectelor propuse de Automarket.
Nu-ţi trebuie mult pentru a vedea că Automarket este altfel. Un simplu raid vizual asupra conţinutului şi al elementelor estetice de pe site te vor lămuri instantaneu. Automarket e diferit şi aşa va rămâne cât timp oamenii care se ocupă de el sunt aceiaşi cu cei care vă scriu aceste rânduri.
Nu ne iese de fiecare dată. Pentru că suntem oameni şi erorile de zi cu zi ne urmăresc şi pe noi. Însă vă garantez că, orice s-ar întâmpla în orice moment pe Automarket, scopul nostru este acela de a vă oferi informaţii corecte, exacte, fără infuenţe externe, iar aici nu există negocieri. Cu nimeni, niciodată. În rubrica de teste citeşti materiale scrise de oameni cu experienţă care povestesc despre ce au simţit şi ce au văzut, fără excepţie. Dacă redactorii Automarket au simţit că modelul X este mai bun decât modelul Y, o vor spune fără a se feri de asta, iar în spatele afirmaţiilor va sta întotdeauna experienţa. Pot exista opinii în contradictoriu şi suntem fericiţi să le lămurim civilizat, constructiv. Pentru că discuţia este unul dintre pilonii construcţiei acestui site.
Apropo de discuţii…
Pentru că am vrut să păstrăm Automarket ca pe un spaţiu curat din punctul de vedere al conţinutului şi pentru că eu consider că toate comentariile comunităţii Automarket reprezintă conţinut de valoare, am decis la începuturile noastre să moderăm orice apare pe site. Până acum, în cei 7 ani de activitate, am citit, şi am aprobat peste 300.000 de comentarii. Cifră de care am trecut recent şi pe care ne bucurăm s-o avem ca martor al evoluţiei acestui proiect. În acelaşi timp, am refuzat şi am şters peste 100.000 de alte comentarii. O cifră enormă, un risc din punctul unora de vedere. Dar o serie de curăţare fără de care nu am veni la muncă cu aceeaşi plăcere în fiecare zi. Aşa cum pentru niciunul dintre noi nu ar fi o plăcere să-şi desfăşoare activitatea între gunoaie, nu am acceptat ca zona de relaţii sociale între utilizatorii noştri să se transforme în timp într-una plină de invective, spam şi poveşti care nu au legătură cu subiectul în discuţie.
Încercarea de a păstra curat Automarket nu ne-a ieşit de fiecare dată. Asta pentru că există oameni al cărui scop este – ciudat şi de neînţeles pentru noi – acela de a-şi vărsa veninul peste tot ce-i frumos şi curat. Indiferent câţi utilizatori interzici pe Automarket, indiferent de câte ori le refuzi comentariile, indiferent de câte ori încerci să le dai de înţeles că nu e locul loc aici, continuă cu patimă şi cu o energie demnă de o cauză mult mai bună să-şi verse negativ patosul peste discuţii la obiect, realizate de utilizatori oneşti şi respectabili.
Am avut exemplul unui utilizator care şi-a inventat câteva conturi prin care, timp de aproape un an, vărsa invective şi stârnea discuţii în contradictoriu fără motiv. A fost şters, interzis, reinterzis, re-reinterzis. În fiecare zi, în fiecare săptămână, în fiecare lună. Nu conta. Timp de aproape 10 luni, omul nostru discuta cu el însuşi despre subiecte inventate şi gândite de el, îşi răspundea, se certa între alias-uri şi aşa mai departe. Am ignorat şi am rezistat cu stoicism, până când ne-am dat seama că omul pândea perioadele în care nu eram pe site (noaptea, la începutul şi finalul zilelor de weekend) pentru a-şi aşterne bruma de discuţie inutilă pe site. Până când observam şi interveneam, discuţia era deja în toi, fără nicio legătură cu subiectul care ar fi trebuit dezbătut, iar ceilalţi utilizatori, cei care şi-au confirmat valoarea pe acest site, ajunseseră să ne acuze pe noi din cauza lor. Toate astea timp de un an. Fără întrerupere.
Din această săptămână, trecem la pasul următor.
Riscăm. Şi pentru că vrem să menţinem şi chiar să ridicăm calitatea comentariilor de pe Automarket, secţiunea de comentarii dedicată utilizatorilor va fi schimbată complet în următoarele zile. Nu va fi doar o “deratizare”, ci şi o îmbunătăţire vizibilă a facilităţilor de comentarii. Veţi putea să comentaţi, să vă susţineţi comentariile cu fotografii, clipuri, link-uri. Veţi putea să vă editaţi comentariile (lucru cerut de foarte mult timp de nucleul de utilizatori fideli ai site-ului), veţi putea să vedeţi comentariile anterioare ale unui utilizator, vechimea sa şi aşa mai departe. Va rămâne sistemul de vot pozitiv/negativ care a reuşit să prindă pe Automarket, iar valoarea comentatorilor va fi dată de modul în care aceştia se vor confunda cu o comunitate din ce în ce mai mare şi mai valoroasă.
Veţi fi înregistraţi. O procedură extrem de uşoară şi rapidă, nimic complicat. Fie pe conturile de pe Automarket, fie prin Facebook, Yahoo sau Google. Alegerea vă aparţine, până la urmă e doar o chestiune de verificare. Dar vrem calitate, iar calitatea se obţine doar cu oameni care îşi doresc cu adevărat să facă parte din grupul celor care aduc valoare. Nu vrem numere şi cifre, vrem oameni buni lângă texte bune. V-am obişnuit astfel şi vrem să ne fie şi să vă fie din ce în ce mai bine de acum înainte.
Nu fac o listă a celor cărora le mulţumesc pentru sesizări, pentru plus-valoarea pe care o aduc materialelor noastre prin completări excepţionale şi pentru pasiunea lor pentru maşini. Dar ei se ştiu foarte bine. Suntem aici, vom fi aici şi funcţionăm pentru voi şi pentru toţi ceilalţi ca voi care citesc şi vorbesc despre maşini din pură plăcere. Restul nu contează.
În câteva zile, pe Automarket.ro