Shanghai
Astazi ne ocupam de metrou. Dupa ce am aflat acum cateva saptamani ca, in capitala, statia de metrou de la Obor intra in paralizie temporara (doua luni) si blocheaza traficul pe o raza de 5764 de milioane de kilometri, am pus mana de la mana si am dat sa caut pe internet alte astfel de lucrari si timpul in care se desfasoara ele.
Ei bine, ochii mi-au picat pe metroul din Shanghai, care in aceasta perioada se afla in plina dezvoltare. Va spun punctual:
- Shanghai are in acest moment 20 de milioane de locuitori.
- Metroul din Shanghai are 84 de statii, numarul acestora urmand sa ajunga la 180 in urmatorii patru ani.
- Pana in 2012 (adica tot in patru ani) se vor construi (atentie!) 10 noi magistrale de metrou, lungimea acestora intinzandu-se pe 289 de kilometri.
- In total, liniile de metrou din Shanghai vor ajunge la 510 kilometri in 2012.
- Pana in 2010 se va construi cea mai dificila parte, una de 46 de kilometri.
- Liniile care urmeaza sa fie construite vor face legatura foarte rapid intre centrul orasului si aeroporturile de la margine (Pudong si Hongqiao).
- Pentru constructia uneia dintre linii (care va deveni cea mai lunga din China), autoritatile vor muta 15 bulevarde cu cativa metri in stanga si in dreapta.
Si acum, luam o gura mare de aer si ne gandim la faptul ca in Drumul Taberei proiectele de fezabilitate dureaza de vreo 20 de ani si ca o statie de metrou intr-una dintre cele mai aglomerate cartiere din Capitala ne este promisa peste alti cinci ani. Sa ne fie de bine. Apropo, in China nu e an electoral.
P.S. Asta e metroul din Shanghai in 2012. Numarati statiile
April 15th, 2008 la 11:58 am
Aici ai dreptate.Traficul bucurestean ar fi altul daca macar:
1- metroul ar fi cit de cit bine-dimensionat
2- multimea care prefera sa stea 2-3 ore pe zi in masina s-ar injosi sa petreaca 30 min la metrou.
Las’ ca noua nu trebuie.Punem inca o taxa si mai injuram navetistii cu dacii.