Ford Romania

Au venit americanii! Dupa jumatate de secol de asteptare, in sfarsit, au venit si americanii. Uzina auto din Craiova este oficial in patrimoniul Ford, cel mai important eveniment al industriei auto de la venirea Renault in Romania. De astazi, putem spune ca avem o industrie auto cu doi producatori autohtoni.

Ford a anuntat ca primul model produs la Craiova va fi unul comercial- Transit Connect, iar din din 2010 va produce un model de clasa mica exclusiv la uzina din tara noastra. Banuim ca este vorba de viitorul Ford Ka.

Vom vedea! Pana atunci sa le uram bun-venit americanilor!

New York, New York…

New York este capitala lumii auto, chiar daca numai pentru o zi.  Jacob Javits Convetion Center este pentru al 5-lea an consecutiv gazda show-ului auto numarul unu de pe coasta de est a Americii.

Istoria Salonului Auto de la New York a inceput in 1956, dar la acea data evenimentul avea sa fie un fiasco, o a doua editie avand sa aiba loc abia in 2004. Anul acesta salonul new-yorkez pare sa devina un eveniment de anvergura, probabil si in conditiile in care NAIAS a intrat un con de umbra.

Desi editia din acest an se ocupa mai mut de piata americana, poate ca incepand cu anii viitori o sa vedem o rocada intre imbatranitul Detroit si tanarul New York, macar la capitolul organizare-mediatizare.

Ramane de vazut…

Lege si ordine

Vi s-a intamplat sa traversati o strada cu sens unic in Bucuresti? Pentru locuitorii Bucurestiului raspunsul este evident. Dar, vi s-a intamplat sa traversati o strada cu sens unic, neaglomerata, si sa va treziti cu o masina care merge pe contra-sens?

Luand-o la pas pe anumite stradute din Bucuresti ma apuc sa traversez, ce-i drept nu pe trecere de pietoni, pe o strada cu sens unic, fara sa ma mai uit in partea stanga, stiind bine ca singurul sens de circulatie este de la dreapta catre stanga. Comit aceasta mica ilegalitate si ma trezesc in zgomotul unei frane bruste efectuate de unul dintre taxiurile care-si duc veacul in Capitala. Nici nu apuc bine sa ma dezmeticesc si ma trezesc cu o voce razgaiata care urla din masina galbena: “ce ma’ e strada lu tactu”, dupa care urmeaza o pleiada de injuraturi pe care nu le pot reproduce aici. Ma uit mirat la semnul de circulatie de pe cealalta parte a strazii (care indica sensul unic), ii fac semn taximetristului si incep sa-mi continui calatoria catre celalalt trotuar. Gestul meu il scoate din minti pe soferul turmentat, care demareaza in tromba prin spatele meu si care imi arunca din mers un produs vascos al gurii lui turbate.

Bucuros ca am scapat doar cu atat ma hotarasc sa-mi vad de ale mele, in timp ce ma uitam agale dupa taxiul criminal. Numai ca acum se intampla adevaratul caz al expunerii de aici. Traversand, observ ca in intersectie se afla un politist de la “rutiera”. Bucuros sa exista karma si ca taximestrul violent si-o va incasa dupa acest moment, fie si doar pentru ca a circulat pe contra-sens, mai raman cateva clipe pentru a savura momentul.

Departe de mine ceea ce aveam sa vad. Taximestrul recalcitrant care aproape ma omorase, scoate deodata capul pe geamul Solenzei din dotoare si striga la politist: “Ce face domnu’ Costica?”… politistul se apropie, cei doi isi dau mana, nu stiu ce-si spun ca nu puteam auzi de la distanta respectiva, iar eroul nostru din taxi face dreapta si intra in legalitate.

Concluzia: No Comment !

Ultima ora de presa la Geneva

Asa arata salonul si sala de Presa de la Geneva cu o ora  inainte ca Palexpo sa-si inchida portile pentru 2008. Desigur, Salonul Auto de la Geneva va continua in urmatoarele zile, fiind deschis pentru publicul larg, dar zarva lansarilor si a noutatilor a luat sfarsit.

Dar sa revenim la ideea cu care am inceput.

12.jpg 21.jpg

Geneva

Live din Geneva! Automarket este prezent in sala de presa a Complexului Palexpo, locul desfasurarii salonului auto elevetian. Una scurta pentru moment!

Am luat contact cu ultimele pregatiri pentru deschiderea oficiala a celui mai prestigios salon auto europrean si indraznim sa spunem ca Geneva prin organizare, prin impactul media si prin interesul desfasurat de contructorii auto a devenit cel mai important salon auto la nivel mondial.

Asa cum va spuneam: una scurta: centrul de presa al Salonului Auto de la Geneva este de 1147 de ori mai mare (fara exagerari) decat cel de la “siab”, aproape jumatate din salonul romanesc. Si nu fac comparatie intre cele doua saloane, ci vreau sa arat ca unii sunt la un anumit nivel, iar noi tot privim in sus catre ei de a inceput sa ne doara gatul.

Prima masina

V-ati intrebat care este prima masina din viata unor celebritati? Recent, in Marea Britanie a fost efectuata o cercetare care studiaza “importanta primei masini din viata unui om”.

Pe langa cifrele relevate de raspunsurile celor chestionati, studiul britanic a rascolit si prin arhive pentru a vedea care au fost primele masini ale unor personaje care au devenit celebre de la achizitionarea primei lor masini si pana in prezent. David

Asadar prima masina din viata unor VIP-uri a fost:

• David Beckham:Ford Escort
• Lewis Hamilton: Mini Cooper
• Jodie Kidd: VW Polo
• Joanna Lumley: 1948 Rolls Royce Silver Wraith
• Jamie Oliver: Ford Fiesta
• Jennifer Saunders: 1978 Alfa Romeo Spider
• Michael Schumacher: Fiat Cinquecento
• Denise Van Outen: Austin Metro

Zvastici

Volkswagen – “masina poporului”. Astazi, Volkswagen este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata auto mondiala si una dintre cele mai respectabile marci din istoria automobilismului.

Adolf Hitler spunea la inceputurile existentei brandului german: “Intr-o zi fiecare locuitor al planetei va conduce un Volkswagen“. Din fericire, lucrurile nu aveau sa stea tocmai asa. Totusi, istoria avea sa rezerve un loc aparte marcii germane, VW devenind un nume iconic in lumea automobilismului. Este de ajuns sa mentionam cele aproximativ 21 de milioane de VW Beetle-uri vandute de germani ca sa ne dam seama de acest lucru. Bine-nteles ca Adolf Hitler nu avea sa banuiasca ca un model ca Beetle, un model VW, avea sa ajunga simbolul hippiotilor si al pacii in lume (ciudat, nu?)

Spun “ciudat” deoarece prestigiosul brand german a avut o geneza mai putin laudabila, e de ajuns sa privim primul logo al companiei ca sa ne dam seama

Ce-au fost, dar si ce-au ajuns!

x.jpg

WRC

Incepe WRC!… Odata cu startul in Raliul Suediei, Automarket.ro intra in lumea raliurilor prin ultima realizare personala: sectiunea speciala de WRC.

In cadrul acestei sectiuni puteti citi cele mai noi stiri din lumea Campionatului Mondial de Raliuri, informatii despre fiecare pilot si fiecare echipa in parte, plus clasamentele actualizate.

Va invitam la un weekend in Raliul Suediei, alaturi de Automarket!

The End?

Inceputul sfarsitului pentru Chrysler? Presa din intreaga lume canta prohodul gigantului auto american. Chrysler a oprit activitatea la 5 fabrici deoarece furnizorul de componente pentru interioarele automobilelor a dat faliment.

Desi Chrysler trece momentan printr-o criza de functionare si se afla intr-un colaps financiar de cativa ani incoace, un eventual faliment al grupului american pare greu de imaginat. Oricare ar fi deznodamantul in aceasta situatie este greu de crezut ca marci celebre ca Jeep si Dodge ar urma sa ia drumul nefiintei. Totusi, nu poate fi atat de imposibil ca o companie, cum este si Chrysler, sa-si incheie activitatea. Unii chiar sunt entuziasti la o astfel de idee, spunand ca cel mai bun lucru care s-ar putea intampla la Chrysler este falimentul. Ramane de vazut!

No memory-stick!

I can’t drive a stick! Cam asa spun americanii care se urca la bordul unei masini cu schimbator de viteze. Desi in Romania acest lucru pare de domeniul fantasticului, mai nou, el exista si in realitate. Nu nereferim aici la soferii care au uitat ca au facut scoala pe Dacie si ajunsi proprietari de cine stie ce model de lux isi adapteaza comportamentul dupa chipul si asemanarea masinii.

Vreau sa va mentionez de la inceput ca daca povestea care urmeaza nu-l avea ca erou negativ pe un barbat nu as fi facut haz de necaz.

Avem un sofer posesor de masina cu transmisie automata care se urca (pentru un drive-test) la volanul unei alte masini dotate cu transmisie manuala. Test-drive-ul a durat circa 325 de metri, tradus in timp putem spune ca a tinut cu cateva minute mai mult decat durata unei calatorii a unei masini de “Scoala”. Asadar, eroul nostru masculin se suie la volanul unei masini cu schimbator de viteze si in timpul calatoriei sale se izbeste de o proba existentiala- schimbatul vitezelor si folosirea adecvata a pedalei de ambreiaj. Nimeni nu a cerut o “foarfeca perfecta” intre pedala de ambreiaj si acceleratie, dar nici sa ti se opreasca motorul din 10 in zece metri, mai precis la fiecare apasare a pedalierului. In jurul acestei ispravi private, momentul nu s-a dovedit a fi haios pentru ceilalti participanti la trafic care au apasat cu surle si trambite peste duhoiul de injuratori din dotarea personala. La cererea expresa a publicului calator pe RATB-ul blocat in spatele masinii , bravul erou s-a hotarat sa lase stick-ul pe mana femeii din dreapta. Deznodamantul a atins conotatii demne de o parodie excelent regizata: multimea a apaludat furibund momentul in care eroul nostru barbat a coborat din masina si la volan a urcat femeia proprietara de masina cu stick. Lucrurile si-au urmat cursul lor firesc, iar umanitatea si-a reluat activitatea hazlita zdravan de asa intamplare nemaipomenita.
Nota: Acest caz este unul real. Detaliile nu au fost dezvaluite pentru a nu afecta persoanele implicate…