O saptamana Ford

Craiova, Oltenia, batrana Terra Nova… Inca de la inceputul acestei saptamani lucrurile s-au precipitat in ceea ce priveste industria auto romaneasca. Presedintele Ford Europa, John Fleming, a venit la Bucuresti pentru a discuta cu premierul Tariceanu si autoritatile romane oferta americanilor pentru uzina din Craiova.

Ne-am oprit asupra acestui lucru deoarece este cel mai important act economic din Romania in acest an si cel mai important eveniment auto de la prima lansare a Loganului.

Ford a venit cu promisuni care mai de care, 300.000 de masini pe an productie, investitie de 1 miliard de euro, suplimentarea numarului de angajati, model nou exclusiv produs la Craiova, etc. Pana aici toate par bune si frumoase si se speram ca asa vor si ramane…

Analistii, economistii, jurnalistii – toti au venit si au subliniat cat de bine, cat de frumos si ce minunat ar fi sa vina Ford la Craiova. Nu vreau sa-i contrazic, poate asa va fi, ba mai mult, chiar cred si sper ca asa o sa fie!

Nimeni nu a mentionat pana acum, poate cea mai importanta consecinta a vanzarii Daewoo Craiova- ce va face Renault-Dacia? Fleming a spus la Bucuresti ca 90% din productie va fi exportata, dar noi ne asteptam ca Ford sa dea o lovitura si sa echilibreze substantial piata autohtona, eventual cu o masina buna si la fel de ieftina ca Dacia Logan. Ar fi bine, numai si asa de dragul concurentei !

Skoda, nebunul si 1000 de euro

Gerhard Plattner a primit de la Skoda un saculet cu 1.000 de monezi de un euro si a pornit intr-o aventura cu o Skoda Roomster 1.4 TDI (59 kW/ 80 CP). Plattner doreste sa viziteze 35 de tari ale Europei in cadrul unei excursii cu familia. Obiectivul: carburantul consumat sa nu necesite fonduri mai mari decat cele din saculet. Portbagajul masinii va fi umplut cu bagajul pe care o familie compusa din patru membri il ia cu ea intr-o excursie. Bagajul va fi real, familia va fi fictiva – pe locul din dreapta si cei doi copii pe bancheta vor fi manechine a caror masa este egala cu cea medie a unei femei, respectiv a copiilor cu varsta cuprinsa intre opt si zece ani.
Traseul:

Mlada Boleslav, Hamburg, Amsterdam, Bruxelles, Londra, Paris, Luxembourg, Geneva, Andorra La Vella, Barcelona, Monte Carlo, Vatican, San Marino, ferry-boat pe ruta Ancona – Igoumenitsa, Salonic, Skopje, Edirne, Bucuresti, Brasov, Timisoara, Belgrad, Budapesta, Zagreb, Ljubljana, Viena, Bratislava, Uzgorod, Varsovia, Vilnius, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Helsinki, ferry-boat pe ruta Helsinki – Stockholm, Oslo, Copenhaga, Rostock, Berlin si Mlada Boleslav.

Recordurile lui Gerhard Plattner:

Cel mai rapid tur mondial;
Cel mai economic tur mondial;
Cea mai rapida traversare a Europei de la nord la sud;
Cea mai economică traversare a Europei de la est la vest.
Cel mai mic consum de combustibil parcurs intre cel mai nordic si cel mai sudic oras din lume.
Primul inconjur al Pamantului prin toate continentele
Cel mai rapid inconjur al Pamantului, in 28 de zile si 16 ore.
Cel mai economic inconjur al Pamantului prin toate continentele, cu un consum de 3,78 L / 100Km la o viteza medie de 86 Km/ H.
Gerhard Plattner detine si 24 de recorduri de sofat la cea mai mare viteza.

Sa fii legenda inainte de a fi campion

Ei bine a reusit! Kimi Raikkonen a spart gura targului reusind sa aiba cele mai multe victorii in campionat la ora actuala. Acest lucru a fost mult prea usor trecut de presa, care s-a necajit mult mai mult cu esecul lui Lewis Hamilton. Britanicul este un fenomen, fara indoiala, dar mi se pare ca devine mai mult decat orice un fenomen mediatic.

Toata lumea a sarit de bucurie la pole position-ul reusit de el. Cred ca ambitia de a pleca din prima pozitie a grilei de start i-a fost fatala lui Hamilton in cursa de duminica. Un lucru era clar! Ferrari erau mai rapizi, iar echipa nu a stiut sa gestioneze acest handicap pentru a-l ajuta pe Hamilton.

A fost atat de evident ca Hamilton a plecat cu foarte putina benzina, lucru care i-a permis sa obtina pole-ul, ajutat si de inexactitatea venita din partea lui Kimi (negocierea ultimul viraj in turul decisiv din calificari). Toata lumea a spus atunci cat de MARE este Hamilton, fara sa admita ca de fapt lucrurile nu stateau atat de bine pentru britanic. De fapt, toata aceasta situatie este usor de remarcat pentru cine a vrut sa priveasca cursa intr-un mod obiectiv. Kimi Raikkonen l-a spulberat pe Lewis la toate capitolele la Silverstone, dar toata lumea a remarcat faptul ca Hamilton a gresit, ca Hamilton n-a avut noroc si asa mai departe.

Un demers corect ar fi fost ca toata lumea sa remarce ca Raikkonen a avut o cursa excelenta si abia apoi sa planga nereusita lui Lewis pe teren propriu.

Poate sa fie influenta comentariului domnului Miki Alexandrescu, care ne povestea cat de minunat este Lewis exact in momentul in care Kimi topaia in spatele britanicului. Si, mai mult, nea Miki a afisat o tristete apocaliptica in ultima parte a cursei. De ce oare? O fi fost obosit!

Zona crepusculara

Misticism sau Prostie? “Adevarul este dincolo de noi”, asa suna motto-ul din Dosarele X, foarte autohton in vremurile in care serialul era la moda.

Se pare ca lucrurile nu s-au indepartat prea mult in ultimele luni, mai europene sa zicem, decat precedentele lor consoarte devenite deja istorie.

Cunoastem numeroase experiente mistice, dar niciodata nu ne-am gandit ca acestea se pot intampla si pe malul Dunarii.

Conform unor fotografii, se pare ca localitatea Giurgiu ar fi la fix 23 de km distanta de orice borna kilometrica din judet. Lucrul acesta este usor de explicat avand in vedere natura ezoterica a numarului 23.

Lasand la o parte aceste aspecte crepusculare, trebuie spus ca ar fi bine ca fiecare judet din Romania, fie el si de la marginea tarii si a Europei, sa-si mai faca putina curatenie si sa mai retuseze matematic spiritualitatile din ograda proprie.

Blog-2.jpg  Blog1.jpg

Bare transversale pe longitudinale

Stim ca nu va place Dacia, stim ca urati Logan. Materialul pe care il prezentam nu are menirea de a va canta in struna si nici nu intentioneaza de-a jigni pe cineva. Noua ni s-a parut mai degraba comic decat o dovada de prostie.

Iar vizavi de modul in care romanii trateaza Logan, mie personal mi se pare ca aceasta parere este contrafacuta si se inscrie in traditionalul “tot ceea ce este romanesc este prost”.

Fara a intentiona de a lua apararea, intr-un fel sau altul, celor de la Dacia sau modelului Logan in particular, din feedback-ul dumneavoastra am constatat ca sunt doua opinii generale ale celor care critica Logan:

- unii il critica desi nu l-au condus niciodata sau chiar nu au condus vreo masina vreodata…

-altii il critica pentru ca au bani sa-si cumpere oricare alata masina mai de “domne-ajuta” sau chiar si mai mult…

Dar sa lasam polologhia si sa derulam comedia:

bare-dacia.jpg

Senatorii melcilor

Noi ii alegem pe ei pentru ca ei sa-si poata alege masinile! Am considerat ca trebuie ne oprim asupra stirii conform careia senatorii isi vor alege masinile de serviciu dintre marci ca BMW, Audi si Volkswagen.

Lasand la o parte aspectele legate de organizarea licitatiei, de participanti si asa mai departe, trebuie sa tragem un semnal de alarma spunand ca toata aceasta poveste este desprinsa din frumosul obicei al parlamentarului roman de a cheltui din banii publici pentru bunastarea lui, pentru a se simti un adevarat demnitar, acum un demnitar occidental intr-o masina occidentala. Asa cum spunea distinsul domn Dan Vasiliu, despre vechile masini din dotoare (”sunt vechi si ele transporta demnitari“), asa ne supunem si noi. Adica, carevasazica demnitarii nu pot merge in astfel de masini, pentru a-si desfasura pretinsa munca obsteasca de zi cu zi.

Stau si ma intreb cum alegatorul poate merge zi de zi cu o Dacia 1310 legata cu sarma, conducand economicos ca sa nu-si dea toata leafa pe benzina? Se pare ca acest “sport” nu este la indemana unui demnitar de rand. Tara se lupta cu cea mai apriga seceta din ultima jumatate de secol si lor le arde sa-si aleaga masinile de serviciu, ca asa era pe agenda de lucru.

Pana la noi alegeri si pana isi vor alege una dintre cele trei marci, le dorim domnilor senatori o vara cat mai calduroasa!

Dorul romanesc si Zidul chinezesc

China face autostrada pe muntele Everest. Autostrada va porni de la poalele muntelui, va ajunge la altitudinea de 5500 metri si va avea o lungime de 100 km. Aici trebuie sa ne oprim si sa facem o scurta paranteza. (100 km de autostrada pe Everest, cam cat a construit Romania in 17 ani pe plat). Si inca ceva. Costurile se vor ridica la 20 de milioane de dolari iar constructia se va termina in 4 luni. Autostrada va fi construita pentru Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008.
Nu stiu cum sunt altii (cum zicea povestitorul) dar cand ma uit la Autostrada Soarelui din Bucuresti pana in drum spre Constanta… imi dau seama cum unii construiau “Ziduri Chinezesti“, iar noi prin mirificul spatiu carpato-danubiano-pontic compuneam doine despre cum ne fura altii “susurul izvoarelor“.

Hey boys come to me!

Noul Twingo, Leticia Casta si filmul. Acestea sunt ingredientele pentru noua campanie de marketing lansata de Renault. Vom reveni pe sectiunea de stiri cu detalii despre ceea ce au lansat francezii pentru a-si promova noul model de clasa mica.

Pana atunci trebuie spuse cateva lucruri. Cei de la Renault chiar au reusit sa faca ceva de calitate prin proiectul publicitar realizat la noul Twingo.

numarul 1- filmul- Renault au lansat un filmulet pe internet in care Leticia Casta joaca rolul principal. Mostenirea fratilor Lumiere se face simtita – francezii chiar stiu sa faca filme, chiar daca asta pentru unii poate suna ciudat.

numarul 2 -femeia- Leticia Casta, celebrul fotomodel francez care si-a asociat imaginea cu noul Twingo.  Asocierea unei femei frumoase cu un produs a fost si este o retata de succes in vanzari. Si Pepsi a facut asta cu Cindy Crawford si nu le-a mers deloc rau.

numarul 3Twingo – In sfarsit Renault a venit cu ceva nou pe piata. Noul Twingo pare a avea ceva din suflul gloriei de alta data a producatorului francez. Si totusi, ramane de vazut…

Renault incearca sa atraga tinerii barbati sa-si cumpere noul Twingo. Asocierea modelului francez cu supermodelul Leticia Casta  poate sa-i ajute in acest sens. Voi ce spuneti?

Weekend de soc in motorsport

De la Le Mans catre Indianapolis, acesta este calea cea dreapta a iubitorului de automobilism.

Sambata, la ora 16.00 va incepe show-ul de  24 de ore in capitala franceza a automobilismului. Cea de-a 75-a editie a celebrei curse de anduranta ne propune o batalie crunta intre Peugeot 908 HDI si Audi R10 TDI. Nume cunoscute se anunta in acest an printre protagonisti: S.Bourdais, A. McNish, Marc Gené sau campionul mondial de Formula 1, Jacques Villeneuve.

Si daca tot a venit vorba de Formula 1, dupa maratonul de 24 de ore din Franta avem cateva ore la dispozitie sa traversam oceanul pentru a ajunge  pe ovalul de la Indianapolis, unde se anunta o cursa extrem de interesanta, avand in vedere batalia nebuna care exista in acest sezon in Marele Circ.

Sinucigasi din plictiseala

Din seria “Plec in 5 minute” (stim noi cine!), Thalondesign din Suedia a realizat “Gone in 6 seconds“. 6 nu 60. Este vorba despre un Smart Fortwo imbracat dupa chipul si asemanarea unui Shelby GT500 Eleanor, bijuteria condusa de Niki Cage in filmul “Gone in 60 seconds“.

Este unul dintre cele mai elocvente exemple ale dementei ancestrale la care au ajuns unele case de tuning, care mai degraba au preocupari care tin de literatura postodernista decat de industria auto. Nu stiu daca acesti baieti suedezi au vrut sa impresioneze, socheze sau sa faca o gluma, dar ceea ce stiu este ca mie personal nu mi-a placut.

Citeste in continuare »