In zilele Turului
Tour de France este competitia sportiva cu cei mai multi spectatori din lume. Circa zece milioane de oameni intr-o perioada de trei saptamani privesc la aceasta aventura care strabate Franta. Ciclismul a prefigurat epoca automobilismului, sa nu uitam de conceptul ruleorului, omul masina, expus in ideologia futurista, unde automobilul reprezenta unul dintre simbolurile de baza. Dar ce legatura are ciclismul sau Turul Frantei cu noi?! Exista o traditie destul de veche prin care unul dintre sponsorii principali ai competitiei este un producator de masini. Dupa un parteneriat de mai multi ani cu Fiat, oficialii turului au inceput de doi ani o colaborare cu Skoda. Da! Skoda! Nu mai este o masina a blocului comunist, asta o stim cu toti, dar dupa ce o gasim pe toate soselele Europei, iata ca acum este masina oficiala in Marea Bucla. Poate meritul cel mai mare il detine Grupul Volkswagen, dar pana la urma prezenta numelui Skoda pe linia sosire din Tur este o lovitura de imagine pentru intreaga Cehie. Greutatea acestei realitati este semnificativ relevata prin spotul care prezinta Tour de France. Avem mai multe bicilete fara ciclisti pe ele, care par sa mearga singure. Spre sfarsitul spotului observam ca bicicletele respective se afla de fapt pe o masina Skoda care cara in spate Turul in sine.