Eco Challenge

In timp ce unii dintre noi stau la coada pentru a plati taxa de poluare pentru masini care in afara de faptul ca sunt noi n-au niciun pacat, autoritatile din Deva asfalteaza. Bai, si asfalteaza, si ii dau, si iar asfalteaza. Ceva imi spune ca toata tehnologia asta de ultima ora made in Hunedoara face cu putin mai mult rau mediului decat toate autoturismele din Deva in total.

IMG_1004.jpg

IMG_1005.jpg

Thanks, Adrian.

12 comentarii la “Eco Challenge”

  1. eu spune

    comsuma ceva masinaria aia de poluiaza in halul asta … banuiesc ca in butoaiele alea e combustibil :) )

  2. AndreiRN spune

    Da, dar nu poti taxa firmele pt poluare ca ele au relati la conducere.
    Se taxeaza doar individul ca asa este cel mai profitabil.

  3. george spune

    @ Mircea Mester

    O emisie de CO2 de 300 g/km este considerata un pacat grav in orice tara civilizata…

    @ AndreiRN

    Pustiu, nu te mai saturi ma sa delirezi? Am crezut ca de cand tot tocam aici ai reusit si tu sa mai inveti cate ceva…Am sperat degeaba…Unde s-a spalat cu detergent d-ala de calitate, nu se mai lipeste nimic veci pururi…

    Ca nu te documentezi absolut deloc inainte sa versi aberatiile pe site-ul asta si aiurea, nu mai e nici o noutate pentru mine…Dar sa continui sa sustii asemenea stereotipii rasuflate e dovada de netagaduit ca-ti mai lipseste si altceva in afara de bunavointa. Din pacate, este vorba de ceva ce nu se poate cumpara/recupera/obtine/ castiga…

    Fondul pentru mediu este alimentat de persoane JURIDICE (firme). Prin taxe pe tot felul de nazdravanii. De la poluare din surse fixe pana la substante periculoase. Persoanele fizice (cetatenii) nu platesc nimic la fondul pentru mediu.
    Asta va fi prima taxa de poluare care se va plati si de omul simplu…si cel putin o perioada de-aici incolo, va fi cam singura pe care o va plati in toata viata masinii…

    Ca sa nu-ti obosesti neuronu` prea tare citeste si tu articolul asta in diagonala…
    http://www.capital.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=100519&cauta=datornici

  4. Kap spune

    Asta nu este o taxa de poluare.Asta este o taxa de protectie pentru afacerile cu masini ale unor baieti smecheri care nu au chef sa-si conduca afacerile cinstit si ne impun restrictii ilegale si discriminatorii pentru a le fi lor mult mai bine.
    ACUM, pentru un autoturism Euro 3 de 5 ani si 1.9 dai 1600 euro taxa si ceva bun guvernului Moliceanu.
    Daca e camion, tot Euro 3, 16 litri si 5 ani, dai buna ziua si te apuci sa circuli.
    Acest mic exemplu arata ca AndreiRN nu a fost departe de adevar, iar omul de rind e taxat exagerat comparativ cu litrii de combustibil consumati, adica poluarea efectiva.
    Alt mic exemplu antigargara: bani din taxa 2007: cam 300 milioane euro, programul Rabla 2008: cam 14 milioane, ca de mai mult “nu sint bani” Korodi dixit.Iar articolul ala din Capital e ori reclama platita din bani publici ori cel mult abureala preelectorala.
    Adica pina nu vad nu cred, in conditiile in care oricum s-a incasat excesiv si nu s-a facut nimic.Intre timp vinzarile masinilor noi au crescut vertiginos, si asta e singurul lucru ce-i impinge pe Moliceanu & comp ca sa ne taxeze.
    Si nu poluarea.Sau traficul bucurestean.

  5. george spune

    @ Kap

    Taxa care se incaseaza acum e cu adevarat de poluare. Nu e cea mai bine gandita dar e de departe mai eficienta din punct de vedere ecologic decat cea care vine chiar daca se numeste “speciala” si nu ”de poluare”. Poate fi considerata de mediu si pentru efectele pe care le produce. Pe care nu le vede mai nimeni desi ele sunt evidente.

    Daca adunam piersici cu alune o sa ne dea dude…nu-si ia nimeni camion ca sa se plimbe cu el pe corso sau sa se duca la piata sa-si faca targuielile. Cine-l ia, il ia ca sa-l puna la munca. Inainte sa dea buna ziua si sa se apuce sa circule, trebuie sa plateasca la autorizatii si taxe de drum la el de-i vine acru-n gura. Si mai si varsa bani la buget ca doar desfasoara activitate economica. In varianta actuala, EURO 3 la camion nu e taxat. Dar de la EURO 2 in jos e taxa. In noua formula, se taxeaza toate. Nu-i bine nicicum. Cel mai bine e ca (numai) norma superioara sa aiba taxa 0 ca sa stimuleze achizitia de camioane cat mai putin poluante. Faza tare este ca la camioane problema este mult mai mica. Cei care-si cumpara camioane (e adevarat, preponderent firme) au foarte multe motive sa evite camioanele SH (chiar cu norme de poluare mai severe). Cunosc destule cazuri de intreprinzatori care au preferat sa-si ia n camioane noi (in functie de buget) in loc de n X 2 sau chiar n X 3 camioane second hand, preferand in majoritatea cazurilor sa apeleze la leasing. Motivul? Eficienta economica! Daca vrei sa-ti mearga business-ul in domeniul asta, utilajele cu care lucrezi trebuie sa fie de maxima incredere. Daca-ti iei coji de camioane, faci o economie la achizitie care se spulbera la prima “cadere nervoasa” a utilajului…pentru ca pierzi bani, pierzi contracte, pierzi clienti…orice defectiune a camionului din cauza varstei si a uzurii inseamna clienti nedeserviti, soferi platiti degeaba, penalizari de intarziere, costuri de depanare si reparatie, imobilizare a camionului pe perioade care pot ajunge chiar la luni de zile, ca sa nu pomenesc nimic de marfa alterata sau furata…

    AndreiRN e dus cu capu` rau de tot si habar n-are despre ce vorbeste. Ca sa vezi cat de mult poate sa abereze si sa bata campii cu gratie citeste si tu aici http://www.automarket.ro/blog/?p=1095#comments
    http://www.automarket.ro/stiri/consum-maxim-de-67-pana-in-2020-in-sua-8389.html
    …si astea sunt doar 2 exemple dintr-o multime foarte numeroasa…

    Treaba cu firmele e o mare duda ca multe altele pe care le-a imprastiat pe-aici…si firmele isi cumpara autoturisme (masini de serviciu, taxi-uri, samd) si care nu sunt putine deloc daca tii cont de masinile luate in leasing…In plus, firmele platesc taxe de poluare pe care Vasilica, Gheorghe si Niculae nu le platesc. Link-ul ala nu l-am pus acolo ca sa iasa numarul de caractere…Nu zic sa-l iei drept litera de lege, dar macar sa tii cont de el si sa te documentezi…ca mi-ajung cativa de pe-aici care nu se documenteaza catusi de putin dar tuna si fulgera de parca sunt cercetatori in fizica nucleara care discuta cu neaveniti despre centralele atomice…

    Timp de 2 ani, fondul de mediu a sustinut programul rabla (si alte chestii) fara sa existe taxa de inmatriculare. Atunci nu si-a pus nimeni problema de unde vin banii. E mai simplu sa faci calcule in diagonala.

  6. Kap spune

    Statul roman colecteaza taxe si impozite cu asupra de masura.Firmele platesc destule taxe, ca si noi, cetatenii de rind, insa asta chiar nu e calcul in diagonala:eu sint taxat in plus pentru masina, firma nu!Taxa asta a pus capac.Este exagerata, disproportionata, discriminatorie, ilegala, abuziva si are ca singur scop AVANTAJAREA GRUPULUI DE INTERESE TARICEANU – APIA in cirdasie probabil si cu altii cointeresati.
    Ca si in cazul drumurilor, pentru a caror intretinere platim si in carburant, si taxa de drum, si tot felul de taxe de acces (pod Harsova, pod Giurgiu etc), si in cazul poluarii in numele careia impinge aceasta taxa, guvernul nu are in vedere o strategie ci ia masuri in functie de interese personale sau de grup care lovesc intotdeauna in romani.
    Poluarea nu poate fi contorizata dupa cilindree atita timp cit masina poate sta in garaj si circula 2000km/an, iar alta poate face de 100 ori mai mult.Insa carburantii sint si asa incarcati cu diferite “taxcize”.
    Calculul cu banii jecmaniti cu taxa nu e in diagonala, e foarte clar si arata celor ce mai au dubii cit de mult il intereseaza pe taxiceanu mediul, in conditiile in care se pot face multe lucruri antipoluare inainte sa taxezi.
    Programul rabla, chiar daca pentru unii a reprezentat o solutie, este si el tot un mijloc de a stimula cumpararea de masini noi.Insa ar putea avea conditii mai drastice si efecte mai mari fara a mai fi dublat de o taxa de inmatriculare.
    Poluarea poate fi si combatuta dar si prevenita.Iar prevenirea tine foarte mult de managementul central si local.De exemplu daca tu, ca administrator general, gestionezi prost o infrastructura si asa jalnica (autobuze antediluviene de transport local, artere care inzecesc timpul de tranzit cu motorul -EURO15 chiar- pornit si multe altele) si in conditiile astea zici ca ce ti-a mai ramas de facut e doar taxarea nenorocitilor de romani care vor sa aiba o masina mai buna (ce tupeu!), atunci cum e?
    Ipocrizie in numele mediului si abuz in interes personal.

  7. Andrei Monciu spune

    ce e cel mai rau este faptul ca toate masinile care tin de stat sau de rpimarie sau care se ocupa de chestii publice, sunt vechi si polueaza la greu, dar ce conteaza asta, important e ca au pile baietii

  8. george spune

    @ Kap

    Nu inteleg…Cum adica tu esti taxat in plus pentru masina si firma nu? Cred ca nu mi-ai citit postul… Am zis ca taxa e aceeasi pentru o masina indiferent de comparator…Taxa exagerata? Cred ca si tie ti-am mai spus ca exista tari UE unde taxa este cu adevarat exagerata chiar si in raport cu veniturile. O taxa de 300 – 400 de EURO la un Logan sau o masina cu cilindree echivalenta e departe rau de statutul “exagerat”…o taxa de 3000 de E la o ruptura din 1900 primavara e enorma…dar asta e si ideea…la ce simt civic au rumanii nostri, sa nu pui nici un fel de talpa la coji de genul asta ar fi dezastru…am avut si Dacie, am avut si masina straina veche si stiu despre ce e vorba…Ilegala? comisia europeana a zis ca e ok…De fapt cred ca ti-am povestit care e treaba cu comisia europeana…Abuziva? Mai au si alte state UE asa ceva…si nu putine…are ca scop avantajarea…? Pai cum le avantajeaza atata timp cat taxa la nou e mai mare decat cea la SH??? Poti gasi masina EURO 4 si din 1998…adica de 10 ani…
    200.000 km/an cu o masina in Rumanica zilelor noastre??? Adica 550 de kilometri in fiecare zi calendaristica?…am sesizat ideea…te refereai la faptul ca sunt diferente mari de rulaj intre masini…
    Treaba cu poluarea care difera in functie de rulaj asa e…dar cine poate sa-ti faca tie un sistem de monitorizare care sa stabileasca pentru fiecare cat sa plateasca? Si cat va costa? Si cati vor manari kilometrajele ca sa nu plateasca? Francezii au renuntat la vigneta pentru ca 2/3 din suma colectata se folosea la…colectare…
    Am avut si eu fantezii din astea cu Mercedesuri noi-noute la 29.99 EURO/duzina si cu benzina la 0.99 RON/barilul…dar uita-te ce s-a intamplat in America din cauza asta…In ciuda campaniilor ONG-urilor si a masurilor luate de autoritati (mai mult la misto, ce-i drept) s-a ajuns ca-si lua tot prostu` SUV de 3 tone cu consum de 5 – 10 mpg desi n-avea nevoie de el…Acu` ca s-a facut benzina $ 3.5 – 3.8, au devenit ecologi si au inceput sa fuga de SUV-uri si sa caute Smart-uri…uita-te mai cu atentie la rumanii nostri…isi iau masini de 200.000 de EURO (unii) in mizeria asta de Bucuresti. Isi iau Navigator desi n-ai loc sa parchezi un Matiz. Nu mai ai loc sa mergi, nu mai vorbim de parcat, si rumanu isi ia avioane de A6, ML, X5, seria 7 si asa mai departe. In conditiile in care taxa pentru masinile astea nu e subtire deloc…Isi iau Passat-uri cocosate si merg cu cauciucuri “slick” vara si cauciucuri de vara iarna…dau cu ele de pamant si le sparg baile de ulei da` nu-si fac si ei CASCO. Isi iau A4 si mananca zacusca cu paine…umbla cu amortizoare – zgarci pana cand ies in decor si se fac fular pe dupa copac…

    Departe de mine gandul ca Tariceanu ar fi un om politic capabil… ca sa lamurim de la bun inceput un aspect foarte important…Dar asta e una dintre masurile destepte luate de guvernu` Tariceanu…Toti pe care i-am auzit vorbind de asta se dau cu fundu` de pamant ca cica-si protejeaza business-ul…Asta e o gugumanie majora…Radu Moraru (Nasu` – B1 TV) spunea ca profitul ATS (firma lu` Taricelu`) ar fi de vreo 2 mil de EURO in 2007…pai bai frate, merita sa te sinucizi politic si sa-ti iei salam de la o tara intreaga pentru nu 2, zi 4 mil de EURO (punem cei 2 ani in care ar fi stat la putere in cel mai fericit caz…) ??? Eu sunt sigur ca nu. Daca statea in drum de banii astia, ar fi facut o combinatie cu vreun contract de autostrada ceva (unde miliardu de IEURO se smechereste din condei, ce sa mai vorbim de cateva zeci de milioane…) si nu-l stia nici vantu nici pamantu`…

    Cat despre treaba cu infrastructura care e praf…sunt perfect de acord cu tine. Avem o infrastructura jalnica. Problema e ca e asa din cauza ca nu s-a facut nimic prea mult timp. Mai nasol e ca si daca ar lucra 24/7/365, tot n-ar reusi sa satisfaca necesitatile in mai putin de 5-8 ani…Ce facem in acest timp? Dam drumul la puhoiul de masini ca sa scada viteza lucrarilor de la “testoasa” la “melc”??? Te-ai uitat si tu cata nesimtire e in lumea asta? Lucreaza astia pe Fane Babanu` si pe Misu Bazatu` si ce sa vezi? Sunt masini parcate oblic peste tot de mai ramane o banda din 3…Crezi ca se gandeste macar unu din astia ca nenoroceste traficu pentru zeci de mii de bucuresteni din cauza asta? N-au absolut nici o treaba. Au masina, trebuie sa o parcheze undeva…Nu conteaza ca nu se mai poate trece din cauza lor…Asta iarna blocau liniile de troleu fara nici un fel de apasare…Vrea rumanu sa-si ia tigari, opreste in fata magazinului, pune avariile (daca vrea muschii lui) si se duce…nu conteaza ca sta un sfert de ora sau o juma de ora…sa-l ocoleasca fraierii ca doar de-asta s-au facut soferi…
    Programul rabla ar fi bataie de joc de bani daca n-ar fi taxa…scoti 30.000 de rupturi totale din circulatie si aduci 300.000 de rupturi mai putin rupte…Bun gheseft…
    Nu stiu ce se intampla, dar cel putin in Bucuresti ma impiedic intr-o veselie de autobuze Mercedes Citaro…
    Se pot face multe pentru mediu, dar, ne place, nu ne place, instrumentul fiscal e unul dintre cele mai eficiente, rapide si usor de aplicat…

  9. Kap spune

    Replica instanta la ultima ta fraza: pai daca e cel mai eficient si usor de aplicat, hai sa interzicem si sa taxam pina nu mai circula decit “oficialii” prin oras.Ce frumos ar fi….ca pe vremea lui Ceausescu!Sau Dej!
    N-a zis nimeni ca ar fi usor de guvernat, dar daca nu-s in stare sa lase osul cui poate sa-l roada, ca nu i-a obligat nimeni sa candideze.
    Si daca in privinta traficului din Bucuresti esti de acord, inseamna ca esti de acord ca niste parcari si dupa aceea niste amenzi aplicate prompt ar mai spala nesimtirea colegilor de trafic.Si astea se fac repede si fara bani exagerat de multi.In 3 s-a inceput si incep sa se si vada urmarile.

    Deci, e ca in primul comentariu al meu:eu platesc pentru 1.9l iar firma pentru 16l nu.O fi corect?
    Iti repet, ca si data trecuta: tu vrei cumva sa ne raportam la Danemarca aia la care tot faci referire?Pai se compara vreodata Romanica la multe lucruri cu Danemarca?La venituri, nivel de trai sau la ce vrei tu?Iar taxa nu e cea mai exagerata la Logan, e exagerata pentru ca te impinge sa iti iei Logan, ai n-ai bani de el (exemple: 1.9, euro3, 4-6 ani- 1624 Euro taxa; 1.6, euro3, 6-7 ani – 1630 euro taxa).
    Si daca tu crezi ca astea sint coji pe linga berlinezele de orice fabricatie, poate ar trebui sa te gindesti ca OMUL ARE DREPTUL SA MEARGA CU O MASINA DECENTA CHIAR DACA NU E NOUA!
    Cel mai mare praf in ochi pe care il arunca sustinatorii taxei (repet dezinformati sau INTERESATI) este ca se vor grabi oamenii sa-si aduca rable.Se vor grabi sa-si aduca masini cu cit le permite buzunarul mai bune, DAR MAI BUNE decit Daciile, Oltciturile sau rablele actuale.Stimuleaza-i sa-si stringa bani de unele noi sau sa cistige mai bine, nu le baga pumnul in gura in numele unei poluari impotriva careia tu, ca guvernant, nu faci nimic.Ba da, redenumesti taxa, mare lucru!

    Nu te cred nici atit de naiv nici incuiat astfel incit sa nu sesizezi interesele enorme ce planeaza asupra unei piete care creste in ultima vreme suficient cit sa atraga si alti jucatori de afara.Nu e vorba doar de Citroxeanu, aici e vorba de grupusorul de nebunii de la APIA (http://www.apia.ro/desprenoi-organizare.htm)
    Pe fostul prezident il cunoastem si injuram cu totii.
    Valmar e directorel la Porsche Romania.
    In afara astora, il retin si pe Francois Fourmont care ameninta pentru taxa si interesele Renault la Dacia si nu numai.
    Daca il adaugam si pe Tiri cu ale lui nspe marci aduse avem un tablou destul de complet.
    Moliceanu e un pasaroi colorat de Patriciu si altii si cocotat pe scaunul ala de la butoane, care stie ca oricum va zbura definitiv anul asta si isi permite orice pentru cine il sponsorizeaza….Gugumanie?Da,e guguman cine crede doar in banii aia de la vedere, chiar si 2 mil….
    Si multumind interesele unor oameni atit de bazati, ii mai e lui rusine de cei ce se indatoreaza sau nu sa ia un Logan…pfuai!

  10. george spune

    @ Kap

    Nu ma asteptam sa interpretezi atat de simplist problema…Vad ca in marile orase romanesti nu mai ai loc nici sa circuli, nici sa parchezi…pana la oficiali, nu mai pot trece prin oras salvarile si masinile de pompieri…pana una alta, in America exista amenzi de $1000 pentru una bucata pachet de tigari aruncat pe geamul masinii, in Germania, oamenii care ii “toarna” pe concetateni autoritatilor pentru cea mai mica abatere de la lege nu sunt nici sifonari nici delatori ci cetateni cu spirit civic…Nu au inventat rumanii taxele si amenzile…Revin, taxa e una dintre masurile cele mai eficiente, rapide si usor de aplicat…

    Oooo…ce minge mi-ai ridicat la fileu…avem nevoie disperata de parcari dar parca niste amenzi din alea de neam prost nu numai ca ar mai “civiliza” bivolii de pe-aici dar, in mod sigur ar duce si la o fluidizare vizibila a traficului…Aceeasi reteta s-a aplicat si in tarile civilizate pe care le admiram cu totii cand ajungem pe-acolo si uite ca merge…Si cu toate ca amenzile sunt asa de mari de-i ustura in…palma pana si pe olandezi, nu au renuntat la ralantisoare, la ridicarea masinilor, la stalpi de delimitare si la piloni retractabili…

    Mai frate…esti AndreiRN si-mi scrii cu alt nick? Parca ti-am raspuns la intrebarea asta…Sa inteleg ca am scris degeaba toata polologhia aia cu camioanele?! Acu` raspunde-mi si tu la niste intrebari: e corect ca penalizarile pentru emisia suplimentara de CO2 sa se aplice numai la masini noi? E corect sa nu poti inmatricula o masina noua EURO 3 dar sa poti inmatricula o masina SH non-EURO? Tu daca-ti iei un camion cu motor de 16 litri vei plati taxa?

    Danemarca e doar un exemplu. Mai e si Olanda. Si Grecia. Si Portugalia. Si Ungaria. Daca faci paritatea nivel taxa/nivel venituri pentru DK o sa vezi ca e muuult peste RO. Cel mai bine ar fi sa mergi pe-acolo sa vezi cu ochii tai care e situatia. Pana una alta, eu am fost si m-am cracanat de ras cand am vazut ce masini au…Taxa nu te impinge sa-ti iei Logan…asta e alta aberatie pe care a scapat-o cineva la un mom dat si a luat-o lumea de buna. Taxa te impinge sa-ti iei masina cu norma de poluare cat mai severa si cilindree cat mai redusa…Ex de masini cu taxe si cu valori apropiate de Logan: Skoda Fabia, Fiat Albea, Chevrolet Aveo, samd. Si daca tot vorbim de Logan, poate ma luminezi si pe mine de ce 20.000 de cetateni germani si-au cumparat Logan anu` trecut. Or fi chiar asa de batuti in cap?

    Omul are multe drepturi si nimeni nu i-l ia pe cel de a merge cu o masina decenta. Pe la Realitatea vedeam pe cate unii ca se dadeau cu fundu` de pamant ca ei tre sa plateasca nu stiu ce taxa la ML (unu`) si A6 (altu`). Astea nu sunt masini decente ci nesimtite…Daca ar fi dupa mine as interzice SUV-urile mai mari decat Toyota RAV4/VW Tiguan/BMW X3…Nu doar in centrul orasului ca bivolul ala de primar al Londrei (care de fapt nu interzice ci doar aplica taxe foarte mari)… Peste tot…Nu ai absolut nici un motiv sa-ti cumperi asa ceva. Ai un job sau o ocupatie care solicita un vehicul cu “off road capabilities”. RAV 4 e perfect. Vrei sa te dai prin creierii muntilor de placere sau ca sa nu te plictisesti? Du-te pe jos…face bine la sanatate…

    Cred ca nu stii in ce tara traiesti…Discutand cu diversi am avut neplacuta surpriza sa constat ca abia asteapta sa pice taxa ca sa-si ia Golf-uri 1 si BMW-uri ursulet si alte bunicute din astea…Cand i-am intrebat cat costa un kit de ambreiaj la o masina din asta s-au uitat la mine de parca ii intrebasem despre fisiunea nucleara. Mare parte dintre masinile care ar veni daca nu ar fi taxa ar fi mai bune decat Dacia 1310 si Oltcit dintr-un anumit punct de vedere. Dar daca e sa le iei la bani marunti o sa vezi ca nu-i asa…Masinile de 15 – 20 de ani la preturi de 1000 – 1500 E in DE sunt masini care trebuie sa inghita cateva mii de Euro ca sa fie puse la punct cat de cat. Ce posesor de Dacie crezi ca poate sa faca fata la asa ceva? Extrem de putini. Dar multi se vor bucura ca le-au luat pe nimica toata. Si cand masina ii cere o caseta de directie de 20 milioane sau un kit de distributie de 15 mil sau o pereche de amortizoare de 6 mil, o sa mearga cu ea asa neglijand total riscul de a intra pe contrasens sau in copac. Pe o Dacie 1310 o pui la punct bine de tot cu 20 de milioane. Cu banii astia, la o masina straina abia daca ii iei un set de amortizoare si niste pivoti. Daca ai pivoti solidari cu basculele ca la Mercedes 190 de prin 1992, nu-ti ajung 10 milioane pentru bascule (si am vazut asa masina cu pivotul sarit din bascula si roata cascata ca la dentist)…Acu vreo 6 luni ce crezi ca am gasit pe site-ul AUTOVIT la vanzare? Masini de 18 – 20 de ani…Le adusesera desi stiau ca e practic imposibil sa le inmatriculezi. Si tu-mi spui mie ca rumanii sunt calculati. Aseara la realitatea spuneau niste baieti ca vreo 50 % dintre masinile bune cumparate in RO au fost luate de “muritori de foame”. Bunul simt al rumanului (printre care si cel referitor la masini) e basm de adormit copiii…uite aici o mostra de bun simt rumanesc: http://www.automarket.ro/blog/?p=1112. Am ochiul format si ma uit in trafic la masini…peste 60 % dintre Golf-uri, Passat-uri si A4-uri, serii 3 si 5, Mercedes-uri C si E Klasse (generatii recente) sunt neglijate, unele in mod grosolan. Am vazut o gramada de masini din astea jepcarite de parca erau de furat… M-am saturat de inginerii care-si iau cea mai “smechera” masina de banii pe care-i au. Indiferent daca e vorba de 1000 de E sau de 100.000 E. N-am vazut decat cativa sa spuna: “am 30.000 E si-mi iau masina de 15.000 E. Am bani de A4 da-mi iau Octavia”. Ca sa nu zic ca s-au zarghit de tot rumanii astia cu Passat-urile. Modelul nou mai e cum mai e dar cocosatele sunt varza pentru RO. Sunt joase si au suspensie proasta. Da` le cumpara rumanii de parca se dau mocca. Desi habar n-au cat costa un set de brate de fata. Sau ce presupune si cat costa inlocuirea distributiei. Sau, sau, sau…Raman trazniti cand aud ca trebuie demontata toata partea frontala a masinii pentru a inlocui distributia sau ca trebuie sa demontezi cadrul motor ca sa inlocuiesti baia pe care au spart-o in gropi…Sunt masini din astea straineze la care trebuie sa dai motorul jos ca sa schimbi o nenorocita de pompa de apa sau distributia…Majoritatea iau masini pe care nu le pot intretine (nu-si fac asigurare CASCO, nu fac reviziile la timp sau la service-uri profesioniste – nu neaparat de reprezentanta, nu-si cumpara cauciucuri bune/de iarna, baga motorina de 300.000, baga ulei de motor NO NAME si se lamenteaza ca masina e proasta ca turbina a picat la 20.000 de km, etc, etc.).

    Daca urmareai ceea ce a spus Taricelu` pana acu`, ti-ai fi dat seama ca ai descoperit secretul lui Polichinelle. A zis de nu stiu cate ori ca taxa va avea ca rezultat (pe langa reducerea poluarii despre care toti prin UE si US spun ca e o mare problema numai noi vedem ca e “vrajeala”) si protejarea industriei auto romanesti si cresterea atractivitatii Romaniei pentru alti constructori. Daca neamtul e in stare sa moara de gat cu cel care se pregateste sa-si impacheteze uzina (de masini, de telefoane, de nasturi, de fursecuri, etc.) si se agata ca milogul de caruta de cei care vor sa deschida noi uzine si sunt nehotarati, inseamna ca e dus cu capu`? Pe de-o parte sunt unii care se zgarie pe ochi ca nu producem decat cherestea si borfarie, pe de alta parte vin altii (ingineri din astia zootehnisti) si se isterizeaza ca industria trebuie sa devina competitiva fara sa fie ajutata…Americanii nu s-au dat inapoi de la a pune taxe crancene pe marfurile de import pentru a proteja o industrie care era #1 la vremea respectiva…Fara ajutor (si inca unul batator la ochi de grosolan) noi nici nu eram in UE acum…

    Pai in afara de aia 2 mil de Euro (care nu sunt chiar atatia si nu se datoreaza neaparat taxei), ce avantaje PERSONALE mai are din TAXA DE INMATRICULARE? Eu cred ca nu mai e nici unul…Din alealalte (job-uri, incasari la buget, industrie orizontala performanta, etc) sunt, intr-adevar…dar mie-mi convine…Nu-i am la suflet pe francezi defel. Dar daca isi iau catrafusele si se tireaza s-ar putea sa avem o problema. Pe langa faptul ca se pierd niste job-uri la Pitesti (asa, prost platite cum sunt – daca exista alternativa, muncitorii nu faceau greva ci plecau), se pierde industria orizontala. Care este cea mai buna momeala pentru oricine care vine sa deschida uzina aici…
    Cat despre celelalte “surse” de imbogatire, parca ti-am mai spus da` se pare ca nu citesti cu atentie: are Taxicelu` atatea surse de “resurse” si atat de generoase incat nu merita sa-si bage carnea in saramura pentru 2-3 mil. de IEURO…Si indiferent de cine va veni la putere, situatia va fi aceeasi cu micile diferente de rigoare…Daca tu ai senzatia ca Taxicelu` e singurul om politic compromis, inseamna ca te-ai mutat in Rumanica acu` 2 saptamani…

    Daca vorbim de cei care se indatoreaza pana-n gat ca sa-si ia un Logan, aceeasi poveste: se intind mai mult decat ii tine plapuma. Dar daca oamenii astia si-ar lua o masina straina SH de aceeasi bani, in mod sigur n-ar fi in stare sa o intretina intr-un mod nici macar decent, necum exemplar…

  11. Kap spune

    De data asta nu iti mai dau prilejul sa aberezi desi nu sint de acord cu unele lucruri amintite de tine.
    Insa azi, ziua de dupa 04.05, ma bucur prea mult ca sa imi pierd timpul cu explicatii despre lucruri evidente.

  12. george spune

    Yeah, right…whatever…