Anvelope chinezeşti de vară? Mai bine nu!
Ok, suntem cu toţii fericiţi că iarna începe să dispară din peisaj şi că prindem temperaturi de peste 10 grade, motiv pentru care putem să ne schimbăm pneurile de iarnă cu unele de vară, urmând ca maşina să iasă din “chingile” în care-am ţinut-o în această iarnă odată cu prima vizită pe o şosea ferită şi sinuoasă, aşa cum sunt multe frumoase în România.
Ce ne facem însă dacă nu avem un buget foarte ridicat pentru pneurile de vară din cauza faptului că iarna ne-a secat de economii? Evident, putem să cautăm pe secţiunea specială Automarket pneuri ieftine, dar nu despre asta vreau să vorbim aici. Alternativa este să găseşti pneuri second hand, reşapate sau chiar pneuri noi produse de branduri mai puţin cunoscute şi mai degrabă chinezeşti.
Aici vine mica problemă. Deşi cele noi par mai atrăgătoare, fiind şi ieftine şi “arătoase”, încercaţi să vă gândiţi de două ori la ce pneuri vă veţi cumpăra. Asta pentru că maşina fiecăruia dintre noi se sprijină pe doar patru suprafeţe de mărimea a două palme, iar un pneu ales doar pentru că e ieftin ar putea să aibă efecte nedorite asupra maşinii sau, în cazuri extreme, chiar asupra voastră.
Cel mai bun exemplu în acest sens este un studiu realizat foarte recent în Germania. În carul acestuia au fost comparate diverse mărci de anvelope, rezultatele fiind – aşa cum e normal – dintre cele mai diverse. Normal, pe primele locuri în materie de performanţe s-au clasat mărcile cunoscute (Good Year, Dunlop, Michelin, Birdgestone, Pirelli, Continental), ultimele fiind anvelopele produse de mărci fără nume şi fără ocupaţie. Dar cel mai mare semnal de alarmă a fost tras după testul cu pneurl Chengshan CSR6. Deşi avea indicele de viteză V specificat pe flanc (adică poate “duce” până la 240 de kilometri pe oră), pneul a explodat pur şi simplu în timpul testului la doar 230 de kilometri pe oră. Rezultatele studiului sunt disponibile AICI.
Nu vă grăbiţi şi faceţi alegerile corecte.
March 18th, 2011 la 11:13 pm
adică poate “duce IN SIGURANTA” până la 240 de kilometri pe oră . . . . adica face POC!! daca il ridici la 280 si il tii asa juma de ora …
in general china si industria auto au fost cam “baba si mitraliera” cand a venit vorba de a produce mai mult decat mici subansamble . . . ar face bine sa ramana la mici subansamble pana mai trec o tura pe la facultate si mai baga ceva bani in patente/cercetare.
March 19th, 2011 la 1:38 am
Da-mi voie sa te contrazic partial.Cred ce ti s-a intamplat ar eu ,care sunt un ,,fan,, al chinezilor,am ramas efectiv impresionat de calitatea pneurilor Nankang.Nu stiu ce poate Chengshan dar am folosit Nankang de vara la Golf ,din 2009,si chiar mi-a placut cum se comporta (sunt t-uri).Si din vorba-n vorba i-am auzit si pe altii apreciind anvelopele Nankang.Bine ,eu le-am exploatat la viteze nomale,max. 180 km/h si presupun ca va urma o avalansa de comentarii contra,de la ,,specialisti” care circula cu 300km/h zilnic da nu au bani de 2 plinuri la luni…
March 19th, 2011 la 10:25 am
Nu prea inteleg eu mare lucru in cauciucuri si nici in viteze de 200k km/h.dar cum poti spune ca sun foarte bune cand iti explodeaza la 180 la ora, din cate stiu T trebuie sa fie peste 190, nu-i mai re diferenta dar totusi, eu de exemplu am mers o singura ata cu 190 km/h (in general nu depasesc 140), aveam pe masina pirreli (asa am cumparat masina) si nu stiu ce s-ar fi intamplat daca daca imi exploda un cauciu atunci, fiind incepatori, unii (asa ca mine) se uita la indicii aia care, zic eu, ar trebui respectati.
March 20th, 2011 la 11:21 am
Nu cred ca pneurile chinezesti ar pune probleme in romanik . . . ca nu ai unde sa mergi asa de repede . .. dar pe la nemti..?
March 21st, 2011 la 11:24 am
Matematica e simpla: cat dai atata face.
Normal, de pretul acelor gume chinezesti noi, ai putea sa iti iei niste gume second, dar (si aici e buba), anvelopele second au circulat deja. Pe langa uzura benzii de rulare, ar mai trebui luat in calcul varsta anvelopei (se stie deja, ca, o avelopa se descurca onorabil pana la 5 ani de la data fabricatiei, datorita imbatranirii materialului), si faptul ca ar putea sa fie deja slabite flancurile (de la gropi, borduri, utilizare necorescpunzatoare, presiunea in pneu necorespunzatoare).
Daca ai un buget limitat ce te faci atunci? Parerea mea e ca fiecare stie cat are disponibil si ce cumpara, si mai mult, trebuie sa stie clar, ca indiferent daca ia un produs ff ieftin sau unul second, nu trebuie sa se mai bazeze pe indicii scrisi pe anvelopa (gen viteza maxima, incarcatura maxima, samd).
Inca odata, economia de piata functioneaza la fel la toate produsele, indiferent daca sunt de imbracaminte, electronice, industriale, auto, samd.
March 21st, 2011 la 1:21 pm
salut,
in numarul viitor al auto bild de joi 24 martie este un test mare cu 50 de anvelope de vara. veti gasi acolo vreo 5 chinezarii care sunt moarte curata daca le cumparati.
investigam acum daca ele se gasesc si prin romania si unde.
ORICUM VA SFATUIESC SA VA FERITI DE URMATOARELE MARCI:
Zeetex, Kenda, Sunny, Wanli, Infinity and Chengshan. Cu distane de frânare mai mari cu pana la 15 metri decat la un pneu european acestea sunt un fel de moarte ambulanta.
Mircea, poate ar trebui sa ne unim sa avertizam oamenii sa nu cumpere porcariile astea.
March 21st, 2011 la 1:23 pm
Răzvan, cu mare drag
March 21st, 2011 la 2:42 pm
Eu zic sa va uniti sa sesizati RARul, si daca aveti si argumente poate le vor interzice.Altfel se cheama ca faceti gargara negativa ca sa vindeti anvelope mai scumpe.
March 21st, 2011 la 3:57 pm
Sunt perfect de acord cu ” Kap “.Sau avem ” R.A.R doar de ochii lumii asa ca sa avem si noi…sa-si faca datoria si cu marfa asta periculoasa, nu doar sa ne ia noua banii…
March 21st, 2011 la 6:39 pm
kenda..nu cred…..ei fac cauciucuri de competitie pt biciclete si sunt foarte apreciati in lumea downhill-ului si altele. Si fiti sigur ca au calitate chiar daca sunt de biciclete, mai ales cand sari cu ele pe pietre ascutite de la 3, 4 metri..sau mai mult. Nu cred ca ar risca aprecierile astea cu niste pneuri de masina de proasta calitate.
March 21st, 2011 la 8:50 pm
@zzz – daca oamenii s-au apucat si au testat, iar rezultatul spune ca si Kenda face niste mizerii … nu poti decat sa ii crezi ( sau sa testezi pe masina ta ).
March 22nd, 2011 la 12:05 pm
E foarte posibil ca anumite anvelope chinezesti sa fie proaste. E posibil sa fie chiar toate. Dar sa spui ca toate anvelopele chinezesti sunt proaste daca un model al unui producator e prost e o generalizare nepermisa. Mai mult, sunt unii pruducatori din alte state ca au fabrici in China. Un exemplu, ca pe asta il stiu eu, Nexen (producator corean) are in China fabrica unde produce cauciucuri sub numele de Kenex. Ei, cauciucurile astea au doar numele de marca schimbat, in rest fiind identice cu cele produse de Nexen in Coreea, inclusiv denumirea modelelor. Acum, nu o face Nexen cele mai bune cauciucuri din lume, dar e departe de a le face pe cele mai proaste. Apoi, nu vad de ce cauciucurile la mana a doua ar fi mai bune. E si un test care sa demonstreze ca un cauciuc Dunlop, sa zicem, de 7 ani e mai bun decat unul chinezesc nou?
March 22nd, 2011 la 6:59 pm
Pentru LUCI : ai gresit – NANKANG nu sunt chinezesti. Sunt Tailandeze si sunt foarte bune. Am pe Mercedes si sunt multumit iar la teste sta ft. bine.
March 24th, 2011 la 11:16 am
Anvelopele Nankang sunt produse in Taiwan. Am auzit numai de bine de ele. Si am inteles ca sunt foarte folosite in Marea Britanie.