Motorsportul inseamna viata
Indianapolis 500, unul dintre cele mai apreciate, cunoscute si vechi evenimente din motorsportul mondial, s-a terminat duminica seara (ora Romaniei) cu victoria brazilianului Helio Castroneves.
Poate fi un inceput foarte bun de stire. Este, insa, un triumf al psihicului. Castroneves a trecut in ultima luna prin acuzatii extrem de grave in tara sa natala, fiind la un pas sa fie varat in inchisoare dupa ce a fost acuzat de evaziune fiscala. Brazilianul a reusit sa treaca peste momentele grele si sa castige la Indy, in a 93-a editie a competitiei americane. Este a treia victorie in cursa din Indiana pentru cel supranumit Spiderman datorita modului sau inedit de a sarbatori victoriile: urcat pe gardul care delimiteaza pista de tribune. “Thank you so much. You gave me strenght”, a spus Castroneves la final.
Dar triumful psihicului nu a fost singura parte inedita a cursei. Danica Patrick a devenit prima femeie care prinde podiumul la Indianapolis, terminand cursa pe locul al treilea. Triumful sau este unul al egalitatii.
In Sardinia, Loeb nu a reusit sa castige a sasea etapa consecutiva in WRC. Raliul a avut loc pe macadam, suprafata de rulare care ii aduce un clar dezavantaj pilotului care deschide lista de concurenti. De aceea, Loeb s-a oprit efectiv pe o proba speciala de vineri, pentru a-i lasa pe Latvala sau Hirvonen, principalii sai adversari, sa treaca primii pe probele de sambata. Miscarea lui Loeb a fost vazuta de multi ca o lipsa de fair-play, chiar daca ea este, in sine, in spiritul regulamentului.
Sebastian Loeb a platit insa sambata, atunci cand a suferit o pana de cauciuc care l-a oprit din cursa pentru victorie. Ba mai mult desi a terminat al treilea ca timp dupa ce a schimbat pneul deteriorat intr-un timp-record de un minut si cinci secunde, Loeb a fost penalizat ulterior pentru o greseala copilareasca a copilotului Daniel Elena. Dupa ce Loeb s-a hotarat sa opreasca pentru a schimba pneul, Elena si-a decuplat centura in asteptarea stationarii pentru a putea sa iasa foarte repede din masina. Din pacate pentru el, regulamentul interzice decuplarea centurii pe timpul rularii, astfel ca Loeb si Elena au fost declasati. A fost triumful dreptatii.
Sambata, pilotul roman Lucian Gabarcea si-a pierdut viata in etapa de CNR de la Iasi dupa ce a pierdut controlul masinii sale in proba speciala cu numarul 8. Fiul sau, Lucian Gabarcea Jr, continua insa povestea familiei Gabarcea in Campionatul de Raliuri. Este triumful vietii.
Sezonul 2009 din Formula 1 ne-a facut si ne face in continuare cunostinta, dupa cursa de la Monte Carlo, cu triumful paradoxului. Brawn GP este acum de departe echipa favorita la castigarea titlului, desi aceasta nu exista cu o luna inaintea primei curse a sezonului.
Motorsportul ne arata ca este mai mult decat sport. Motorsportul inseamna lectii de viata.
May 25th, 2009 la 8:11 am
Indy, la fel ca Le Mans tine vie o serie care fara ele nu ar avea nici o semnificatie.
Ce au facut aia cu Loeb a fost un pic asemanator cu ce se facea cu Schummi, se sta cu ochii pe el si echipa sa pentru a taxa orice inexactitate si prin asta sa se salveze spectacolul. Loeb este atat de talentat incat ucide campionatul.
Este bine ca tragedia din familia Gabarcea nu opreste cariera sportiva a tanarului.Fruntea sus, viata merge inainte!