Cum să (nu) votezi
Mă uit peste voturile unora dintre cei 57 de juraţi şi îmi dau seama că putem învăţa multe lucruri de la oamenii ăştia. De exemplu:
- Putem învăţa de la nemţii Georg Kacher şi Joerg Reichle cum să votezi identic, pentru a nu supăra pe nimeni.
- Bineînţeles, putem învăţa de la cei doi portughezi din juriu cum să te-njuri în public fără ca nimeni să nu observe. Virtually. Sau, după caz, cum să faci ca ţara ta să iasă bine dacă se adună voturile celor doi membri.
- De la italieni şi de la spanioli putem să învăţăm cum se face front comun. Degeaba, după cum am văzut la final.
- De la nordici vedem ce înseamnă să o ţii pe-a ta. Explicaţia oficială comună e că Duster nu s-a lansat în respectiva ţară. De parcă Nissan Leaf stă grămadă pe străzi.
- Trecând peste cei doi nemţi de mai sus, de la români, sloveni, ruşi şi de la un francez aflăm cum să votezi atât de echilibrat, încât nimeni să nu se supere.
- De la Nissan Leaf aflăm cum să iei de trei ori 10 puncte şi de nouă ori zero puncte, dar să câştigi.
- De la Alfa Romeo Giulietta aflăm cum să nu iei mai mult de 8 puncte, dar să termini pe locul al doilea.
- Tot de Alfa Romeo Giulietta aflăm cum să fii singurul model din concurs care ia puncte de la toţi membrii juriului, dar să nu câştigi.
- De la Dacia Duster aflăm cum să intri în finală, deşi jumătate dintre votanţi te pun pe locul al şaptelea din şapte. Iar 13 îţi dau zero puncte.
- De la turc aflăm cum să-i dai zero puncte lui Duster, deşi în explicaţie lauzi maşina.
Nu-i aşa că European Car of the Year seamănă cu un soi de Eurovision?
November 30th, 2010 la 3:28 pm
nu-i asa ca acest mod de a cauta o matrice a distributiei punctajului semana mult cu ceea ce fac jucatorii inraiti de Loto?
Deci, nu. Nu seamana cu un soi de Eurovision!
In alta ordine de idei, cineva e suparat ca Duster a luat-o in goarna. So what? Nu se va vinde? Ba da. Reteta succesului a fost invatata de cei de la Renault. Si ea va deveni noul trend in materie de cum sa faci bani de la saraci. Un premiu pentru Duster nu ar fi insemnat decat o usoara exagerare a calitatilor modelului romanesc. Occidentalii (din fericire) nu au trait comunismul sa fie invatati sa cada in coor la orice. Sunt pragmatici. Duster poate creste si singur.
Leaf…e singurul ELECTRIC din competitie. NU AVEA CUM SA NU CASTIGE. E ALTCEVA. Nu e moda, nu e ceva trecator, e noul trend si viitorul concret. E un semnal clar: viitorul este electric. Ca e Leaf, e altceva. Nu e frumos, nu e superperformant, dar e alta mancare de peste (complet alta) si e o alternativa evidenta si fara drept de apel. Deci locul 1.
Julieta, regina neincoronata se multumeste cu locul 2. Diferenta de 9 puncte lasa loc de ” competitia a fost stransa” si, oricum e atat de dragalasa ca oricum va fi iubita, doar e o italiana, nu?
Nu spun ca juriul nu ar fi putut fi influentat dar e format din indivizi cu preferinte si, de ce nu, cu interese proprii. Si, personal, a iesit cum am sperat.
November 30th, 2010 la 4:04 pm
Dacia Duster nu merita sa castige sau sa fie in top3. Nu contest faptul ca e un model care sigur va avea succes. De ce? Simplu. Cu 10.000 de EURO iti iei o caroserie de SUV. Cu 18.000 de EURO iti iei SUV. Deja intri pe segmentul lui Mitsubishi ASX si Hyundai ix35 si altii. Pentru 4000 de EURO in plus. Poate unora li se pare mult, dar de banii astia primesti ceva in plus. Merita diferenta.
Referitor la Nissan Leaf, era oarecum de asteptat ca trendul ECO sa-l impuna. Pentru locul 2, prefatam o batalie intre Giulietta si C3/DS3. Jurnalistii Italieni au fost nationalisti, ceea ce nu-i de condamnat, dar speram sa fie mai obiectivi.
November 30th, 2010 la 4:38 pm
ma intreb daca si juratii au mers pe logica lui andi in legatura cu duster-ul? andi , esti praf!!!
November 30th, 2010 la 4:44 pm
Foarte… “adevarate” observatiile tale Mircea. Orice concurs de genul asta functioneaza dupa reteta Eurovision. Una peste alta cred ca Leaf merita sa castige desi Prius, Insight au aparut inainte, in timp ce Duster-ului “favoarea” de a fi in finala se pare ca ar fi trebuit sa-i fie de ajuns.
November 30th, 2010 la 5:03 pm
@Catalin GC
Esti putin confuz… lasa-ma sa te lamuresc Prius, Insight sunt hibride si isi au locul lor separat pe piata. Toyota a dezvoltat intr-adevar primul hibrid de serie (tot respectul!), dar Nissan ramane in istorie cu prima masina electrica de serie. Toate cele bune!
November 30th, 2010 la 5:18 pm
Daca nu ma insel, prima electrica de serie este Mitsubishi i-Miev
November 30th, 2010 la 5:52 pm
i-Miev nu poate fi considerata o masina de serie adresata publicului larg pt ca are o caroserie in cantitate neglijabila si este cu cel putin 10.000 euro mai scumpa decat Nissan Leaf. Mitsubishi i-Miev se adreseaza detinatorilor de flote, dar o masina de serie adevarata se adreseaza tuturor.
November 30th, 2010 la 5:54 pm
@Semtex
i-MiEV este destinată oricui, oricine o poate cumpăra. Preţul european este de 30.000-35.000 de euro. Identic cu cel al lui Leaf.
i-MiEV va putea fi cumpărat înainte de Leaf în majoritatea pieţelor europene. Implicit în România.
În rest, ai dreptate.
November 30th, 2010 la 6:34 pm
Nu-i adevarat. Pretul e in functie de tara…. facilitatile fiscale difera… oricum preturile sunt in jur de 25.000 euro pt Nissan Leaf si 35.000 pt Mitsubishi i-Miev. In Romania te asigur ca Leaf va fi disponibil inaintea i-Miev. Spun Romania pt ca asta ne intereseaza.
November 30th, 2010 la 6:35 pm
@Semtex
Hai să punem pariu. Eu zic că Leaf şi iMiEV vor avea cam acelaşi preţ, iar iMiEV va veni înaintea lui Leaf. Pun rămăşag pe orice. Te bagi?
November 30th, 2010 la 6:47 pm
hahahha imi plac provocarile! da, accept! vom vedea Mircea… excelente observatii in blogul tau oricum
December 1st, 2010 la 3:17 am
“De la turc aflăm cum să-i dai zero puncte lui Duster, deşi în explicaţie lauzi maşina.”
Asta s-a inteles ? )
Omul foarte diplomat, nu putea sa scrie acolo ca e o petarda.
A spus foarte smechereste la sfarsit ca nici macar nu e masina.
December 1st, 2010 la 9:35 am
“Strong and economic, it answers the needs of a 4×4. In the developing countries these kinds of vehicles also satisfies the consumers status needs. But it does not offer the driving pleasure like in a car.”
@Thor
As spune ca si tu esti turc si nu intelegi… explicatia e ca otomanul nu stapaneste f bine limba engleza, iar el se referea de fapt la faptul ca nu se conduce ca un sedan, ceea ce e de la sine inteles… Duster e un SUV, nu poate avea confortul unei limuzine… Duster are un centru de greutate ridicat, trepte etajate scurt pt offroad etc
December 1st, 2010 la 9:37 am
Duster e un SUV, nu poate avea confortul unei limuzine si nici sportivitatea unui hot-hatch
December 1st, 2010 la 12:03 pm
Nu pot decat sa rad de cine ne reprezinta in juriul COTY…..Dan Vardie, acest jurnalist a lui Peste Prajit care e plin de bube in cap (prietenii stiu de ce), ia o gramada de comisioane la facatura aia de concurs Masina Anului.
Ascultati limba engleza a jurnalistului Vardie, luati apoi un copil de 5 ani si puneti-l sa spuna aceleasi cuvinte. Micutul ii da clasa acestui Mustacios penibil pe care l-am auzit personal pronuntand Duster si nu Dastar, iar la vehicle spune ei vihaical…
Jenantului Vardie succesuri pe ramura.
PS. Stiu 5 jurnalisti de 1000 de ori mai valorosi decat spagarul asta ordinar.
December 1st, 2010 la 12:16 pm
@Semtex, @Mircea Mester
Leaf costa 29.990 de euro in Portugalia, i-MiEV trece de 35.000!
Pretul pentru Leaf este acelasi si in Irlanda si in Olanda ,Germania si Marea Britanie (aici vb de lire). E un pret recomandat, citeste comunicatele de presa nu vb aiurea….
Am discutat personal cu Ionut Gheorghe de la Nissan si imi spunea ca Leaf pentru Romania este ca un vis, si ca prezenta acestui model este dictata de lipsa unei retele de alimentare pentru aceste masini electrice.
So……
i-MiEV are deja confirmata prezenta in Romnia in primavara. Leaf inca nu.
December 2nd, 2010 la 5:59 am
Dusterul a peirdut…cineva e frustrat…eurovision sau nu mai ramane, absolut necesar, sa poata vota si poporu european in finala, sa vad eu cn prefera leaf in fata lui duster…sau macar ce procent:), in putine cuvinte, nu Duster, nu Duster…da nici Leaf frate!
December 2nd, 2010 la 12:00 pm
@EU
Preţul lui iMiEV în Portugalia e cel corect, doar că ai uitat să scazi bonusul guvernamental pe care l-ai scăzut din cel al lui Leaf
December 2nd, 2010 la 8:21 pm
corect, domnul mEU, dar vorbim de pret de lansare!