Postat de Robert Gherghe in Curiozitati pe May 27th, 2008
Mecafilia este o boala. Termenul nu exista inca in dictionarele romanesti, dar reprezinta o anomalie diagnosticata la peste 500 de americani. Unul dintre ei a arat lumii intregi despre ce este vorba.
Mai toate televiziunile din Romania au prezentat povestea erotica a americanului indragostit de modelele auto.
Personal, nu stiu daca mecafilia exista cu adevarat – adica daca este argumentata stiintific, in sensul existentei unei disfunctii a vreunui cortex – dar stiu sigur ca dragostea de masini exista!
Poate ca eroul nostru este pur si simplu nebun, mai degreaba este nebun de legat! Omul nu doar a marturisit lumii intregi ca s-a iubit cu peste 1000 de masini, dar a recunoscut ca le-a si inselat (dupa spusele lui), s-a culcat si cu un elicopter!
In orice caz, cat de comic ar fi sau cat de trist, tabloidele au avut ce scrie pe spatele saracului mecafil!
In ziua de 24 decembrie 1898, Luis Renault isi scotea primul automobil la plimbare pe strada Lepic. Automobilul denumit Voiturette fusese vandut unui prieten. In seara aceiasi zile inca 12 automobile au fost comandate lui Luis Renault. Asa incepea istoria Renault!
Zilele acestea, cand toata lumea vorbeste de noul Laguna Coupe am putea face un pic de istorie si sa amintim lumii care a fost primul coupe Renault. Numele sau este Renault Type B si nu este doar primul coupe din istoria francezilor ci si primul automobil modern (1899), cu un interior special, o infatisarea eleganta si viteza maxima de 45 km/h.
Pentru noi arata acum ca o caleasca fara cal, pentru ei reprezenta atunci varful maxim al tehnologiei!
Postat de Robert Gherghe in Motorsport / Opinii pe May 19th, 2008
Cine-i mai tare Bruce Lee sau Van Damme? Plecand de la spusele cantului asa ne intrebam si noi ce este mai tare, Formula 1 sau WRC?
Raspunsul la acesta intrebare este evident, daca judecam dupa audiente, bani, implicare si interese marca FIA. Citeam recent pe sectiunea de Formula 1 din Automarket ca batranul intelept Max Mosley se teme ca FIA va pierde controlul asupra Formulei 1 in cazul in care el va fi demis.
Nu intetionez sa dainuiesc acum asupra acestui personaj desprins parca din “Amintiri din Liga 1″ sau “Singur pe lume la FRF” (prietenii stiu la cine ma refer), dar ma intriga faptul ca FIA plange dupa plictisitoarea si anosta competitie denumita Carele Mirc, scuzati Marele Circ, si nu da doi bani pe eroismul si romantismul curselor de raliu. Ba mai mult, gradul ridicat de senilitate din dreptul domnului Mosley mai da o lovitura WRC-ului, uitat de publicul larg, in contextul nepopularelor schimbari de regulament anuntate de forul mondial al automobilismului.
Motivul pentru care am facut acest “demers”, fara indoiala subiectiv, a fost spectacolul si frumusetea ultimei etape de raliu din Campionatul Mondial, cand Sebastien Loeb a castigat doar la 10 secunde in fata lui Mikko Hirvonen, spectacol sportiv pe care publicul larg nu l-a putut gusta. In schimb, suntem dopati cu monoposturi care merg unul in fundul altuia in asteptarea unei depasiri care nu mai vine.
In realitate, adevarata batalie intre Formula si WRC se da la fata locului. Pilotii WRC ne mai pot face sa visam, in timp ce baietilor din Formula 1 nu le putem cere mai mult de o depasire pe linia boxelor.
In realitate, cea mai populata cursa de Formula 1 nu poate strange mai mult de 300.000 de spectatori, in timp ce raliul cu cei mai putin spectatori aduna aproape 500.000 de oameni.
Daca tot este vineri, atunci va invitam la film. Saptamana trecuta a fost lansat in Statele Unite ale Americii un nou film cu masini – Speed Racer. Pe scurt, actiunea surprinde dragostea unui pilot de curse pentru viteza si adrenalina competitiilor.
Noua productie hollywoodiana merita mentionata nu doar pentru ca este ultima ecranizare cu trimitere in lumea auto, ci si pentru faptul ca a fost realizata de fauritorii celebrei trilogii Matrix. Asadar, ne putem astepta la efecte speciale spectaculoase, la viraje tratate neconventional, la viteze care sfideaza spirala spatiului si a timpului.
Protagonistii filmului sunt Emile Hirsch, Christina Ricci si eroul serialului Lost – Matthew Fox (foto)!
Postat de Robert Gherghe in Opinii pe May 13th, 2008
Un prim pas catre anularea taxei auto a fost facut astazi de Senat. Lasand la o parte caracterul electoral al deciziei trebuie sa spunem ca exista un imens grad de dreptate facut prin adoptarea proiectului legislativ care prevede anularea taxei auto.
In primul rand, motivul invocat de Guvern prin asa zisa taxa de mediu, era naiv si pueril. Daca vrei sa iei masuri pentru protejarea mediului exista numeroase gauri negre cu care sa incepi. In orice caz, Guvernul nu a pacalit pe nimeni la capitolul asta. Mai mult, cam toata lumea cu o minima capacitate de gandire isi poate da seama ca taxa auto este una protectionista pentru jucatorii de pe piata auto interna.
Scoaterea acestei taxe abuzive va afecta fara indoiala producatorul intern de automobile, in speta Dacia, si importatorii de automobile noi si chiar comerciantii de masini second-hand.
Pericolul imbatranirii parcului auto intern este evident, dar putem spune ca vine ca un rau necesar dupa atatia ani in care am servit doar ce ne-au bagat unii sau altii pe gat.
Dar toate acestea sunt doar vorbe, daca proiectul legislativ nu va fi votat si de Camera Deputatilor va fi doar praf in ochi – blowing in the wind – cum spune frantuzu’.
Postat de Robert Gherghe in Siguranta pe May 12th, 2008
Foloseste Centura de Siguranta! Automarket sustine campania de siguranta in masina lansata de Spring Media.
Pentru a putea constientiza riscurile nefolosirii centurii de siguranta va putem aminti ca in cazul unui impact frontal efctuat la 40 km/h se produce o deceleratie similara cu o cadere de la etajul 5 sau sansa de a supravietui unui impact este de 3 ori mai mare pentru un ocupant care poarta centura. Mai multe sfaturi si detalii despre utilitatea si modul de folosire a centurii de siguranta le puteti vizualiza AICI.
Nu uitati ca dureaza circa 2 secunde sa va puneti centura de siguranta, cam tot atata timp pentru o mica neatentie care poate periclita viata dvs. sau a pasagerilor.
Daca votati Partidul Conservator, sotia dvs. va avea sani mai mari si aveti mai multe sanse sa deveniti proprietarul unui BMW M3! Nu va speriati! Nu este vorba de asa-zisii conservatori de Dambovita, ci de sloganul cu care, dar nu neaparat din cauza caruia, Boris Johnson pierdea alegerile pentru primaria Londrei in anul 2004.
Acum, in 2008, Boris Johnson a devenit noul primar al Londrei, in detrimentul lui Ken Livingstone, unul dintre cei mai mari adversari ai masinilor poluante si dintre cei mai mari sustinatori ai automobilismului ecologic. Livingstone a lasat in urma lui un razboi pe teme de mediu cu Porsche si o taxa speciala de acces in Capitala Angliei pentru automobilele poluante.
Unul dintre cei mai mari dusmani al supercarurilor si al SUV-urilor a lasat locul unui primar “one man show”, care este caracterizat chiar si de sustinatorii sai drept un bufon.
Dupa fata, poate ca-i plac masinile!
Postat de Robert Gherghe in Opinii pe April 25th, 2008
Automarket va ureaza un Paste de 5 stele si la cat mai multe crash-teste victorioase cu ouale rosii din dotare.
Pentru iubitorii automobilismului merita mentionat faptul ca Pastele ortodox este incarcat de evenimente de marca din lumea sportului cu motor.
Automarket va sta la dispozitie cu informatii live de la cursa de Formula 1 de la Barcelona si de la Raliul Iordaniei in Campionatul Mondial de Raliuri.
Pentru amatorii de distractii montane, campenesti sau maritime: “Atentie la drum!”
Postat de Robert Gherghe in Istorice / Opinii pe April 11th, 2008
Autobahn insemna pana mai ieri autostrada germana fara limita de viteza. In acest moment, in linii mari conceptul a ramas acelasi, numai ca s-a efectuat o mica modificare. In regiunea orasului-land Bremen, Autobahn-ul va avea viteza maxima acceptata de 120 km/h.
Acest lucru nu inseamna mare lucru, deoarece doar 60 de km de autostrada trec prin Bremen, dar creeaza un precedent. Merita mentionat, pentru a nu crea confuzii, ca exista limitari de viteza chiar si pe Autobahn, numai ca sunt implementate pe mici portiuni unde exista lucrari de intretinere, unde sunt poduri sau pasarele, sau unde traficul este de obicei foarte aglomerat.
Toata discutia cu eliminarea principiului de baza al Autobahn-ului a inceput in urma cu un an cand comisarul european Stavros Dimas a cerut impunerea unei limite de viteza pentru reducerea poluarii. De atunci si pana la decizia luata in aceasta saptamana in Bremen, au existat numeroase dezbateri, numeroase opinii si sondaje. Astfel, conform unui sondaj efectuat printre germani, 54% dintre acestia s-au declarat in favoarea impunerii unei limite de viteza.
In schimb, Angela Merkel, cancelarul german, a declarat ca atata timp cat va fi la conducerea tarii, “paradisul vitezei” va ramane in picioare.
Postat de Robert Gherghe in Dacia / Opinii pe March 27th, 2008
Angajatii Dacia au dansat si au cantat Hora Unirii. Sindicatul Dacia a organizat astazi un miting la care au participat peste 9.000 de salariati ai uzinei din Mioveni. In dulcele stil clasic, manifestantii Dacia si-au cerut drepturile facand scandari nationaliste. “Nu cersim existenta”/ “Respingem asuprirea francezilor”/. Si iata cum de la un simplu conflict de munca ajungem la scandari nationaliste si xenofobe.
Manifestatia orchestrata de protestatarii romani a cuprins si o mini-sceneta in care actorii principali au fost o cruce si un sicriu pe care scria “Mafia“. Asa cum va spuneam de la inceput, totul s-a terminat cu o dantuiala in care s-au rostit versurile celebre din Hora Unirii.
Continuarea este lesne de imaginat- toti cei cu “inima romana” s-au risipit catre casele lor injurand pe frantuzeste stapanirea asupritoare a acestora.
Preconizam ca la urmatoarea manifestatie a muncitorilor Dacia, compatriotii nostri din Mioveni vor recita in cor poezia “Noi vrem pamant”, deoarece au de gand sa se apuce de agricultura dupa ce francezii au parasit uzina romaneasca.