Doi euro
Atât costă energia electrică consumată pentru încărcarea bateriei unei maşini electrice. În condiţiile în care autonomia ajunge la – să zicem – 150 de kilometri iar un bucureştean normal nu parcurge zilnic mai mult de 30 de kilometri prin oraş, ajungem la concluzia că ai nevoie de maxim patru-cinci “plinuri” pe lună. Hai să punem dublu, că poate omul are treabă şi iese şi din oraş (în condiţiile în care are unde să alimenteze, evident). Şi nu aduc în discuţie faptul că unele magazine sau clădiri de birouri vor avea prize speciale care pot fi folosite gratuit.
Maxim 20 de euro pe lună te va costa energia electrică cu care îţi umpli maşina la fel de electrică în fiecare lună. În banii ăştia poluezi zero şi ai cuplu de la primul milimetru al cursei pedalei de acceleraţie.
Eu zic că e interesant. Trebuie doar ca preţul de achiziţie să scadă. Şi vom asista la o revoluţie.
October 29th, 2010 la 11:13 am
Perfect de acord. Problema ramane pretul enorm. Momentan sunt mai mult percepute ca “gadge”-uri decat ca masini.
Evident evolutia nu are cum sa vina din prima.
October 29th, 2010 la 11:26 am
Ca sa asistam la o revolutie , trebuie sa se intample ceva ca in cazul Fordului T care a redus mult costul si a adus masina in aria de posibilitati a utilizatorului normal .
Pana atunci o sa fie cumparate numai de fufe eco, actori , oameni f bogati etc.
October 29th, 2010 la 11:56 am
Sa nu uitam de aspectele ecologice ale reciclarii bateriilor. S-ar putea ca asta sa fie mai catastrofic decat niste codoi, care este mancare pentru plante.
October 29th, 2010 la 12:00 pm
@Stefan cel Mare
Ehe, de-ar fi doar CO2-ul la maşinile pe motoare termice, am trăi liniştiţi şi fără griji. Din păcate, emisiile de CO2 sunt doar vârful aisbergului.
October 29th, 2010 la 12:03 pm
Asta inseamna ca masina consuma… peste 9 kwh? Adica 9000w la o singura incarcare?
October 29th, 2010 la 12:40 pm
o termocentrala emite cam 50-100kg de COdoi per 1GJ de energie ( diferentele sunt date de combustibil, avem 50 pentru gaz si 100 pentru lignit )
( 1kWh = 3,6MJ => 1GJ=278kWh )
- emite cam 180-360g COdoi per kWh
( cele de mai sus se intampla la termocentrala, nu luam in calcul peirderile de transmisie, randamentele de incarcare a acumulatorilor )
Avand in vedere ca in lume energia electrica vine cam 40% de la carbune si restul de la alte surse, unele cu emisii zero se poate face o aproximare “grosolana” de 250g/kWh
O masina Tesla consuma 26kWh per 100mile=160km, ceea ce insemana ca “emite” cam 40g COdoi per kilometru. Destul de bine fata de 100g per kilometru cat se lauda cele mai curate motoare diesel
Pretul energiei electrice la consumator este de cam 10c/kWh. si ca sa faci 600km ai nevoie ( daca luam in calcul cifrele de la Tesla, momentan singurii care dauastfel de cifre ) de exact 10E .. sa zicem dublu .. adica 200kWh … sau 20kWh per “plin” ( un plin de VOLT sau Ampera, la Tesla intra ceva mai mult, cam 60kWh) . Spun asta pentru a-l contrazice pe dl. EndlessDarkness
October 29th, 2010 la 12:51 pm
@Unckle: Pai nu ma contrazi deloc. Am luat pretul ala de 2 euro si cu ei poti sa cumperi exact 9kwh. Asa ca nu stiu exact cat consuma dar daca un plin inseamna 2 euro inseamna 9kwh Cine se contrazice este cel care a scris articolul, nu eu Eu doar intrebam PP
October 29th, 2010 la 1:03 pm
Tipic romanesc. Mult zgomot pentru nimic.
Ideea este foarte simpla. Totul este legat de resursele epuizabile/limitate, de cerere si oferta.
In prima parte a secolului 20 erau putine masini, cererea de petrol la fel, iar pretul era “unul destul de cuminte”. Spre sfarsitul secolului 20, globalizarea a luat-o razna, masinile s-au vandut cu sutele de milioane, cererea de petrol a crescut – deci baietii destepti au majorat pretul, logic. In continuare, pretul petrolului va urca si mai mult. No problemo.
Iar acum sa facem niste calcule “vizionare” Deci, daca incep sa se vanda la greu masini cu motoare electrice, baietii destepti iti scumpesc energia. Scurt. In plus, in acest caz vor percepe biruri grele pentru ca sa remedieze intreg sistemul de transport energetic, care este invechit. Atunci, te vei trezi din visul asta frumos, si vei lua hotararea sa treci pe alt gen de masina, cu motor pe hidrogen………ups……..pana sa-ti dai seama de situatie, baietii destepti ti-au si pus taxa pe productia de hidrogen, si te-au linistit. Noroc ca aerul inca este gratuit si aproape inepuizabil. Altfel, respiram precum scafandrii, cu butelia in spate si cu taxa platita, evident.
De fapt, e o simbioza perfecta. Tu ai nevoie de baietii destepti, iar ei de tine. Pana la urma, toata lumea are ceva de castigat. ))
October 29th, 2010 la 1:18 pm
de 2 euro = 8,5lei cumperi mai mult de 9 kWh, ca-i 0,5lei un kWh .. asta spuneam …
October 29th, 2010 la 1:24 pm
Singura problema a masinilor electrice ramane pretul, in momentul in care un Megane electric va costa cat unul pe benzina oamenii se vor indrepta catre masile electrice. In momentul de fata nimeni nu e dispus sa plateasca dublu doar pentru a fi eco iar companiile profita din plin de automobilul electric pentru a-si umple buzunarele.
October 29th, 2010 la 1:40 pm
@Unckle: Tu gandesti ca un utilizator casnic… pretul la utilizatori industrial este altul si implica alte taxe, si alte paliere Dar cred ca 2 euro valoreaza 12-15 kw (spunem 15kw, ca sa fie mai usor de calculat ). Ce este interesat de vazut este ce fel de curent necesita pentru incarcare, si timpul de incarcare. Si date cat de cat exacte nu chestii teoretice gen Ampera. De urmarit, dar exista si tari unde aceste masini nu au ce cauta, pentru ca nu au o infrastructura de distributie a curentului dezvoltata suficient sau chiar mai rau. Oricum ma gandesc la aceste masini si la locul lor si cred ca pentru oras sunt perfecte. Mici, usor de parcat si de intretinut, incarcare rapida (speram) si poate, cu un sistem gandit de samaforizare, traficul din oras sa devina o placere
October 29th, 2010 la 2:25 pm
Sa nu uitam si costurile de “consumabile”, pentru ca o pereche de acumulatori tine la, sa zicem 1000 incarcari. Si din cate stiu, acesti acumulatori costa cam 20% sau poate peste din pretul masinii.
@Marius: Mare dreptate ai omule ) Sunt sigur ca daca am trece la biciclete, baietii destepti vor pune taxa pe cauciuc de bicicleta.
October 29th, 2010 la 2:36 pm
@ mircea, chiar crezi ca in cazul unei cereri mari pretul va ramane neschimbat? Cat a crescut pretul benzinei in ultimii 10 ani, lasa ultimii 50 de ani…..? Mai nasol e ca vom plati curentul la pretul nou si in casa. Overall vom iesi la fel sau mai scump ca pret, asta insemna economie de piata. Unde e cerere pretul creste rapid.
October 29th, 2010 la 2:38 pm
p.s. probabil la inceput va fi rentabil sa cumperi o masina electrica, doar trebuie sa te atraga cu ceva in capcana
October 29th, 2010 la 2:46 pm
preturile vor sari la un moment dat si la curentul electric pt consumatorii larg raspanditi. Dar avantajul va fi pt cei care au elementele de captare a energiei naturale si transformare in curent electric. Astfel unii vor putea sa sunteze pe baietii smekeri din spatele cortinei. Adica pt consumul casnic,
October 29th, 2010 la 3:01 pm
@tomita: si panourile fotovoltaice se construiesc din semiconductori. iti imaginezi ca o sa creasca pretul incredibil de tare, nu?
Iar turbinele eoliene, nu sunt nici ele ieftine.
Eu consider ca o solutie “intermediara” pentru scaderea cererii de petrol ar fi struto-camilele gen Opel Ampera, adica un motor termic ce lucreaza la o turatie cvasiconstanta pentru un randament optim, ce produce energie electrica pentru motor/motoare electrice. Adica, nici full electric, nici full fosil.
October 31st, 2010 la 7:50 pm
dor3l,
Nu prea e asa, pt. ca randamentul mot. termic e la 30 si ceva %, este exact cum ai avea casa alimentata pe generator termic…
Curentul chiar si cu adaos de 100% cum este in RO tot este la 1/3 din pretul unuia produs de generator termic.
Oricum viitorul suna bine mai ales ca deja panourile fotivoltaice sunt pe val, iar daca mai scade pretul si la acumulatori nu vom mai avea nevoie nici la case de hotii de la ENEL-ul pu !i…