Când Mini e micro

Acum vreo două săptămâni, liniştea din lume auto a fost spartă de un film care la prima vedere părea o glumă. Directorul Mini SUA a provocat Porsche la un duel între Cooper S şi Porsche 911. Evident, oficialii Porsche au ignorat mesajul celor de la Mini. Însă aceştia au continuat să provoace în mai multe rânduri, până când a intrat pe fir Hyundai, care a anunţat că are un Genesis Coupe gata pentru provocare.

Văzând că provocarea lor a dus la efecte adverse, cei de la Mini s-au săturat să mai aştepte un răspuns care nu mai venea  de la Porsche şi au pus faţă în faţă un 911 cu un Cooper S pe un circuit care seamănă mai degrabă cu o pistă de karting. Deci nu a testat neapărat viteza, cât manevrabilitatea.

Rezultat: a câştigat fără drept de apel Porsche. De fapt, rezultatul a fost atât de clar, previzibil, evident şi sigur, încât mi s-a părut că cei de la Mini au ieşit penibil din toată povestea asta. Ce naiba au vrut să demonstreze? Ca sunt nonconformişti? Erau deja, se ştia asta. E ca şi cum l-aş provoca eu pe Vitali Klitschko la un schimb de pumni doar ca să arăt că sunt frumos în faţa camerelor, chiar dacă ştiu că la final o să-mi caut dinţii pe jos cu bastonul, că de ochi nu poate fi vorba.

Ştiu, no publicity is bad publicity. Dar când cel pe care l-ai provocat îţi spune elegant că el nu se coboară la nivelul unei curse în care premiile sunt reprezentate de tricouri, cred că ar trebui să te abţii.

Logica unor lucruri mă depăşeşte. Big time.

13 comentarii la “Când Mini e micro”

  1. Dpp spune

    Parca aveam ceva , pe la finalul filmuletului , cu 32.000 $ pentru fiecare secunda . Mi se pare cam stupid sa faci o asemenea comparatie in conditiile in care Porsche si Mini nu au acelasi target , ba mai rau , nu cred ca cineva care se gandeste sa achizitoneze un Porsche (si are si banii) s-ar uita la Mini ca alternativa mai ieftina. Poate doar invers…sa cumperi un Mini ca e cu 2 secunde mai lent decat un 911 (ceea ce e f&#^%&^ bullsh*t si ca mentalitate si ca idee de marketing)

  2. slider spune

    Eu as spune ca nu este chiar asa greu de inteles ce au vrut sa faca. Acum cat de bine le-a iesit nu stiu ce sa zic. Dintr-un anume punct de vedere inteleg ce au vrut sa faca (ma rog daca asta au vrut). Adica ei stiau ca o sa castige Porsche de la bun inceput, dar poate au mers pe ideea ca masina in general nu o folosesti pentru astfel de curse, de intreceri, si probabil au mizat de la inceput pe ideea aceea de la sfarsitul clipului “… asta vine 38.000usd/secunda”. Eu zic ca asta au vrut sa sublinieze, ca da Porsche-ul este mult mai bun pe circuit, dar costa mult mult mai mult, iar in viata reala mai nimeni nu va face un astfel de test, ci se vor bucura de placerea condusului…
    Acum cat de reusita este campanie e cam greu de spus. Probabil ca este reusita din prisma celor care isi permit un mini cooper s, dar nu si un Porsche, si viceversa… Iar pentru restul care nu isi permit nici una nici alta probabil ca este tot nereusita ca toti vor gandii ca Porscheul accelereaza mai repede, are o viteza maxima mai mare, are un motor mai puternic … de parca te vei folosi vreodata in viata reala de toate aceste lucruri…

  3. Catalin GC spune

    Ce reclama si-a tras Porsche :) ). Un mare FAIL pt marketingul Mini, nu au reusit decat sa mai puna o caramida la temelia imaginii si asa solida a nemtilor.

  4. Rusu Claudiu aka mowgli spune

    Ma bucur ca s-a terminat si telenovela asta.Era clar cine castiga.

    @Catalin: caror nemti? de la Mini sau de la Porsche :)

  5. unckle spune

    “U beat us. This time. ” .. mie imi suna a “ceva .. cum ar fi vre-o viitoare editie Mini cu un motor mai mare, etc. Oamenii par a pregati terenul pentru ceva…
    .. si nu, diferenta dintre Porsche si Mini NU este de 32000$ pe secunda .. diferenta dintre ele nu poate fi cuantificata ;)

  6. Maka spune

    Pana la urma un “marketinguitor” american o sa le arate sefilor lui din America si Germania / Anglia de la Mini ce mare “media buzz” a facut ideea lui si cata expunere media au obtinut pentru brand fara sa plateasca bani (sau cu foarte putin) si cum au obtinut o mare audienta pentru brand.

    Sper sa faca si studii calitative seefii aia si cred ca vor fi multi care vor fi de acord cu ce am postat si in dreptul stirii din sectiunea cu pricina:

    Sir Alec Issigonis se intoarce in mormant daca vede pe cum istoria si spiritul unei marci remarcabile e profanata de niste oameni defectati de colesterolul peste limita datorat culturii fast-food.

    Ca admirator al marcii MINI, protestez fata de acest marketing iresponsabil si de lipsa de respect fata de valorile adevarate ale marcii si fanilor Mini.

    Chiar cred ca ar trebui sa faceti un sondaj in cadrul clubului posesorilor de Mini (am vazut ca s-au strans pe undeva in tara de curand) sa vedem ce spun adevaratii reprezentanti ai marcii.

    Ce mizerie josnica…

    Abia astept sa vad cum le strica povestea mediocrii de la Hyndai care nu au istoric sportiv. Cu toata dragostea pe care o am pt Mini, asta e un exces care ma face sa cred ca marca a incaput pe mainile unora care nu mai au in sange spiritul marcii ci doar profitul pe termen scurt cu orice pret.

  7. Robert spune

    Eu am vazut aceasta provocare altfel :
    MINI a ales un competitor MULT mai puternic si a demonstrat ca APROAPE ii poate face fata.
    PORSCHE sa folosit de reclama aceasta demonstrand ca nu poate fi batut in astfel de dueluri.

    Este marketing pur.
    Doi producatori se intalnesc la o poveste si se gandesc cum pot profita ambii de putina reclama pozitiva.
    Ambii au avut de castigat. Faptul ca nu a castigat MINI nu este o pierdere (era de asteptat) ci dimpotriva a demonstrat ca gama de clienti careia i se adreseaza primeste performante asemanatoare cu Porche, a carui clientela este diferita.

  8. Rusu Claudiu aka mowgli spune

    E posibil chiar sa fie o intelegere intre directorii Porsche si Mini off-camera.Sa recunoastem, reclama asta a fost de 78 de ori mai eficienta decat una “conventionala”, chiar si mai ieftina.Dar nu inteleg o treaba: de ce nu au provocat cei de la Mini un Bmw M6? sau M5? astfel promovau si Mini si BMW, astfel aveau de castigat doua brand-uri de sub acelasi acoperis si indiferent cine castiga la sfarsit, tot BMW AG are de castigat.Cu siguranta cineva mult mai destept decat mine s-a gandit si la treaba asta si are un motiv pentru care nu au ales BMW, dar vreau sa stiu motivul.

  9. Tyler Durden spune

    Mircea esti cam naiv daca te asteptai sa castige MINI, pentru ca sigur ar fi sarit in sus si sefii de la Porsche si organismele care monitorizeaza publicitatea, pentru ca nu peste tot campaniile publicitare comparative sunt bine primite. Rezultatul nu este important tocmai pentru ca era previzibil, ci modul foarte simpatic in care au creat campania si au speculat la maxim potentialul de viral pe care o alaturare atat de ciudata il are, este “the bottom line”. Din punctul meu de vedere a fost o excelenta idee.

  10. Mircea Mester spune

    @Tyler

    Cine naiba a zis că mă aşteptam să câştige Mini?

    N-a fost o campanie. O campanie ok era dacă Porsche accepta. Aşa, a fost un fail din start care s-a terminat printr-o fâsâială. Zero.

    @mowgli

    Păi dacă se apuca Mini USA să provoace BMW şi ăia acceptau totul căpăta un accent penibil. La dracu, între ei pot să accepte printr-un telefon, nu trebuie s-o facă pe net.

  11. andrei spune

    oamenii au vrut expunere si au obtinut-o. discutiile despre cat de prosti sunt aia de la mini ca au provocat porsche denota mai mult faptul ca cei care comenteaza au ceva probleme, nu cei de la mini.

  12. Rusu Claudiu aka mowgli spune

    @Mircea: sigur ca pot prin telefon, dar aia e privat, in schimb pe net vede toata planeta si astfel isi ating scopul.Iti dau dreptate, era prea penibil.

  13. Ion sau Gheorghe spune

    Citez “Directorul Mini SUA”. Va mai aduceti aminte de directorul AUDI SUA care mai zicea nishte idiotenii mai mari ca el?

    Trebuie sa va spun ca daca nu intelegeti modul in care se face promovare dincolo de balta e greu sa “te dai cu parerea”.

    Asa ca, mai privim pe Bloomberg si ne miram de “idioti” ca astia dar totul are un suport psihologic bine stabilit: “no publicity is bad publicity”.