Frankfurt se imbraca in verde

Maine incepe Show-ul IAA Frankfurt. Pana atunci sa facem o scurta recapitulare. Circa 40 de producatori auto se intrunesc in complexul Messe din Frankfurt am Main sa prezinte peste 25 de concepte noi si peste 65 de modele, noi-noute sau facelift-uri ale unor generatii deja existente.

Dar toate acestea nu sunt noutati absolute. Toata lumea stie ca la un salon auto de asa anvergura surprizele si noutatile devin comune. Ceea ce este mai interesant si reprezinta un trend nou adus anul acesta la Frankfurt este “ofensiva verde”.

Eforturile Comisiei Europene de legiferare si popularizare a unei lumi mai curate, mai ecologice, alaturate problemelor tot mai accentuate in sectorul climatic (incalzirea globala) au avut ecou si asupra industriei auto. Gama verde este cuvantul de ordine al fiecarei marci auto consacrate. Este de ajuns sa privim in standul Mercedes, Peugeot sau GM pentru a recunoaste aceasta realitate.

Stati langa Automarket in zilele urmatoare! LIVE de la fata locului transmite M&M.


M&M la Frankfurt

Automarket va ambala motoarele si va demara in mare viteza catre Frankfurt. Bogdan Mirica si Mircea Mester vor fi reprezentantii Automarket la Frankfurt. Colegii mei vor transmite live din sala complexului Messe atmosfera, surprizele si noutatile salonului german.

Inainte de a ajunge la Frankfurt, pe drumul catre capitala auto mondiala din aceasta toamna, echipa Automarket, formata din cuplul M&M, va realiza un test -drive inedit cu modelul Citroen C4 Coupe.

AMR 5

Zilele trec si emotia creste! Au mai ramas 5 nopti pana cand industria auto isi va arata coltii la Frankfurt. Ieri a fost consemnata inca o surpriza. Seat, care au fost tacuti pana acum, si-au anuntat o noutate pentru salonul german, conceptul SUV Tribu si odata cu el o noua linie de design.

Spaniolii au inteles in cele din urma ca propunerile de design din ultimii ani erau monotone si aceleasi pe toate modelele. Ramane sa vedem cum isi vor transpune in modelele de serie noua tema de design. Cat despre un nou SUV, sincer nu am incredere in Seat pe acest segment de piata, dar ramane de vazut!

Automarket va sta la dispozitie cu ultimele noutati anuntate pentru Frankfurt pe sectiunea de stiri!

AMR 6

Au mai ramas 6 nopti si IAA Frankfurt isi va deschide portile. Deja a inceput nebunia dinaintea unui salon auto cu adevarata mare. Producatorii isi fac gentutele si pornesc motoarele pentru a-si aduce exponatele in “budoarul auto german”. Spunem “a-si aduce”, deoarece Automarket a intrat in febra salonului nemtesc si se simte deja pe culoarele complexului Messe din Frankfurt.

Vezi AICI toate premierele auto anuntate de producatori pentru IAA!

Taxime(tristul) turmentat

Ati intalnit taximetristi beti la volan??? Mie mi s-a intamplat! Repet, beti nu bauti! Am plecat intr-o noapte de la un chefulet intre prieteni si sun la unul din numerele care presupune interferente ale cifrei 4 in componenta sa. Zis si facut! Una bucata de masina galbena vine si ma ia din scara blocului pentru a ma transporta la o distanta de aproximativ 50 de mii lei.

Dupa prima suta de metri observam un comportament ciudat al masinii, in ceea ce priveste stabilitatea, traiectoria si asa mai departe. Ma apuc sa injur in gand Solenza si mama ei care a facut-o si asa ma departe, numai ca nici nu apuc sa-mi duc pana la capat naduful ca malaul din fata mea, asezat in scaunul din stanga, incepe sa vorbeasca si sa transmita pe calea aerului vapori intensi de coniacuri ieftine amestecate cu mirosul borsit de bere. Nici nu pot “savura” constientizarea faptului in sine ca soferul lincentiat in taximetrie incepe sa injure intr-o intersectie bucuresteana un partener de trafic, pe tema prioritatii de dreapta, doar ca amicul sau de trafic era cel care venea din dreapta si nu el, asa cum credea tristul turmentat, birjarul meu. Continuarea calatoriei se desfasoara cu multe injuratori si polologhii exprimate intr-un limbaj onomatopeic si muulte incalcari ale regulilor de circulatie.

Ajung teafar la destinatie, din fericire, dar soarta imi ofera un alt episod neplacut. Acum nu vrea sa dau vina pe starea inaintata de ebrietate a soferului, dar momentul in care platesti cursa unui taximetrit este unul tensionat in sine: ba n-are sa-ti dea rest; ba bombaneste ca i-ai dat banii fix; ba comenteaza ca a facut o cursa scurta si i-ai lasat prea putin, ba ca a facut o cursa lunga si i-ai lasat tot prea putin. In cele din urma ii platesc dublu calatoria, lasandu-i si lui ceva sa se dreaga.

Complexe de inferioritate

Vive la France! Cultura si civilizatia franceza au fost, sunt si vor fi intotdeauna in frunte. Nu inteleg de unde si pana unde poporul roman a inceput sa aiba o atitudine extrem de sovina la adresa Frantei.
In urma stirii “Renault are probleme la Titu“, am observat o serie de comentarii extrem de agresive la adresa francezilor in sine si mai putin la adresa Renault. De ce se face o asociere intre Renault si tot poporul si civilizatia franceza, nu stiu! Este adevarat ca Renault este parte integranta a “lumii franceze”, dar de la a nu-ti place masinile Renault si pana la arunca cu noroi pe fata intregii culturi franceze, trecute sau actuale, este drum lung! Renault va construi la Titu al doilea centru tehnologic al companiei, la nivel mondial. Acesta este un lucru bun, nu doar pentru ei ci si pentru Romania, care inca se zbate la marginea istoriei cu gemete de isterie la adresa unei culturi cu zece clase peste!

La adresa opiniilor care sustin ca francezii sunt imputiti, ca sunt tigani, ca sunt zero ca si cultura, si asa mai departe, raspund cu urmatoare lista de lucruri pe care Franta si francezii le au si le-au facut: Turnul Eiffel, Luvru, Airbus, Concorde, TGV, Turul Frantei, Statuia Libertatii (America), sistemul cartezian (Descartes), literatura franceza (clasica, surrealista, etc), pictura franceza (impresionismul), Napoleon si lista poate continua la nesfarsit.

Asa-i romanul! Ca si stejarul!

Masina romanului reflecta personalitatea lui indiferent in ce locuri, straine sau autohtone, salasluieste aceasta faptura printre neamurile lumii.

M-am saturat de comentarii de genu romanii sunt cei mai buni, cei mai frumosi , cei mai destepti, cei mai nedreptatiti, cei mai ghinionisti, etc. Sau comentarii de genu “daca” nu erau turcii, rusii, ungurii si asa mai departe, noi am fi fost cei mai buni din lume. Normal ca am fi fost, pentru ca am fi fost singuri.

Din interior, firea omului roman se intrevede printr-o generala stare de invidie reciproca, printr-o rautate constanta referitoare la starea de sanatate a caprei vecinului. Din exterior, observam un patriotism debordant, adesea nejustificat si in numeroase randuri sovin.

Dar ce legatura au toate acestea cu masinile. Pai au! Iata cateva exemple elocvente care redau firea omului roman (cu dorul lui de casa, cu lenea lui de-acasa cu fumurile lui de pretutindeni)!

11.jpg 21.jpg 3.jpg

Micuţul Lewis vorbeste si face prostii

Lewis Hamilton va semna cu Ferrari! Lewis Hamilton si-a inselat iubita! Lewis Hamilton s-a indragostit (de o noua iubita)! Lewis Hamilton l-a injurat pe Ron Dennis! Si lista poate continua la nesfarsit. Si toate acestea, dragi prieteni, doar intr-o saptamana de lucru.
Omul acesta, micutul britanic, face atat de multe chestii incat ar putea deveni ca Mitica de la Liga, care munceste cate 24 de ore pe zi si uneori si noaptea…
Ma refer la acest lucru pentru a evidentia ca in lumea in care traim in general si in fenomenul presei in particular, mai tot timpul se intampla asa. Adica de cate ori vaca mai mare a vecinului s-a imbatat, noi dam fuga la cireada sa o mulgem pe-a noastra. Un fel de scarpinare la urechea stanga cu mana dreapta, si asa mai departe…

In jurul scandalului legat de injuraturile sau schimburile de injuraturi dintre Ron Dennis micutul Lewis, pe fondul unui clinci imens in echipa McLaren, intre cei doi piloti, lumea a venit si rea de gura cum ii sta bine la si plasat pe britanic la usa Calutului, mai mult dungat decat Cabrat in acest an.

Un lucru este sigur! Hamilton l-a injurat pe Ron, poate si Ron l-a injurat pe Hamilton, dar el are voie, ca asa-i in tenis! Da’ sa ne mai lase oficialii echipei McLaren care vin si spun ca de fapt Hamilton nu si-a injurat boss-ul – tatal si fratele sau Ron Dennis. Adica toata lumea il aude pe pusti injurand si vin britanicii cu rosu in obraji de rusinea sponsorilor si ne prostesc pe fata cu declaratii pYariste.

Pentru treaba asta eu dau cu minus la McLaren, ca nu-i am in echipa!

Moartea Dinozaurilor

America a trecut peste cea mai neagra zi din industria auto.

Automarket va anunta ieri ca Big 3 (Ford-GM-Chrysler) a pierdut majoritatea pe piata auto americana. Dupa 102 ani cei trei giganti auto nu au mai detinut cel putin jumatate din cota de piata in Statele Unite.

Pentru noi, cei care privim de la distanta unui Ocean consemnat in timp de diferentele de fus orar, nu poate parea o tragedie asa de mare. Dar, pentru poporul american, cel care genereaza profunde sentimente de patriotism si mai ales patriotism economic, a fost consemnata cea mai trista zi intr-un secol de glorie pentru Detroit-ul auto.

Presa americana s-a intrecut in a consemna somnul boss-ilor auto, editorii au scris necrologuri cu semnificatii adanci la adresa Dinozaurilor care nu mai sunt.

Sa le fie benzina usoara!

In cautarea spiritului civic de pe BMW

Sa fii sofer pe BMW! De la inceput vreau sa subliniez ca nu este un post indreptat impotriva marcii bavareze, a masinilor ei sau a oamenilor cumsecade care conduc astfel de modele.

Nu trebuie sa faci statistici, studii alambicate sau avansate ca sa-ti dai seama ca soferii de BMW din tara noastra au cateva caracteristici in comun, mai mult sau mai putin apreciabile. Si ma refer aici la acei soferi, eventual “propitari”, care incuscubati in minunata masina germana danseaza pe soselele tarii fara sa tina cont de ceilalti participanti la trafic, ca doar na, ei au “scula” care-i scot din incurcatura. In general sunt baietii cu ceasuri grosolane la mana stanga, burti iesite de sub tricouri si muzici orientale in boxe. Si ma repet, nu spun ca totii posesorii de BMW sunt asa! Dar exista unii, care habar n-au sa conduca o masina adevarata, care cred ca BMW-ul lor ii transforma din soferi in piloti.

Daca tot vor sa scoata caimacul din “sasar” sau “cinciar” sa mearga pe circuite/piste, iar in lipsa de acestea sunt invitati pe campurile tarii, alea nearate, asa ca sa nu uite de unde au plecat!

Am remarcat cu stupoare ca majoritatea posesorilor de BMW conduc cu o inconstienta de toata frumusetea, reusind in demersul lor de a-si arata muschii in arta soferiei, sa incurce si sa confuzioneze traficul rutier. Am spus aceste lucruri pentru ca tocmai am trecut de un weekend sangeros, din punctul de vedere al accidentelor rutiere si pentru ca am observat pe cont propriu cat de incomozi sunt acesti oameni cu BMW-uri, care se cred singuri pe sosele. As putea spune ca in Romania acest lucru este similar cu cel al posesorilor de SUV-uri din America, care sunt vazuti de toate studiile ca cei mai intoleranti si ingamfati soferi.

Putin respect si pentru ceilalti care conduc masini normale! Nu toata lumea este gata sa-si piarda viata doar asa ca vrea sa para smecher!