Hibridul, impozitul şi bogaţii
Vine Crăciunul, aşa că ne bucurăm să primim veşti bune. Iar una dintre ele ar fi faptul că există posibilitatea ca maşinile hibride şi cele electrice să fie impozitate în viitor cu 5% din cât sunt impozitate acum. Nu e rău, pentru că – nu-i aşa – Prius şi Insight, poate chiar CR-Z, ne fac să credem că trăim într-o lume mai bună, în care copăceii cresc nestingheriţi, iar clienţii de maşini de rând – cum suntem noi – îşi permit să conducă o maşină verde pentru că impozitul a scăzut vertiginos.
După care îţi vine în cap faptul că tot hibrizi sunt şi RX450h, X6 ActiveHybrid, Seria 7 ActiveHybrid şi altele de genul ăsta. Şi, cum afară e criză, băieţii buni cu maşini de genul ăsta în garaj nu ar trebui să se gândească şi la banii de impozit.
Deci: e un gest frumos sau un gest şi atât?
December 16th, 2010 la 9:17 pm
Tare.Tu conduci catamai Serie 7 si platesti moca..:))
Irelevata legea.Ar trebui gandita bine ca altfel parca si vad cum se umple tara de …
December 16th, 2010 la 10:51 pm
Parca impozitul era taxa de lux, nu taxa eco. Toata chestia asta e un mare r***t.
Dar in fine. Revenind la subiect: un hybrid eco adevarat are un motor de capacitate mica, asa ca oricum nu se platea mult la impozit, dar matahalele gen RX450h sa plateasca de sa le sara capacele, ca numai masini eco nu sunt.
December 16th, 2010 la 10:55 pm
„un gest si atat”.
Pentru cineva care are bani sa-si cumpere X6 hibrid care costa ~100k€, sa plateasca impozit 1€ in loc de 20, mi se pare o gluma de prost gust spusa lui Mos Craciun.
December 17th, 2010 la 12:25 am
O impozitare corecta ar fi aceea ce se aplica in functie de cantitatea de CO2 eliminata la fiecare kilometru (de exemplu in Marea Britanie). In felul acesta pitipoancelor si papitoilor care cred ca e “trendy sa fi eco” nu le-ar folosi la nimic daca au un X6 ActiveHybrid. Insa la noi legile se fac dupa ureche, asa ca…
December 17th, 2010 la 1:49 am
@ George
- o impozitare corecta se face in functie de valoarea masinii noi la pretul de lista, din care se scade in functie de vechime. (astfel valoarea la care se impoziteaza masina sa fie echivalenta cu pretul de vanzare)
NU trebuie luat in considerare nimic altceva. Nu trebuie luate in considerare capacitatea cilindrica si emisii le de noxe si CO2, deoarece pentru astea se plateste la consum (cei 55% din pretul carburantilor care ajung direct in buzunarul celor care fura – adica statul).
Cu aceasta modificare de lege practic cei cu un amarat de Aro 244 (2.5 litri) vor plati impozit de masina de lux, iar cei care isi vor cumpara Audi A8 Hybrid (2.0 turbo) nu vor plati nimic.
Genial.
December 17th, 2010 la 10:16 am
mda … dar oare cum o sa poti controla “controlul” emisiilor la statiile RAR … ca sincer inca suntem in romania… si aici poate sa treaca orice masina prin RAR … ce i-ar impiedica sa intre cu bateria plina in RAR si sa le mearga nitel motorul intre timp… si gata .. 40g CO2/km …
December 17th, 2010 la 12:05 pm
naspa pt ei ca nu vor mai beneficia de reducerea la caldura pt ca masinile astea au motor peste 1600cc … singurul mod perfect valabil de impozitare este dupa valoarea de nou al automobilului, practic cand platesti impozitul iti ia 1% (sa zicem) din suma trecuta pe prima factura de cumparare, suna cam tampit asta, dar macar nu mai poti face nimic, nu mai mituiesti pe nimeni la RAR, nu-ti mai declari masina utilitara, sau alte magarii romanesti de eschiva. Daca ai 100k euro sa dai pe o masina cu siguranta ca vei avea bani sa-ti platesti impozitul sub orice forma de calcul.
December 17th, 2010 la 12:49 pm
Bai baiatule io cred ca tu esti …!!!!!si nu intelegi nimic din fenomenul auto!!!!!!!!pune si tu mintea aia la contributie si nu mai prelua sabloane propangadistice gen „belirea imbuibatilor..firar ai dreacu sa fie cu sangele si sufletu lor..huuuuuuuuaaaah!!!!!!!!”
Tehnologia hibrid este utila IN SPECIAL MASINILOR PUTERNICE,masinilor cu motoare peste 3 litri pentru care achizitia este destul de problematica date fiind preturile combustibililor,este o tehnologie de varf si trebuie incurajata…si prin impozitare mai mica acest lucru se poate face,este o politica pan-europeana acesta,si in occident se practica acest lucru,pt documentare fa numai o vizita in UK si ai sa te convingi.
Si sa fim cinstiti impozitarea masinilor cu motoare peste 2L in Romania este una excesiva si contraproductiva,io am o masina cu motor de 3,2L /Euro4 pt care platesc un impozit de 4600RON in timp ce unul cu un motor de 3L plateste undeva pe la 2000 RON desii are un motor Euro 2 de exemplu.
In occident se prectica un alt sistem deosebit de constructiv,impzoitarea masinii creste odata cu vechimea acesteia,astfel incurajezi in permanenta piata auto,mi se pare inadmisibil ca cineva care are un Cadillac Escalade Hybrid sau un Lexus LS600h sa platesca un impozit mult mai mare decat unul cu o Dacie 1300 cu motorul lasat care iti consuma si polueaza mai mult decat cele doua masini hibrid care sunt conduse de dusmani ai poporului.Pt ca masinile noi consuma mai putin si odata cu acest lucru determini o reducere a necesarului de energie si astfel o balanta mai buna de plati a tarii si acesta trebuie sa fie rostul fiscalitatii..incurajarea economiei intr-o directie sau alta si nu acumularea de bani la un buget care sa fie pradat de diversi politruci..
Da ce sa ii faci..cine sa inteleaga..neica Mester care si-a facut blog si pricepe nimic,si mai rau e faptul ca gloata este in delir la ideea belirii imbuibatilor..ca asa este vinovati pentru situatia actuala a Romaniei respectiv a lor sunt oamenii care si-au luat o masina cu motor de 4,2litri/Euro 5..si nu gloata (careia ii curg balele dupa acea masina),care a tot pus botul la securismul manelistic al lui base si post-comunismul iliescian.
Fac o ultima remarca,impzitul pentru o masina cu motor 3,2L/Euro4 sau 5 este mai mare in Romania decat in Germania..dar pentru o masina non euro cu motor de 1,3/1,4 este mult mai mic..deci ce incurajeaza statul asta..economia de energie sau populismul pentru trepanati..
December 17th, 2010 la 12:59 pm
chiar asa simpli suntem. nu traim in romania de fantetizam atat de mult. orice lege este data pentru folosul unui grup elitist de la noi. aplicabilitatea sau procesarea dosarelor se face preferential si locurile limitate sunt ocupate de ei inainte de a se da drumul la lege.
aceasta reducere a impozitului este adresata tocmai pt acele masini scumpe care au o motorisca electrica. astfel ele sunt “hybrid” si au muulte avantaje. dar acel motoras, fiind atat de firav nu functioneaza decat pana la 50kmh, si apoi intra motorul normal in functiune. cati circula la noi cu maxim 50kmh? ah, cand esti in coloana, da, dar cat tine bateria aia.????
December 17th, 2010 la 2:30 pm
@noname00
O impozitare corecta, daca tinem cont de tendintele actuale privind protectia mediului, se face in functie de clasa de poluare careia ii apartine masina. Am sa dau din nou exeplul cu Marea Britanie pt. ca mi se pare cel mai simplu si eficient sistem:
1<100g CO2/km
2<120g CO2/km
3<150g CO2/km
s.a.m.d.
Astfel incurajezi practic achizitia de motoare foarte putin poluante, indiferent de cilindreea motorului. Pe de alta parte, descurajezi snobismul si ipocrizia pt. ca un X6, fie el si ActiveHybrid, nu va scoate niciodata sub 150g CO2/km
December 17th, 2010 la 2:34 pm
Extaz! A venit bizonul sa ne explice noua prostilor care nu intelegem “fenomenul auto”, cit de ecologica e matahala lui de ra*at (dar si cu motor electric, sper ca nu se refera la demaror!) si ca de fapt nuu, nu e adevarat ca de acasa pina la mall polueaza cu monstruozitatea lui de tractor de firma mai mult decit 3 Dacii care fac Buc-Brasov si retur.
Si cocalarul nu-i fudul destul daca nu are impresia ca tuturor le “curg balele dupa acea masina”.Eu zic sa-ti bagi undeva oribilitatea cumparata sa le scoti ochii celor de-o teapa cu tine si sa vezi din ce parte zootehnica stringi ca sa platesti macar combustibilul pina la mall.
Iar de grija impozitului nedrept sa-i plingem pe cei care trag de un ARO sa ajunga acasa la cucuietii din deal prin noroaiele patriei, nu pe toti iluminatii cu lanterna stinsa.
December 17th, 2010 la 4:06 pm
[...] aici despre o nouă măsură a Guvernului de a scădea drastic impozitarea automobilelor hibride şi a [...]
December 17th, 2010 la 5:14 pm
Romanul tot roman ramane….cu poezia si cu teoria.
Ce este atat de greu de inteles? E o chestie normala pentru inceput de secol 21. Cu alte cuvinte, cu cat o masina este mai noua, mai performanta, consuma mai putin si polueaza mai putin – cu atat impozitul este mai mic. In caz contrar, impozitul va fi pe masura, adica foarte mare.
OK OK OK, or sa-mi sara unii in cap pentru aceste idei, afirmand ca nu e corect ce se intampla. Pai, asta cam asa, nu e corect 100% daca gandim totul la rece. Insa, pe lumea asta exista si bogati si saraci, deci prin definitie nu poti impaca si capra si varza. Asa a fost mereu, asa este si acum si asa va fi si pe viitor.
Toate bune!
December 17th, 2010 la 5:22 pm
@Kap(probabil sec),prietene tu nu intelegi nimic..tu esti extaziat la idea belirii imbuibatilor,cred ca votezi cu OTV-ul si crezi tampenia aia cu legea cojocaru..ba mai si crezi idiotenia aia de lege cu impozitarea marilor averi..care este neconstitutionala,sau ai o un moment de bucurie sincera cand auzi cate un demagog ca sustine impozitarea impozitarea masinilor puternice(habar nu am ce definea dar gloatei ii placea ce aude),cu 10 mii de euro ca asa a auzit el ca se face pe nustiu unde in lume..deci cineva care si-a cumparat o un SUV sau un sedan cu un motor undeva pe la 3L euro 5 sa fie nevoit sa platesca un asemenea impozit iar o Dacie 1300 non euro (care iti consuma mai mult decat un BMW 525D F10),sa platesca un impzit de 15 euro este absurd..este o decizie pur demagogica pt a prostii inca o data masele care desii rabda de foame au orgasm la ideea ca „uite domne lea tras-o la imbuibati..”
Pentru binele tau este foarte important sa intelegi ca raul facut unei categorii din societate se va reflecta imediat catre o alta categorie sociala..ba chiar cu efecte mai grave catre cei cu venituri mai mici..asa cum eu pot face pasul de la Mitsubishi Pajero(nu este o masina de fite nu este X6 sau CL este un off-roader chiar banal),la Dacia Logan(masina pe care am detinut-o timp de 5 ani si pe care o consider o masina foarta reusita),asa si tu poti face pasul inapoi de la ce masina ai tu(sper sa ai una cat mai buna),la deplasatul pe jos sau cu tramvaiul pe blat..
Repet,ROLUL FISCALITATII ESTE ACELA DE A INCURAJA SI/SAU ECHILIBRA ECONOMIA nu de a o sufoca sau folosirii impozitarii in scopuri propagandistice cu tot felul de taxe Robin Hood..
Acesta idee mi se pare foarte buna,un Lexus LS600h de exemplu nu polueaza la fel de mult ca un Lexus LS460..si mai ales nu consuma,deci determini si o scadere a necesarului de combustibil si la randui o scadere a vulnerabilitatii energetice a tarii..ca vreti sa nu vreti exista o nisa a pietei auto care este compusa din masini scumpe,masini cu un necesar ridicat de inteligenta samd,si chiar si aceste trebuie incurajata,si mai ales de a o rationaliza,sunt de acord este ilogic ca cineva care are un Escalade sa consume 20l in orasi cu un sistem de propulsie clasic,si trebuie sa descurajezi cat poti aceste excese dar aceiasi masina echipata cu sistem hibrid iti consuma 12% si astfel devine ilogic sa il impozitezi la fel si pe cel cu masina clasica…o astfel de masina(Escalade Hybrid), are un consum in orasi apropiat de o Dacie 1300..asa ca dece sa il supraimpozitezi..
Cel mai bun sistem de impozitare auto este cel in care exista o grila in functie de capacitatea cilindrca si creste odata cu vechimea masinii,desigur cu diferentieri intre diversele tipuri de motoare,pt ca un diesel polueaza mai putin decat un motor Otto si desigur facilitati pentru masinile hibrid si electrice..asa iti atingi toate obiectivele,parc nou de masini,consum redus de hidrocarburi si venituri a buget din TVA..
December 17th, 2010 la 6:59 pm
Partial de acord, mai ales in ceea ce priveste Pajeroul.
Nenea Diesel iese mai bine doar la CO2, insa e mai poluant si mai periculos decit nea Otto.De GPL nu mai zic nimic, decit ca nu ar trebui taxat daca nu incurajat.
Nu se pot compara un BMW 525 sau un Escalade, chiar si hibrid (bine, ma umfla risul cind alatur numele unei masini americane termenului hibrid) cu o Dacie.Nici macar la consum, pentru ca oricit de hibride ar fi ele 7 la suta nu vor atinge decit tractate.
Impozitarea sau taxa auto in scopul antipoluarii sint niste aberatii care lovesc aiurea.Solutia cea mai corecta, nu si perfecta, este taxatul combustibilului, care tine cont si de KM parcursi si de CONSUMUL specific.
Ma repet ca e o timpenie taxarea pe baza cilindreei, amestecind ARO, Pajero sau L200 cu fite CA CAyenne sau X6 si a normei de poluare (1.4 GPL Euro2 la gramada cu 2.0TDi Euro5).O fi bine si corect, netinind cont nici de KM?
December 17th, 2010 la 7:43 pm
@Kap
noi discutam discutii. se stie prea bine in toata tara asta de ce avem aceasta taxa. de ce guvernul curent fura de la cetatenii sai pe unde poate. nu ia nimeni atitudine. masele niciodata nu vor iesi in strada singure (si la ceausesc erau impinse de la spate de factori cheie). este nevoie de lideri de grupuri (gen sindicali). dac cand si acestia sunt manjiti miscarile efectuate de ei vor fi doar de forma in cel mai bun caz. (avem si in ultimii 2 ani destule exemple)
deci degeaba sarim unul in capul altuia, caci adevaratii dusmani asta si asteapta.
revenind.
Infiniti va scoate pe piata M35hybrid. Informatia importanta sta ascunsa in raspunsurile oferite de echipa de dezvoltatori ai acestui model.
Kit-ul electric (ceea ce il face hybrid, cu baterii, motor, etc) are o capacitate de ~8 ori mai mica decat ceea ce este montat pe nissan leaf. Hai sa ne gandim logic. daca leaf o masina pana in 1.5t greutate parcurge cu o capacitate de 8 ori mai mare vreo 100km la consum mediu, oare ce va face limuzina de lux de 2 ori mai grea? si in regim urban, ca doar acolo va fi aplicabila folosirea electricului. grosier rau de tot 15km pt mediu la leaf si 7.5 pt ca e de 2 ori mai grea, tot la mediu. daca bagam oras (bucuresti) in ecuatie deja numaram pe degetele de la o mana km parcursi in bucuresti. unde mai e eco-friendly?
asa se compara.
in benzina nu mai au ce mama lor accize sa bage ca oricum au acolo preturile umflate ca la porci. preturile fara accize (ce dam la stat) sunt cele mai scumpe din europa. dupa aplicarea accizelor, sunt cele mai ieftine din europa. rezulta ca statul roman castiga cel mai putin si mafia din petrol castiga cel mai mult
in vest petrolul ia putin si statul mai mult. dar statul lor apoi are legi sanatoase, care ajuta cetateanul sa evolueze, sa avanseze
December 17th, 2010 la 9:23 pm
Corect, ajungem la concluziile intuite de multa lume:
romanii platesc cu virf si indesat servicii scumpe si proaste datorita statului intesat de corupti care nu ii poate proteja de mafiile sau cartelurile din toate domeniile: petrolier (preturi exagerate), asigurari (preturi nejustificate care acopera fraude), importatori (protejati prin infama taxa auto), infrastructura rutiera (drumuri periculoase si neintretinute ce ii trimit la service mult mai des in schimbul rovignetei) etc.
Solutia integrarii costurilor cu drumurile si poluarea in pretul combustibililor este cea mai corecta in comparatie cu celelalte variante, total inechitabile pentru romani aflati si-asa in dificultate (am dat suficiente exemple).
PS Eu unul cred ca hibridele in general sint un MOFT.Pretul si autonomia le fac prohibitive.De monstruozitatile enumerate de Mircea nu mai zic.Pina una alta solutia este GPL pe turbo de mic litraj, mult mai economica si care prin costuri si accesibilitate ar convinge pe multi.Iar o scutire de taxe sau o subventie (francezii si italienii sint timpiti ca fac asta, noi ramanii sintem mai destepti, vrem TDIuri sh) pe aceste masini ar convinge mai multi decit alte asa zise stimulente pentru struto-hibride INUTILE, cum bine zice Tomita.