Cum am votat la Masina Anului

Dacia Sandero a fost aleasa Masina Anului in Romania de catre juriul format din 20 dintre cei mai importanti jurnalisti auto din tara noastra. Automarket a facut parte din juriu, astfel ca o sa va pot povesti pe larg ce inseamna sa faci parte din grupul celor care aleg cel mai ravnit titlu din industria auto romaneasca.

Fiecare membru al juriului a fost nevoit sa acorde puncte celor 10 masini intrate in finala (mai multe despre acestea gasiti AICI). Punctarea a fost facuta dupa un sistem asemanator cu cel din Formula 1: primul loc – 15 puncte, al doilea loc – 11 puncte, al treilea loc – 9 puncte si asa mai departe pana la locul al zecelea – un punct.

Voturile finale au scos la iveala un Sandero care a reusit sa isi adjudece cele mai valoroase voturi din partea jurnalistilor romani. Personal, nu am votat Sandero pe prima pozitie, insa respect alegerea globala a colegilor mei.

De ce nu consider ca modelul romanesc s-ar afla pe primul loc intr-o astfel de competitie? Din doua motive: in primul rand, nu cred ca este corect ca o masina care in esenta reprezinta acelasi cunoscut Logan trebuie sa primeasca inca o data titlul (Logan a primit titlul Masina Anului 2005). In al doilea rand, consider ca avantajele lui Logan (pretul si reprezentativitatea pe piata din Romania) se inclina in fata celorlalte criterii, mult mai numeroase si, uneori, la fel de importante din punctul meu de vedere.

E adevarat, Sandero este singura masina romaneasca din grup, un bun argument pentru ca modelul Dacia sa fie considerat modelul perfect intr-o competitie care se termina cu sintagma “in Romania”. Problema este ca sintagma nu inseamna “din Romania”. Va repet insa, opinia fiecarui membru al juriului difera deoarece criteriile au o importanta mai mare sau mai mica pentru fiecare, in functie de ceea ce acesta considera relevant.

Pentru ca nu am de ce sa nu fiu transparent, iata clasamentul pe care Automarket l-a prezentat organizatorilor. In masura in care sunteti sau nu de acord si imi cereti punctual sa imi argumentez alegerea, sunt si eu de acord sa explic ratiunea fiecarei optiuni.

1. Citroen C5
2. Honda Accord
3. VW Golf 6
4. Dacia Sandero
5. Opel Insignia
6. Mazda 6
7. Renault Koleos
8. Ford Kuga
9. Skoda Superb
10. Hyundai i10

5 comentarii la “Cum am votat la Masina Anului”

  1. marius spune

    In primu` rand tot respectu` pentru alegerea facuta.Vreau doar sa stiu daca excursia pe care ati facut`o la Paris cu acel Citroen C4 Picasso v`a influentat intr`un anume mod sa puneti C5 pe primu` loc…:)

  2. Mircea Mester spune

    Salutare.

    Evident, nu. Asa am fi putut spune, in ordine, ca:

    -puteam vota Insignia, pentru ca am fost invitat la lansarea modelului, in Austria.
    -puteam vota Koleos, pentru ca am fost invitat la lansarea sa, in Maroc
    -puteam vota Golf 6, pentru ca am fost invitat la lansarea sa, in Islanda.
    -puteam vota chiar Sandero, pentru ca am fost invitat la lansarea sa, in Croatia.

    In plus, Automarket nu a fost invitat sa scrie la lansarea internationala a lui C5, Accord, Mazda 6, si exemplele pot continua :)

    Si inca ceva: Mircea Mester nu a fost la Paris cu C4 Picasso, ci cu un grup de jurnalisti invitati de Renault.

    Ideea e ca votul dat unor modele nu trebuie sa fie influentat de aprecieri subiective, in masura in care se poate. Am evitat asta.

    Multumit de raspuns? :)

  3. razy spune

    nu stiu de ce te mai duci la APAR? Dupa cum arata juriul este in proportie de 60% pe statul de plata al colegului vardie, asa ca votul era clar. Probabil in afara de tine si inca cativa care nu sunt inregimentati la “analistu”, restul au dat punctaj maxim pentru Dacia. Sa vezi reclama Dacia in publicatiile si emisiunile lor!

  4. MTR spune

    si totusi de ce citroenul si nu insignia par example(nu sunt fan opel,dar modelul reprezinta o evolutie)

  5. marius spune

    got it …thank you