Masina Anului
Romania va alege astazi, prin 20 dintre cei mai reprezentanti jurnalisti auto, Masina Anului. Castigatorul va fi decis intre unul dintre cele zece modele calificate in finala: Citroen C5, Dacia Sandero, Ford Kuga, Honda Accord, Hyundai i10, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Koleos, Skoda Superb si VW Golf 6.
Automarket se afla in juriul Masina Anului in Romania si a votat deja. Am ales pe criterii cat mai obiective cu putinta, luand insa in seama faptul ca avem in fata o competitie in care cele mai important criteriu de jurizare este reprezentativitatea pe piata din Romania, vanzarile si pretul. Este vorba, totusi, de Masina Anului IN ROMANIA.
O sa va prezint o lista cu avantajele si dezavantajele fiecarui model intrat in cursa. Vorbim, practic, de premisele de la care am pornit logica jurizarii.
CITROEN C5
+ Confort ridicat, design reusit, pret bun in segment
- O imagine oarecum stearsa de generatia anterioara
DACIA SANDERO
+ Pret excelent, raport calitate/pret OK, design interesant
- Confort limitat, este acelasi Logan care a mai fost votat anterior.
FORD KUGA
+ Design reusit, motorizari excelente
- Pret ridicat, primul model crossover Ford
HONDA ACCORD
+ Design reusit, tehnologie, confort, imaginea marcii
- Pretul ridicat in segment, imaginea semi-exclusiva de pe piata
HYUNDAI i10
+ Manevrabilitate, pret, concept
- Confort limitat, spatiu limitat, calitate limitata
MAZDA 6
+ Design, imaginea marcii, motorizari
- Pret relativ ridicat in segment, lipsa unor tehnologii prezente la alte modele in segment
OPEL INSIGNIA
+ Design, tehnologie de ultima ora. E Masina Anului in Europa
- Calitati dinamice inferioare celor ale modelelor din segment, nume nou
RENAULT KOLEOS
+ Calitatea materialelor, tehnologie off-road interesanta
- Pret ridicat, lipsa de experienta Renault in segment
SKODA SUPERB
+ Pret bun, design imbunatatit
- Lipsa personalitatii (imprumuta prea mult de la VW)
VW GOLF 6
+ Calitate excelenta, sisteme tehnice si tehnologice de top, imaginea marcii
- Design conservator
Rezultatul vine in aceasta seara, pe TVR1, in direct de la 21:00.
December 11th, 2008 la 1:51 pm
Mircea probabil esti printre cei cei “mai reprezentanti jurnalisti auto”, dar se pare ca esti si printre cei mai certati cu limba romana…
December 11th, 2008 la 2:07 pm
Din juriul de la masina anului lipsesc:
Top Gear – cea mai vanduta revista auto din Romania – confor BRAT.
ProMotor – cea mai vizionata emisiune auto, cea mai citita revista auto romaneasca, site foarte puternic editorial.
AMS – cea mai veche si citita revista auto din Romania.
Supercar – Una din cele mai vechi publicatii de profil din Romania.
Kuga nu este primul crossover/SUV Ford. Numele Maverick ar trebui sa insemne ceva pentru unul dintre cei care voteaza la Masina Anului.
Renault nu are lipsa de experienta in segmentul 4×4. Amintesc doar Scenic 4×4 sau faptul ca Koleos imprumuta tehnica de la Nissan X-Trail. Nu exista compania Renault ci Renault-Nissan.
Honda Accord – nu are cel mai mare pret din segment. Verifica http://www.honda.ro.
Citroen C5 “O imagine oarecum stearsa de generatia anterioara” – nu mi se pare o justificare demna de Masina Anului. Deci daca maine C5 vine cu un motor care consuma 3 litri pentru 100 km nu o sa se vanda pentru ca motoarele dinainte consumau mult mai mult.
Multumesc.
December 11th, 2008 la 4:29 pm
Ce imprumuta de VW? Motoare, suspensii sistemul WOKS, linie de design, profil? Dar oare Peugeot si Citroen nu la fel? Fiat cu Lancia sau Seat cu VW? Tu cum ai vrea domnule sa se construiasca masini avand si profit? Suntem in era consumerismului s-au dus vremurile cu platforme si design independent. Cat de nepertinente sunt unele observatii! Ma uitam la Koleos, ca de exemplu ce e asa de interesanta e sistemul de pe noul X-Trail. In fine…ma abtin
December 11th, 2008 la 7:25 pm
Sunt convins ca va fi Sandero