Groapa, adevarata religie a romanului
Nu am mai fost de ceva vreme la munte cu masina, din cauze legate de legaturi prea mari cu Bucurestiul cauzate de proiectul Automarket. Am dat insa o raita sambata si duminica si am ajuns la concluzia ca avem niste conducatori care nu merita tara pe care-o au. De acum stiu ca Romania nu e urata pentru ca e locuita, ci pentru ca e condusa si construita de oamenii care o conduc.
Ideile, pe scurt.
Nu se poate sa faci 200 de kilometri in 5 ore si jumatate. Bai, NU SE POATE! Probabil ca nu va spun nimic nou cand amintesc de celebrele coloane formate pe DN1 prin Busteni-Azuga, eliminate prin Sinaia si regrupate la Comarnic. Ei bine, dragilor, de aceasta data am stat la o coada interminabila cauzata de un accident grav petrecut din cauza unor marlani in zona Sinaia. Vreo 30 de kilometri de coada fara pauza.
Nu se poate ca un accident sa blocheze complet unul dintre cele mai importante drumuri de acces in Bucuresti. E un accident, fratilor, nu a cazut un meteorit pe sosea. Desi ceva-mi spune ca daca s-ar fi intamplat treaba cu meteoritul prin Franta, oamenii trageau doua sensuri in jurul gaurii in 30 de minute.
Am renuntat la a inainta precum continentele, in ritm de epoci glaciare, si am luat-o din Sinaia spre Targoviste. Nu stiui daca sa ma bucur pentru ca aici s-au invartit rotile sau sa-mi amintesc sarbatorile din calendar gandindu-ma la sirul de carii din asfalt care la un moment dat formau o sosea a lor, aparte, la vreo 5 centimetri sub patura de asfalt originala.
Nu se poate ca un oras normal sa arate asa cum arata orasele noastre. Dupa sirul de ninsori din iarna asta, asfaltul produs de baietii zambareti cu guse si burti asortate la cravata si camasa s-a transformat intr-un soi de nisip amestecat cu apa si ulterior uscat cu foehn-ul. Am numarat masini oprite sa-si schimbe roata pe pana pana cand am ajuns la concluzia ca am sanse sa intru in istorie atingand infinitul. La final, cireasa de pe tort si bomboana de pe coliva, am dat si eu mana cu o cunostinta a tuturor soferilor din acest weekend: cricul. Oricat de incet ai aborda gropile, oricat de indicat pentru proba de slalom ai fi, gropile aparute pe harta patriei ca bubele apoase pe timp de varicela ascund in apa maloasa si murdara surprize contondente.
Am murit si am inviat, apoi iar am murit cautand o spalatorie auto pe culoarul Rucar-Bran. E adevarat ca oamenii de pe acolo se ocupa mai degraba cu pensiuni si au o sosea care arata cum arata o ulita din Germania in 1700, dar cred ca e pont de afacere in zona.
Bucurestiul anului de gratie 2010 arata la fel ca America de Sud inainte sa fie colonizata. E mare, plin cu indieni si ai nevoie de spirite ca sa-l strabati teafar.
Am facut poze de exceptie cu Astra, Lancer Ralliart si C4 Picasso. Le veti vedea pe toate in scurt timp, la rubrica de teste.
Romania, 2010. Apa sfintita. De soferii care intra-n ea.
Romania, 2011. Drum national anul trecut, curiozitate stiintifica anul asta.
February 15th, 2010 la 1:27 am
Romania este construita pe foarte mult neprofesionalism. La fel cum si voi faceti teste in dorul lelii si Toma isi da cu parerea despre offroadere comparandu-le cu BMW-urile la care viseaza si voi bagati criticile sub pres, asa se intampla cam cu tot ce misca in Romania. Principiile “las-o ma ca merge asa” si “eu sunt cel mai destept si ala care ma critica e un prost frustrat” au adus Romania in starea asta. Singura scapare este ca fiecare sa incerce sa faca lucrurile mai bine si sa il respecte pe celalalt. Fiecare dintre noi are apucaturile proaste pe care le critica la cei din jur, nu putem nega asta, dar cel mai bine ne simtim in pielea noastra cand aratam cu degetul. Fac pariu ca daca Mircea Mester era Ministrul Transporturilor nu s-ar fi schimbat nimic la nivel national, ci conturile private din Elvetia ar fi avut un nume nou si corul celor care huiduie sosele unul in minus.
P.S. nu ma astept ca acest comentariu sa fie publicat, dar cel putin tu il vei citi
February 15th, 2010 la 11:00 am
Nimeni nu baga criticile sub pres aici. Toate sunt stranse, discutate si analizate. Cand sunt facute cu bun simt si obraz. Nu inteleg de ce nu as fi publicat comentariul tau
Sunt sigur ca poti sa-ti dai seama ca LC poate fi comparat la pret si consum cu modele de aceleasi dimensiuni, mai ales in Romania. Unde astfel de modele sunt utilizate mai ales pe sosea. Si unde exista foarte putini indivizi care abordeaza corect segmentele, clasele si tipicul fiecarui model. La tinuta de drum si peformante in off-road, e cu totul altceva si ai dreptate. Dar nimeni nu a indraznit sa faca asta aici.
Daca Mircea Mester era ministrul Transporturilor, n-ati fi avut Automarket.ro
February 15th, 2010 la 11:08 am
@Casper
Nu`s de acord cu tine.Daca Mircea ar fi fost Ministrul Transporturilor si’ar fi dat seama ca daca romanilor le merge bine si lui ii va merge bine, mult mai bine decat daca ar fura.Pentru ca si’ar da seama ca avand o infrastructura decenta, cam 90% dintre soferii romani ar avea bunavointa si ar plati taxele de drum si toate cele si altfel s`ar strange bani pentru alte investitii de infrastructura si tot asa.
You tell`em, Mircea!
P.S. Nu`s vreun pupincurist sau ce va mai puteti imagina voi astia mai rautaciosi…ci doar ii respect pe cei mai destepti ca mine.Atat.
February 15th, 2010 la 2:48 pm
@Mircea
“Bucurestiul anului de gratie 2010 arata la fel ca America de Sud inainte sa fie colonizata. E mare, plin cu indieni si ai nevoie de spirite ca sa-l strabati teafar.”
Absolut genial, superb.Is curios daca si la asta ai facut “copy & paste” cum sustin unii utilizatori.
@marius: respectele mele domnule pentru PS.Nu prea mai vezi in ziua de azi astfel de afirmatii.
Mircea, daca tot suntem pe blogul tau, ai cumva vreo speranta ca se va schimba ceva? macar in privinta drumurilor daca nu a tarii intregi (sa nu cerem totusi prea multe).Eu tot vreau sa ies in strada dar n-am cu cine ).
February 15th, 2010 la 3:02 pm
Claudiu, argumentul “copy/paste” e cea mai simpla acuza care poate fi adusa fara a avea argumente. Gura nu ne doare, cum ar veni.
.marius., nu are relevanta ce spui aici. Eu ma pricep sa scriu (merci de cuvintele frumoase), tu te pricepi in mod sigur la altceva mai bine decat mine. Inteligenta e legata de context, nu e o insusire valabila in orice situatie. As pune pariu ca daca mergem intr-o stana ne dau ciobanii clasa la muls oile. Si asta ii face foarte inteligenti in ce fac. Inteligenta vine dintr-un cuvant latin care inseamna discernamant, intelegere.
February 15th, 2010 la 3:28 pm
ba se poate, si dupa cum vezi, chiar SE poate!!!! nu ai ce sa faci, nu ai cui sa i te adresezi deci asta inseamna, ca si noi, la fel ca orice alt roman, sofer, indurerat in momentul in care loveste o groapa, si injura de la a-z pe toti pt ca nu fac decat sa fure, iar inapoi mai dau o nimica toata, mai pe scurt SHOOT THEM ALL. asta este singura si doar SINGURA obtiune de a iesi din kkt, altfel nu putem decat sa stam si sa ne uitam, si da, sa ne vaitam ca na, asa e romanu. Vreti schimbare ?!?!?! Faceti in kkt ceva, nu doar sa va plangeti!
February 15th, 2010 la 3:48 pm
In cazul in care nu stiati Ministerul Transporturilor are cea mai proasta cota de absorbtie a fondurilor UE dintre toate. Asadar de bani s-ar putea face rost daca cineva ar vrea cu adevarat sa asfalteze drumurile si nu sa faca niste afaceri cu asfalt. Asta e diferenta…
La noi Ministerul Transporturilor nu face asfaltari… face afaceri cu asfalt…sau asfaltangii, cum vreti s-o luati.
Si Berceanu se plangea la TV ca si-a stricat Merc’ul cumparat din Germania si ca el, ca toti ceilalti soferi, injura de fiecare data cand da in gropi dar ce poate sa faca…
Pai nu stiu nene dar eu ii propun sa plece dracu’ de pe scaunul ala de ministru daca n-are ce sa faca si sa puna pe unu care are ce sa faca….
Si inca ceva, Eu cand dau in gropi o injur pe mama lu’ Berceanu… el tot asa o face?
Cu deosebita consideratie, din abisul de 50cm din intersectia Morarilor/Bd.Basarabia, Alex.
February 15th, 2010 la 4:02 pm
Mircea legat de paralela cu LC si “alte modele de aceleasi dimensiuni” (x5, q7) este ca si cum ai compara o sticla de scotch vechi de 20 de ani si una de Asti. Unul neinitiat, ca si colegul tau, intotdeauna va spune ca Asti este o bautura mult mai buna ca e dulce si are gust placut si ca scotchul e o posirca. Eu nu vreau insa sa citesc in testele voastre pareri de “baietasi” (nu am nimic cu generatia tanara, exista loc si pentru ei), ci vreau ca masinile sa fie judecate pentru ceea ce reprezinta si, atunci cand noi astia mai batrani le spunem sa isi mai stearga casul de la gura si sa isi ia examenele intai, comentariile sa fie sterse.
In plus pentru a ajunge la varful politicii romanesti, trebuie sa fii o curva si aia (aviz .marius) care cred ca oamenii de buna credinta (Mircea Mester, de ce nu?) pot ajunge acolo sunt foarte naivi. Nu a fost un atac la tine Mircea ci o parere ca la sefia ministerelor nu cresc panselute.
February 15th, 2010 la 4:12 pm
Stiu ca din afara se vede altfel, dar de aici logica e asa: daca userul X a comentat pertinent si la subiect, lasam comentariul. Daca a injurat, eject. Daca ne-a dat sfaturi utile/a facut reclamatii corecte si de bun simt, fie ii raspundem, fie corectam si atat. Dupa care, in cele mai mutle cazuri, stergem comentariul. pentru ca urmatorii utilizatori care citesc comment flow-ul nu mai inteleg nimic din povestea initiala. Nu e o forma de lipsa de respect pentru opiniile avizate, e o forma de fluidizare a lizibilitatii.
In privinta ministerelor, don’t mention it Duypa parerea mea, singurul politician bun din Romania este primarul sectorului 3 din Bucuresti. Locuiesc acolo si stiu, vad si simt diferentele. Acu’ tre’ sa vedem daca omul e cel mai rapid si dupa ninsori
February 15th, 2010 la 5:26 pm
As dori sa va pun o intrebare.
Gropile astea de mai jos, credeti ca in Romania?
http://th.physik.uni-frankfurt.de/~hossi/Bilder/BR/potholes1_l.jpg
http://www.prime-spot.de/Bilder/BR/laengsrisse.jpg
http://www.prime-spot.de/Bilder/BR/netzrisse.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_ws8XY4ubvXg/R68YwIh3DTI/AAAAAAAAAbI/a9xz2_qXSik/s1600-h/potholes_hessen.jpg
Va spun eu, nu. Sunt in State, in Austria si in Germania.
Gropi intalnesti oriunde in lumea asta, mai ales dupa o iarna atat de capricioasa precum am avut acum, nu doar in Romania, ci in intreaga Europa.
Faptul ca 40% din strazile Berlinului sunt rupte dupa iarna asta, nu mai zice nimeni.
Pentru ca nimeni nu are interesul sa arate romanilor ca necazurile noastre sunt si ale celor de afara, intr-o masura sau alta. Interesul “lor” este ca noi sa ne blestemam natia pentru niste chestiuni, intr-adevar, nefercite, dar care n-au nici o legatura cu “romanismul”.
Portiunea DN1 Breaza-Comarnic este plina de cratere. Cine credeti ca a facut acea portiune? Cumva niste burtosi de romani? Nu, va spun eu: e vorba de o firma austriaca, Strabag. Aia de au facut scandal ca n-au castigat licitatia auostrazii Comarnic Brasov.
In schimb, soseaua Brasov-Poiana Bv are mai bine de 10 ani si nici macar o groapa. Si e facuta de o firma romaneasca! Si asta in conditiile in care soeaua aia e expusa CONSTANT inghetului si zapezii pe timp de iarna. Soseaua Rasnov-Poiana e la fel de impecabila, si ea facuta tot de o firma romaneasca.
Concluzia mea? E adevarat, drumurile-s praf. Insa ne lamentam ca niste babe de parca gropile de dupa iarna ar fi cine stie ce blestem biblic cauzat de cine stie ce deochi instalat in cuibul incompetentei noastre. Nu zic, avem si oameni incapabili la conducere, dar daca ai nostri sunt cei mai…, pai ce sa mai zicem de greci atunci, care cu milioane de turisti pe an au dat faliment? Sau de spanioli cu peste 20% somaj si aproape de prapastie ca si grecii? Aia ce sunt?
Nu zic “taceti din gura si inghititi”, dar aud atatea lamentari si frustrari in jurul meu legate de “romani” si “romanism” incat imi vine sa va trimit pe toti in Congo sa vedeti ce inseamna viata grea!
February 15th, 2010 la 7:07 pm
Ca un prost care plateste de citiva ani aproape consecutiv rovigneta va intreb: am eu impresia sau platim in zadar?Oricum nu se vede nici o diferenta fata de perioada in care era incasata doar din combustibil.Si a trecut putin peste doi ani de cind e platita taxa de poluare DEGEABA (va reamintesc, din 300 si ceva de milioane de euro in 2008 rabla a insemnat cam 10%).SI RESTUL?Sper ca nu mai sint adepti ai taxei si sper ca s-a convins toata lumea de caracterul sau abuziv si de intentia oneroasa.
P.S. Mircea, eu am ajuns simbata in Poiana in 4 ore cu opriri din Bucuresti pe la Cheia, bucurindu-ma de peisaje foarte frumoase si fara sa ma enerveze multe gropi.Ca pe DN1 trebuia sa stii ce pe asteapta.
February 15th, 2010 la 7:47 pm
@ Mester
vizavi de “. Daca ne-a dat sfaturi utile/a facut reclamatii corecte si de bun simt, fie ii raspundem, fie corectam si atat. Dupa care, in cele mai mutle cazuri, stergem comentariul. pentru ca urmatorii utilizatori care citesc comment flow-ul nu mai inteleg nimic din povestea initiala.”
Stergi ccomentariu ca pentru ca asa ti-a zis Cernescu sau Iosef – ca nu da bine la SEO – ca nu creste densitatea de cuvinte pe pagina.
si NU daca erai ministru, Automarket.ro tot exista ca n-a fost facut de tine. N-ai cumparat tu domeniul, nu ai programat tu site-ul etc. Ai si tu meritele tale, alaturi de meritele celorlalti editori, pe care vad ca nu-i mentionezi niciodata cand e vb. de asumat meritele.
Cine se pricepe un pic la online-ul din .Ro stie ce merite are Iosef la Automarket. In fine, poti sa stergi comentariu ca nu mai inteleg userii despre ce e vb.
February 15th, 2010 la 7:48 pm
@bogdan
Zici tu?
February 15th, 2010 la 8:27 pm
@Mircea
Scuze de off-topic dar nu intru peste o stire.Mi se pare mie sau nu mai exista forum-ul? E o chestie tehnica sau ati decis sa-l inchideti?
February 15th, 2010 la 8:30 pm
Am reziliat contractul
Forumul nostru e transformat in altele pe site.
February 15th, 2010 la 8:34 pm
( cum zice francezu “oh well…”Nu inteleg la ce te referi prin a fost transformat in altele, oricum, voi stiti ce e mai bine pentru automarket dar merita macar o tema de blog in care daca sa nu comentam tema macar sa fim la curent cu schimbarea.
February 16th, 2010 la 11:55 am
@ Mircea
Salut. In mod normal, ar fi trebuit sa incep aceasta divagatie abordand subiectul gropilor, insa nu o voi face pentru ca, parerea mea, ai picat examenul la problema ridicata de Casper. Nu ma intelege gresit: consider gestul de a-ti apara proiectul si/sau colegii unul de factura nobila, insa nu si decizia de a-ti considera cititorii usor veniti cu pluta. Citez: “Sunt sigur ca poti sa-ti dai seama ca LC poate fi comparat la pret si consum cu modele de aceleasi dimensiuni, mai ales in Romania. Unde astfel de modele sunt utilizate mai ales pe sosea.” Ce sa inteleg de aici, ca putem compara Land Cruiser cu un crossover gen Volvo XC70/Audi Allroad, avand in vedere ca-s pe-acolo ca dimensiuni, pret si consum? Ah, da – in plus, e utilizat mai mult pe sosea. De fapt, daca adaugam in ecuatie un tuning de suspensie, il scoatem de-a dreptul break
Lasand gluma deoparte, replicile pe care le dai de fiecare data cand cineva nu este multumit de anumite articole de pe Automarket (sau, pur si simplu, nu este de acord cu tine) au suficienta aroganta incat sa-ti zugraveasca imaginea unui individ care-si comanda o statuie de fiecare data cand emite o parere cu arome filozofico-beletristice. Omul tau a gresit putin – asta e, se mai intampla. Totusi eu zic ca tu ai gresit mult mai mult incercand sa vinzi un argument care miroase a sofism, oricat de bine impachetat ar fi el.
Dar, in definitiv, e blogul tau si scrii ce vrei, nu? Numai bine.
February 16th, 2010 la 12:03 pm
Foarte ok ce spui, pana la un punct. Dar poti sa urci sa-mi spui direct ce ai de spus Noi suntem la 5.
Cred ca replicile mele sunt perfecte pentru contextul in care sunt realizate. De fapt, ele n-ar fi trebuit sa apara, pentru ca aici se discuta despre gropi, nu despre altceva. Si pentru ca replica e o reactie la un impuls verbal, greseala mea – pe care mi-o asum, de altfel – e ca am lasat discutia sa alunece spre alte subiecte. Uneori, cu putina ironie incerci sa le arati celorlalti ca au luat-o pe o tarla diferita de cea pe care lucram pamantul. depinde de fiecare daca isi asuma sau nu discutia respectiva.
Da’ tot nu ma incalzesc argumentele, oricat de complete si bine construite ar fi ele, daca ele sunt facute de un individ care nu-si declina identitatea Le iau in considerare atunci cand stiu cu cine vorbesc. Si stim cu totii ca de dupa pereti poti sa scuipi elegant, dar in fata peretelui parem in curu’ gol.
Ii iubesc pe cei care isi declina identitatea si apoi ma injura. Ii respect si le raspund civilizat. Pentru ca ei nu-s pereti.
February 16th, 2010 la 12:22 pm
Nu cred ca identitatea mea este atat de importanta. Iar daca tu consideri ca am partea mea de dreptate, nu ar trebui sa fie importanta nici pentru tine. O parere pe care o consideri buna o apreciezi indiferent daca ai sau nu habar despre persoana emitenta. A, si sa nu uit – a aduce o critica decenta, sustinuta cu argumente, nu este sinonim cu “a scuipa elegant”. Eu nu scuip, ca nu e frumos
February 16th, 2010 la 12:27 pm
Nu conteaza daca am sau nu habar de persoana emitenta. Conteaza daca el respecta sau nu partenerii de discutie
O dam in diverse. Sa scriem un post nou pe blog, zic.
February 16th, 2010 la 12:34 pm
Dap, cel mai bine.
February 16th, 2010 la 12:39 pm
PS
Ca sa nu raman dator cu comentariul pe subiectul gropilor: cum ti se pare sa faci 1 km intr-o ora, tot din cauza gropilor? Oh da, se poate…