Fernando Alonso – “fost capitan la 15 ani”

Este oficial: Fernando Alonso a plecat de la McLaren Mercedes! Dublul campion mondial se pregatea la inceputul lui 2007 sa inceapa suprematia absoluta in Formula 1. Ramasa fara Michael Schumacher, Formula 1 parea sa se inchine in fata unui nou erou, deja de doua ori campion, care se muta la una dintre cele doua echipe de top.

Toate lucrurile pareau minunate pentru Alonso, doar ca ghinionul a sarit chiar de unde se astepta mai putin: colegul de echipa si debutantul Lewis Hamilton. Nasterea unui nou pretendent la tron a dus la mazilirea celui en-titre. Fernando Alonso pleaca de la McLaren pentru a-si salva onoarea! A venit campion mondial si a plecat ca subalternul unui debutant, ca “lupul cel rau” din stana lui Ron Dennis.

Perspectivele nu sunt imbucuratoare pentru Fernando : o intoarcere la Renault sau o plecare la Red Bull. Va fi un nou caz D. Hill, sau un nou caz Villeneuve? Vom vedea!

Mana celui de sus

Ultimele zile au intors lumea auto cu fundul in sus. Weekend-ul care tocmai s-a incheiat si inceputul acestei saptamani au adus multe noutati incredibile si greu de conceput in peisajul auto mondial.

Mai intai, finlandezul Kimi Raikkonen a rupt gura targului si a luat titlul de campion mondial in Formula 1. Imi amintesc ca la inceputul sezonului toata lumea il vedea pe Massa marele favorit de la Ferrari, iar Kimi era oaia neagra si betiva a echipei. La jumatatea sezonului, cand Massa dovedise ca nu poate mare lucru, toata lumea vorbea de cei doi piloti de la McLaren si lupta lor pentru titlu. La sfarsitul sezonului, adica duminica dimineata, toata lumea il considera pe micutul britanic Hamilton ca fiind campion mondial.

Secundo- desi gigantul american General Motors era vazut ca o companie care a intrat in coma financiara, in mod incredibil, vanzarile explodeaza in trimestrul 3 si GM depaseste liderul Toyota. Aici voi fi scurt – Cine se gandea la inceputl anului ca GM va reveni atat de repede in top?

In al treilea rand, trebuie sa subliniem ca istorica lege VW, devine de astazi pura istorie. UE numeste ilegala legea protectionista si Porsche are mana libera sa preia controlul la VW. “Pestele mic va inghiti pestele mare!”

La final, vom reveni pe meleagurile autohtone si vom nota ca pana si in Campionatul National de Raliuri, marele favorit, Bogdan Marisca, a abandonat in ultima etapa , iar titlul de campion a revenit lui Dan Girtofan. Cine mai credea si in asta?

Concluzie sau parerea mea: Am auzit ca cineva, nu zic cine, persoana importanta, a fost la muntele Athos si a cerut preafericitilor de acolo sa se roage pentru o trecatoare glorie fotbalistica. Nu stiu cum au sunat rugaciunile, dar cred ca cineva, acel cineva de sus, a incurcat un pic borcanele si a dat fara numar neprihanitilor si saracilor din lumea auto. Sa le fie primit, multumiri lui Gigi!

SLAB 2007

Gata! SIAB s-a terminat! Editia 2007 a salonului bucurestean si-a pus ghetele in cui, ca sa ne exprimam in termeni fotbalistici. SIAB 2007 a devenit istorie, nu stim daca buna sau rea, sau nu vrem sa stim.

In final ramanem cu vorba cantecului – “Eminescu sa ne judece!”

Partida Loganistilor

Loganisti din toate tarile uniti-va! Pana in acest punct mai este ceva, dar in Italia s-a facut deja primul pas. Concesionarul Dacia pe piata italiana a organizat un eveniment in cadrul caruia proprietarii de Logan s-au intalnit in Val d’Orcia, Siena. A fost prima intalnire nationala a loganistilor din Italia.

Ca orice comunitate distincta, proprietarii de Logan s-au hotarat sa faca o intalnire, in cazul nostru – un miting auto. Acum nu stim daca erau conationalii nostri, aflati cu treburi prin Italia, sau erau ragazzi plictisiti de calcio si indragostiti de masina romaneasca.

Va lasam pe voi sa speculati!

1.jpg 2Z.jpg

Ai industrie, ai salon!

SIAB sau SIAO s-a incheiat. Desi mai sunt cateva zile de salon bucurestean, tot naduful acestei editii a fost dat. Grosso-modo SIAB este un eveniment romanesc, as putea spune 100% autohton, inscris intr-un calendar international. Organizarea interna, logistica si proiectarea au lasat de dorit, dar acest lucru a mai fost spus in nenumarate randuri. Singurul avantaj al acestui salon este prezenta lui intr-o lista internationala cu astfel de evenimente.

Ca sa fim sinceri, nici nu aveam ce sa cerem de la un salon auto romanesc, in contextul in care industria auto autohtona este subdezvoltata. Daca la acest capitol exista unele eforturi, de mai bine, in ceea ce priveste organizarea unui eveniment de genul celui de la Otopeni a ramas tipicul romanesc: “Data viitoare va fi mai bine”. Si va fi! Va fi mai bine, dar tot nu va fi BINE, si asa pana cand?

O singura comparatie: La sfarsitul acestui luni va incepe salonul auto de la Tokyo, nici de departe nu este un eveniment care sa se compare cu Detroit, Paris, Frankfurt sau Geneva, dar este consemnat in presa internationala in zeci de stiri si asta pentru Japonia are o industrie auto, chiar una care conteaza. Despre SIAB au scris romanii si atat, nimic in marea presa auto.

SIAB

Automarket este la SIAB. A inceput prima zi a salonului deschisa publicului larg. Daca nu puteti veni la SIAB, ramaneti pe www.automarket.ro pentru toate cele bune si/sau rele ale evenimentului auto numarul 1 din Romania anului 2007!

Demaram. Spre Grecia.

SERRES-CUP este pentru Romania ceea ce se numeste primul “Weekend Race Track”. Intre 27 si 30 septembrie Automarket va transmite totul despre cursele auto si moto care se vor disputa in Grecia.

Serres este o localitatea care gazduieste circuitul cu acelasi nume si reprezinta cel mai apropiat circuit de Bucuresti, omologat de FIA. Lungimea totala a pistei este de de 3.186,39 metri cu o arie de 194.864,47 m2.

Latimea pistei este de 15 metri pe linia dreapta si 12 metrii pe restul pistei. Numarul total de viraje este 16 si sunt impartite astfel: 9 viraje dreapta si 7 viraje stanga.

Prin intermediul sectiunii speciale Serres-Cup, Automarket va va aduce in cadrul atmosferei, a evenimentelor si a competitiei in sine, in urmatoarea perioada!

Audi sau BMW?

Cine-i mai tare, Audi sau BMW?! In cazul sondajului organizat de Automarket, intre BMW M3 si Audi RS4, rezultatele preliminarii sunt incredibile: 433 la 433. Asteptam da vedem cum va decurge situatia votului in continuare. Insa, acest lucru releva un fapt clar- in Romania fanii se impart in doua categorii unii cu BMW sau Audi (50%-50%)… iar ceilalti cu ceilalti!

X.jpg

Pro mortua est

20.000 de leghe sub Automarket. 20.000 de vizitatori unici a inregistrat ieri Automarket – oameni care au participat la maratonul LIVE transmis de echipa noastra de la Frankfurt.
Acum cand Salonul de la Frankfurt si-a aratat coltii pentru editia 2007 si se pregateste sa deschida mai larg portile pentru publicul vizitator, putem vorbi si despre unele chestiuni mai romanesti, deci mai autohtone.

Auzisem pe undeva ca unii, anumitii, intentioneaza, carevasazica, sa depaseasca Automarket pana la sfarsitul acestui an. In ceea ce ma priveste eu le urez succes ca asa-i concurenta in sport. Si daca tot am adus vorba de sport trebuie sa spun ca din acea directie vine campania de marketing . Publicitate online de genul: “Vezi galerie foto cu gacica cutarica, cu aia la soare, pe noul model XXX!” Si cu asta eu consider ca am zis tot.
Cred ca baietii aia englezi, acum o suta si ceva de ani cand au facut “Autocar”, daca stiau unde se ajunge, se lasau de totul si de toate…

Start

A inceput! Astazi dimineata complexul Messe si-a deschis portile pentru a primi eroii care vor face istorie in 2007. IAA Frankfurt – Live pe Automarket!