Postat de Robert Gherghe in BMW / Opinii pe April 4th, 2007
Un BMW tunat pentru a avea coeficient aerodinamic zero. Noi putem glumi pe aceasta isprava din lumea constructiilor, dar pun pariu ca seful de echipa (potential proprietar al masinii) nu a fost deloc incantat. Salahorii, necalificatii, santieristii, inginerii sau ce-o mai fi fost, au comis-o rau. Au scapat o placa imensa de beton peste o masina parcata.
Acum, cand toate s-au terminat, inclusiv si BMW-ul, ne punem intrebarea: “ce este mai ciudat, ca BMW-ul era parcat chiar langa o cladire in constructie sau ca macaragii si muncitorii de pe santier au scapat acea placa de beton exact cand si unde nu trebuia???”
Concluzionam multumind providentei, destinului, Domnului, ca nimeni nu a patit nimic… Vezi foto! Citeste in continuare »
Postat de Robert Gherghe in Curiozitati / Opinii pe March 27th, 2007
De la bolidul de Formula 1 din ciocolata pana la masuta conceputa dintr-un motor cu 8 cilindri in V, cam asa se poate ingloba nebunia din jurul lumii auto mondiale. Fibra de carbon, alumiu si mmm … ciocolata. Spaniolii sunt nebuni, fara indoiala ca sunt nebuni! Un bucatar din Alicante i-a construit lui Alonso o replica a monopostului McLaren, integral din ciocolata. 220 cm lungime si 120 kg sunt cifrele care definesc McLaren-ul din ciocolata. Datele privind elementele tehnice nu au fost date publicitatii, din motive de care tin de spionajul industrial.
Daca nu va place ciocolata va oferim o alta varianta. V-ati dori sa aveti in camera de zi un V8 cu o capacitate de 4 sticle de vin? Nu cred ca cineva s-a gandit la asta pana acum. Si daca totusi s-a intamplat va invitam sa savurati imaginea!
Toyota a adus Auris si in Romania. Este probabil evenimentul numarul unu din aceasta saptamana pe piata auto interna. DE CE:
- Pentru ca romanii s-au cam saturat sa cumpere Dacia Logan si vor si alte masini.
- Pentru ca Auris este un model din segmentul C, sector al pietei auto interne aflat in mare crestere.
-Pentru ca Auris este o masina japoneza facuta de si pentru europeni.
Evenimentul de lansare a purtat ceva din filosofia designului lui Auris: “De la interior spre exterior”, cam asa a decurs si spectacolul de prezentare. Trei muzicieni au coborat din cate un Auris si au inceput sa cante la saxofoane si tobe, in timp ce dansatorii explicitau prin miscarile lor filosofia Toyota: “claritate vibranta”.
Informatii despre noua Toyota, Auris, le puteti gasi AICI.
Postat de Robert Gherghe in Saloane Auto pe March 6th, 2007
“Osteni deschideti marile Porti ale Genevei!”, cam asa s-au simtit astazi jurnalistii si producatorii din intreaga lume. Toata lumea si-a frecat mainile de bucurie in asteptarea acestui moment unic in lumea automobilistica europeana. Cel mai mare eveniment auto din Europa a inceput, iar noi toti putem admira imaginile unice ale Salonului. Povestea Genevei Auto va continua la AutoMarket.
In acelasi timp lumea Formulei 1 devine din ce in ce mai agitata inaintea primei curse. Massa pare a fi omul momentului, dar sa nu-l uitam pe Alonso sau Raikkonen. Orice noutate o puteti cunoaste zilnic vizitand sectiunea de F1. AAAA … si nu uitati de concurs! Premiile te pot duce la Marele Premiu din Istanbul, iar pana atunci poti castiga dupa fiecare cursa 500 RON.
Postat de Robert Gherghe in Saloane Auto pe March 2nd, 2007
Stati aproape de noi, pentru ca vom fi la Geneva. Mircea Mester va transmite pentru AutoMarket, in direct, de la Salonul Auto elvetian. Asadar, incepand din data de 8 martie (marti), tot ceea ce se intampla in cadrul Salonului va fi adus la cunostinta dumneavoastra. Prezentarile, lansarile si surprizele vor ajunge catre voi in timp real. Va invitam la un adevarat “Reality Show“, care va cuprinde orice noutate, orice barfa si multe fotografii si clipuri video.
Postat de Robert Gherghe in Concepte / Opinii pe February 27th, 2007
Bulgaria are concept, isi face masina? In zilele in care Romania se cufunda in drama familiei Columbeanu si-a masinii lor Rollsluite, prezentata din roate pana-n tavan pe B(eep) 1 TV, in zilele in care miile de kilometri de autostrada nu mai vin dar in schimb ne comandam R “opturi” in draci, bulgarii frecandu-si palmele de cefele late deseneaza in cabinete universitare un concept – UNIVERS- titlu demn de globalizare. Cel mai probabil, Univers va fi facut masina, care va semana cu Honda Jazz si A Klasse, da nu mai conteaza, va fi ieftin. Chiar daca Daimler nu va investi, Bulgaria va avea masina sa, deoarce sunt indeajuns de sclipitori sa-si dea seama ca o pot face si cu fonduri europene si inspiratie chinezesc. Si asa, bulgarii vor scoate o masina ieftina, care imita pe ici pe colo, dar care va duce la sfarsitul polemicii Logan. Chiar daca se va mai vinde sau nu, masina romaneasca de inspiratie frantuzeasca va avea un concurent, atat in cele bune cat si in toate cele rele.
Un singur lucru vreau sa va mai spun: ceea ce au facut colegii nostri demosntreaza institutionalizarea ideei europene. Adica au creat ceva, fie el bun sau rau, intr-un cadru institutional, sprijinit de dorinta fondurilor europene. Mai pe romaneste, au facut proiect, deci pot spera la finantare. Ei oameni buni! in acest timp noi castigam concursuri de design dar ne preocupam sa privim misterioasa viata “ascunsa” a familiei Molumbeanu si a Royce-ului lor, si asta visand cum se construiec “kiloooometri masii de autostrazi, azi si maine dimineata!”
Postat de Robert Gherghe in Opinii pe February 23rd, 2007
Pana cand ne mai tineti cu taxa de prima inmatriculare? Asa cum v-am informat astazi, comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs, a venit la Bucuresti si a dat un deadline Guvernului roman. Ma intreb, pana cand domnul Sebastian Vladescu, distinsul ministru de Finante, o sa mai traga de aceasta taxa auto. Romania inca nu a intrat sub incidenta procedurilor de trimitere in judecata la Curtea de Justitie europeana. Lucru acesta nu s-a intamplat pentru ca saptamana trecuta expertii UE s-au intalnit cu oficialii romani, pentru a-i convinge sa renunte la pozitia lor fata de taxa auto. Domnul Kovacs a venit la Bucuresti si a transmis, in cel mai diplomatic mod posibil, amenintarea – “6 luni sa modificati taxa!”.
Desi in nenumarate randuri UE a transmis Guvernului roman ca taxa de inmatriculare nu este OK, autoritatile romane au ignorat acest mesaj, preferand sa inchida ochii si sa spuna ca deocamdata taxa ramane la fel. In urma acestei atitudini de ignoranta de care da dovada dl. Vladescu, Romania risca, chiar la intrarea in Comunitatea Europeana, un scandal imens si o depreciere considerabila de imagine. Si toate acestea pentru ce?! O masina cu nume de Golan, pardon Logan…
Postat de Robert Gherghe in Curiozitati pe February 8th, 2007
Ai o rabla? Daca da, iti mai trebuie o catapulta si te poti distra de minune. In filmuletul de mai jos se improvizeaza cu focuri de arma, folosite in scopuri tehnice bine-nteles. Pentru mai multa adrenalina fermierii plictisiti se gandesc sa testeze si o mica explozie. In fine, s-au distrat de minune, iar experimentul a fost reusit.
Nota: Nu incercati asa ceva acasa! Ceea ce vedeti in imagini a fost realizat cu supravegherea atenta a specialistilor! sau poate nu?!
Postat de Robert Gherghe in Dacia / Opinii pe February 5th, 2007
Cu totii am aflat ca taxa de prima inmatriculare si Dacia au numitor comun. Nu putem spune ca Taxa a fost conceputa pentru a servi intereselor companiei romane, dar putem spune ca Taxa, in actuala ei forma, reprezinata un mare avantaj pentru mentinerea pietei de desfacere detinuta de Dacia.
Intr-o economie normala nu am mai fi nevoiti sa discutam aceasta problema, dar economia romaneasca nu este deloc normala si astfel de “momente” nefericite apar si ne incita imaginatia. Personal nu vreau sa cad in aceasta cursa si propun un exercitiu de logica care sa ne edifice asupra problemei. Sa o luam cu inceputul! Taxa de inamtriculare a fost stabilita in vara anului trecut la un anumit nivel, dar este in mod bizar este votata de Parlament sub o alta forma, valolarea dublandu-se practic, fata de forma initiala. Citeste in continuare »