Senna si Honda

Va era dor de marele Ayrton Senna? Ei, daca da, acum il puteti vedea cum conducea o masina normala sau cat de cat normala. Honda NSX mai este cunoscuta in lumea automobilistica doar de nostalgici, motorul V6 care nu dadea suficienta putere si caroseria din aluminiu au facut ca acest supercar sa nu aiba succes. Totusi, Honda NSX revine in atentie datorita triplului campion mondial Ayrton Senna. In zilele in care a disparut Schumacher din lumea automobilismului, se intoarce Senna, prin intermediul unei inregistrari video, din nefericire. Priviti si dumneavoastra cum se descurca maestrul:

Fetele din Saloane

Fetele din Los Angeles si-au pus amprenta (vezi galeria foto de mai jos) si pe ultimul Salon Auto din 2006 de pe continentul american. L.A Auto Show a adus in plus prezenta unor staruri de la Hollywood, care s-au inghesuit sa admire compozitiile tehnice. Americanii au inventat showbiz-ul, iar orice spectacol are nevoie de misterul unor haine sumare care acopera unele regiuni si dezvaluie altele. Industria auto nu putea sta departe de aceasta asociere cu conotatii estetice (legamantul femeiei cu automobilul). “Femei frumoase si masini luxoase”, un fel de “paine si circ” in varianta americana. Citeste in continuare »

Soferi! Ziua de Apoi se apropie!

Se apropie 1 decembrie, motiv pentru o aniversare osteneasca la Alba Iulia. Se pare ca anul acesta legiuitorii tarii nu se vor inghesui in cetatea unirii, dar una dintre ispravile lor cele mai recente, noul Cod Rutier, va intra de la aceasta data in functiune. Poate pentru unii dintre voi acest lucru poate parea o banala reglementare, in conformitate cu normele europe, ca tot e la moda in ultima perioada, expresia. Ar fi bine sa aflati ca nu este tocmai asa. In zilele in care Europa testeaza modalitati de trafic rutier cu norme si reguli cat mai scazute, tara noastra adopta un nou cod rutier, ba mai mult, european, zic autoritatile. Cateva detalii merita mentionate. In primul rand autoritatile sustin ca noul cod rutier este… Citeste in continuare »

Bulgaria – o Romanie luxoasa in 3D

Cea mai atractiva stire a saptamanii care tocmai s-a incheiat a fost “Iata ce scot bulgarii!“, cel putin in ceea ce priveste interesul cititorilor. S-a creat in randurile cititorilor nostri un interes deosebit pentru un concept oarecare, care seamana atat de mult cu orice concept 3D scos pe piata auto macar o data pe luna undeva intr-un coltisor, birou sau atelier auto din lumea asta. Impactul a fost asigurat de originea lui-Bulgaria-”where the people worship the devil”(cum suna o celebra replica din filmul Casablanca).

De unde si pana unde atata “gargara” exercitata pentru un “desen” de la sud de Dunare?! Pai, evolutia noastra ca popor si mentalitate colectiva ne-a inscris intr-un determinism, as putea spune istoric, care ne face sa cream o concurenta , artificiala zic eu, cu poporul si spatiul bulgar. In primul rand comparatia cu Logan sau Dacia este total aberanta pentru ca aici e vorba de un concept, in varianta 3D deocamdata. Citeste in continuare »

Viitorul incepe azi

Va lasam sa priviti ceea ce ar putea fi modelul Alfa Romeo Brera peste 50 de ani. Numit Alfa Romeo Spix este un concept pentru o masina-avion. Va vine sa credeti ca este conceput de un designer amator? Si totul din distractie! Artistul, originar din Belgia a vrut sa ne arata Alfa Romeo anului 2056 si a vrut sa defineasca visul multor iubitori de automobilism-masina zburatoare!!!

alfaromeospix3.jpg alfaromeospix22.jpg

 

Fumatul poate cauza explozii

Fumatul dauneaza grav sanatatii. Pe langa numeroasele prejudicii pe care le aduce, fumatul in timpul alimentarii cu benzina poate cauza serioase daune atat celui care comite imprudenta cat si persoanelelor aflate intr-o arie de circa 100 metri patrati. Frumoasa din imagine ori incearca un nou experiment chimic, ori pune la cale un atentat terorist! Sau poate bancurile cu blonde nu sunt atat de intamplatoare. Pentru a nu generaliza imi permit sa afirm ideea ca culoarea parului este doar o coincidenta. Priviti imaginile, nu radeti, INGROZITI-VA!!! Sugeram producatorilor de tutun sa consemneze pe pachetele de tigari ceea ce noi am postat in titlu.

qqqq.jpg wwww.jpg

Criticilor de meserie!

Am postat cu putin timp in urma o sectiune pe site-ul nostru care permite cititorilor sa faca comentarii la stiri. Am observat ca interesul pentru aceasta modalitate de comunicare este foarte mare si asteptam in continuare sugetiile dumneavoastra, comentariile pozitive si mai ales cele negative. Dincolo de acest lucru am observat un trend foarte popular in a trata modelul Logan drept o masina foarte proasta. Vreau sa va mentionez ca nu avem nici un interes pentru a pozitiona Loganul drept o mare realizare, dar frecventa cu care dam stiri despre Logan este o consecinta a dorintei publicului. Numarul de accesari ne asigura ca o stire cu nou model Logan (de exemplu) ar satisface, cel putin, curiozitatea dumneavoastra. Si eu si colegul meu tratam presa ca pe un instrument de comunicare si nu in ultimul rand de educare.

De aceea imi permit sa sustin ca valul negativist la adresa modelului merita un pic reconsiderat. Am intalnit de multe ori comparatia intre Skoda si Dacia, si eu sunt de acord ca intre cele doua marci exista o diferenta foarte mare, dar aceasta realitate vine intr-un anumit context, nu putem compara Cehia cu Romania, nu putem compara Logan cu un model Skoda. Daca la Skoda investitia Volkswagen deja a creat o traditie, a sedimentat lucrurile, daca economia de piata ceha exista, in Romania aceste procese inca se afla in desfasurare. Si sa nu uitam ca Logan este, grosso-modo, o masina facuta de francezi. Si la orice alt grad de comparatie trebuie sa tinem seama de numeroase criterii, cum ar fi pretul sau segmentul de piata. Nu putem pretinde ca Dacia sa construiasca un Mercedes peste noapte, la fel de bine cum nu ne-am permite sa cumparam unul. Traim sub egida complexului de inferioritate, i-as zice eu, “tot ceea ce este romanesc este prost”.

Am mai observat ca aceasta maniera de judecata se extinde si in alte cazuri (de genu: “masinile italiene sunt proaste”, sau “cum poate fi MINI mai fiabila ca Toyota”), oameni buni trebuie sa tinem cont de anumite conditii, de anumite criterii, unele modele sunt bune pentru banii unui anumit sector de clienti, poate nu sunt bune ca performanta, dar daca luam in considerare pretul, securitatea si multe, multe alte amanunte ele pot deveni excelente. Nu putem cere de la o orice masina sa fie Ferrari sau Rolls-Royce.

Rugby cu masini

Poate multi dintre voi regreta distrugerea unor masini Mini, doar asa pentru o distractie pe cinste. Niste nebuni au apelat la putina inventivitate si au incercart sa lanseze un Mini de pe o rampa pentru o transformare rugbystica. Daca prima incercare a fost un esec, la al doilea Mini parca a fost ceva din geniu lui Jonny Wilkinson. Urmariti imaginile!

AutoItalia, pe ungureste sau nu, este peste tot!

Saptamana aceasta mi-am petrecut timpul in preajma echipei AutoItalia. Cele doua evenimente ale importatorului au facut posibila cunoasterea realitatilor din spatele acestei companii.

Ce va pot spune?! Este o echipa construita pentru ambitiile inalte ale lui “capo” asa cum ii spun angajatii boss-ului de la AutoItalia, Herbert Stein. Povestea lui este interesanta, este un evreu nascut la Cernauti care a reusit sa scape de ororile holocaustului si peste ani a adus “masina italiana”, cu tot ceea ce inseamna aceasta, lux, sport performanta si utilitate- lucruri pe care le intalnim la marcile din grupul Fiat – in Romania. Povestea vietii lui Herbert Stein va fi prezentata intr-un cover story pe site-ul nostru dar pana atunci sa va povestest cum a fost la evenimentele lansarilor de la Odorheiu Secuiesc si de la Ploiesti.

Am plecat spre Odorheiu Secuiesc cu un SsangYong Rodius SV270 cu 7 locuri, masina foarte comfortabila, dar cu design si performante discutabile. Evenimentul din Odorhei a avut o importanta majora in comunitatea de circa 36 de mii de locuitori dintre care 35 de mii sunt de etnie maghiara. Conferinta de presa a fost bine-nteles, bilingva, dar nu in romana si maghiara cum va imaginati ci in maghiara si in engleza. Oaspetii au fost foarte primitori si cumsecade, ca fapt divers, isi cereau scuze pentru romana destul de stalcita pe care o vorbeau cu noi, lucru de inteles intr-o comunitate cu o majoritate zdrobitoare. Notabilitatile locale s-au implicat major in aceasta investitie, am putea spune ca erau foarte incantati sa rosteasca AutoItalia pe ungureste.

In ceea ce priveste Ploiestiul, exista unele diferente. Orasul mult mai mare, dezvoltarea economica semnificativa din aceasta zona, potentialul zonei in sine, au dus la un showroom de doua ori mai scump fata de cel de la Odorhei. In plus, evenimentul  de la Ploiesti a fost organizat intr-un stil occidental, luxul poate fi cuvantul cel mai potrivit pentru a defini desfasurarea lucrurilor. Alta situatie, alta zona, alta mancare de peste. Asta nu inseamna ca nu pot aprecia entuziasmul de la Odorhei si insemnatatea deosebita a unei investitii de genul acesta pentru zona Harghita.

In incheiere, putem concluziona ca evenimentele au fost un succes pentru baietii, sau, ma rog,fetele de la AutoItalia. Pentru pasionatii si clientii marcilor din grupul Fiat, AutoItalia a venit mai aproape, fie la Ploiesti, fie in tinutul Secuiesc la Odorhei.

AutoPub

De astazi, AutoMarket va ofera o noua sectiune, AutoPub. O puteti accesa din meniu si astfel patrundeti in lumea celor mai interesante sau haioase imagini cu reclame la masini de pretutindeni. Va asiguram ca rezultatele unui click pe AutoPub sunt deosebite. Un singur lucru va mai spunem: www.automarket.ro/fun si o sa aveti parte de fun la greu!