Să plângă vecinul de ciudă
Lumea tuningului se adaptează la vremurile de criză prin care trece industria auto. Dacă marii tuneri (care vin în majoritatea lor din Germania) modificau până acum modelele pentru a le pregăti de spectacol, întârindu-le identitatea şi exprimându-se artistic pentru ca modelul să iasă pe stradă în haine noi agresive, lucrurile se schimbă. Iar ultima modă este transformarea estetică a modelelor de generaţie anterioară în cele de generaţie nouă.
Nu e greu. În multe cazuri, schimbările se rezumă la montarea unor elemente de caroserie specifice modelului de generaţie nouă. Practic, dacă ai un Logan ante-facelift, de exemplu, tunerii ţi-l pot transforma prin ciocan în Loganul de după facelift. Sau, mai clar, dacă ai un Megane hatchback de generaţie veche, în celebra formă de fier de călcat, îl poţi transforma în noul Megane. Eventual şi coupe, că arată mai bine. Să nu mai vorbim de faptul că vechiul Megane Sedan ar putea primi faţa lui Fluence, deşi – sincer – personal prefer faţa anteriorului model.
Ideea nu e nouă, evident. Dar începe să prindă contur şi simt că vom vedea din ce în ce mai multe astfel de adaptări estetice. Ba mai mult, unele ar putea să implice şi modificarea motorului, astfel încât acesta să aibă performanţele urmaşului pe care îl imită. De ce să-ţi iei maşină nouă, când o poţi avea la un preţ mult mai mic? Bine, rămâne acelaşi interior, dar măcar te poţi lăuda la vecini că ai bani, chit că ultima dată când ai văzut un showroom aveam alt preşedinte.
Primul exemplu concret vine de la Prior Design, care a modificat un Porsche 911 de generaţie 996 într-unul de generaţie 997. Nu mă întrebaţi de ce, mie mi se par ambele minunate. Dar probabil şi clienţii Porsche au damblalele lor.
September 28th, 2010 la 2:00 pm
Modul asta de tuning nu e deloc nou. Stiu ca am vazut de cativa ani celebrele modele Nissan Silvia transformate din S13 in S14, S14a sau din S14 in S15, iar exemplele sunt nenumarate. In cazul Porsche chiar nu ma mira… dar as vrea sa vad pe viu un “fier de calcat” transformat intr–un Megane III Coupe.
September 28th, 2010 la 2:35 pm
Cu Dacia se proceda la fel, la prima reparatie capitala se schimbau farurile, barile sau portbagajul si din 1300 devenea 1310.
September 29th, 2010 la 2:54 pm
da, exact si parerea mea cu megane2 si 3.
articolul e varza. pe baza unui porsche modificat am ajuns sa emitem ca e o noua moda. noua nu e, si nici moda nu e. wtf.
si titlul este iarasi la fel de inspirat. mai bine ziceai
capra si varza s-au hotarat sa mearga la lup, si avea aceeasi relevanta.
September 29th, 2010 la 5:08 pm
Sefule recunosc ca m-am mai luat la cearta pe articole cu unii si altii m-au provocat.DAR la sectiunea raspunsuri si intrebari daca este o arhiva se poate verifica ca nu am postat nimic de prost gust.Ai cuvantul meu chiar daca nu ma cunosti/crezi ca tot ce am intrebat a fost la subiect si fara cuvinte urate.
October 4th, 2010 la 11:19 am
Cu Dacia scimbarea de faruri se facea din considerente pur functionale: 4 faruri sunt intotdeauna mai bune decat doua cu conditia sa fie corect reglate.