Postat de Robert Gherghe in Evenimente / Opinii pe May 18th, 2007
A inceput! Bucharest Challenge a dat drumul la motoare. Sa speram ca va fi un eveniment incununat de succes si ca an de an caravana va reveni.
Trebuie sa recunosc ca acum vreo doi ani cand am auzit de proiect nu am crezut ca se poate realiza asa ceva in Romania, si mai ales pe un circuit stradal din Bucuresti. Dar iata ca am ajuns si la ziua cea mare, cand putem spune ca am pasit in lumea buna a automobilismului. Va invitam la cursa! LIVE pe Automarket.
Greva din ziua de sambata de la Ferrari este un fel de rugaciune de seara in orice cult religios imaginabil. Imi amintesc ca in urma cu cativa ani Adidas isi ameninta angajatii ca daca nu accepta salarii mai mici vor inchide fabrica si vor pleca sa produca in China. Poate ca asa vor face si diriguitorii industriei auto italiene.
Dar nu asta este problema noastra, nu greva de la Ferrari este importanta, este interesant ce se iveste in spatele ei. Capitalismul salbatic si-a revenit in fire. Traim intr-o noua era economica, si suntem martori la o noua cursa a inarmarilor, vorbind in termeni strict economici.
Unde au disparut miscarile sindicale de alta data? Caderea Cortinei de Fier a deschis noi perspective pentru producatorii lumii civilizate si capitaliste; se poate construi si in China, Rusia sau India. Ce, Ferrari nu poate fi asamblat in vreo fabrica din Alma Ata? Cererea dreptului muncitoresc a devenit inutila in contextul in care producatorul isi poate lua jucariile si pleca, in Asia, Africa si mai incolo poate si in Antartica.
De ce am adus aceast lucru in discutie? Pentru ca lumea auto este pionerul in astfel de masinatiuni economico-sociale.
Taxa auto s-a micsorat. Noile valori prevazute de taxa de prima inmatriculare nu par a sensibiliza sau a multumi romanii. Comentariile la stirea aceasta sunt mai mult decat elocvente. Redactia Automarket a gasit foarte haioasa si inventiva porecla pe care unul dintre vizitatorii nostri (Emil) a dat-o dl. prim-ministru, Calin Popescu Tariceanu. O concordanta intre politica guvernamentala si nume – asadar “Taxiceanu”. Automarket ofera pentru aceasta inventie un tricou!
Il rugam pe Emil sa ne contacteze pentru a-i trimite premiul la “comentariul zilei”.
Postat de Robert Gherghe in Tuning / Video pe May 7th, 2007
De bun gust sau mai degraba nu… Venim cu proba video a unei parade mai mult decat nebune, cu creatile japoneze in materie de tuning. Poate fi un concurs din seria :”Cine si-a tunat mai demential masina?”, sau poate nu!
Numele lui Ferdinand Piech este sinonim cu geniul si pasiunea. Lumea auto este mult mai bogata cu astfel de persoane care au scris mai mult decat o pagina de istorie. AutoMarket va prezinta un cover -story cu viata omului din spatele succesului Porsche, VW sau Audi. Citeste in continuare »
Postat de Robert Gherghe in Motorsport / Opinii pe April 23rd, 2007
De la diminetile albastre la noptile albe, in Formula 1. Ultima moda sau ultima discutie din paddock nu se refera la cine va castiga anul acesta campionatul, nici la cat de genial este Hamilton ci la cursele de noapte. Ce sa facem?! Traim intr-o lume in care se alerga continuu dupa ceva nou, dar nu neaparat nou cat mai degraba diferit.
Il Supremo Bernie ar fi discutat cu autoritatile din Singapore pentru o cursa de noapte, desi boss-ul a refuzat sa dea detalii despre acest lucru, iar acum Max Mosley a lansat bomba”"Cursele nocturne sunt binevenite daca sunt sigure“. Oare o vom vedea si pe asta? Tot mai multa lume vorbeste despre acest lucru, tot mai multe speculatii sunt lansate despre acest subiect in presa, noi ce putem zice… om trai si om vedea, iar pana atunci hai sa dam pronosticuri cine va castiga Formula 1 in acest an. Si in acest caz sunt multe variabile, dar un lucru este cert, plecarea lui Schumacher a schimbat Formula 1. Lupta nu se mai da pe doua fronturi: EL si Ceilalti, acum se lupta pamantenii intre ei.
Viteza si muzica motoarelor sau salvarea planetei?! O intrebare dificila pentru orice impatimit de automobilism. Recent, Curtea Suprema din Statele Unite a stabilit ca emisiile de CO2 sunt catalogate ca sursa de poluare, ceea ce ar putea determina legi mult mai drastice privind nivelul de emisii. Acest lucru s-a intamplat deja in Europa, unde din 2012 nivelul de CO2 admis va fi de 130g/km.
Producatorii auto se afla intr-un mare pericol. Ei risca pierderi imense din cauza coborarii nivelului emisiilor de carboni, investitiile tehnologice necesare fiind foarte mari. Dar cine risca cu adevarat? Producatorii de supercaruri: Lamborghini, Bugatti, Porsche si altii. Spre exemplu, Lamborghini Murcielago este modelul cu cea mai mare emisie de CO2. Cu o nerusinare incredibila, bossi unor astfel de marci (care castiga miliarde) vin si plang in fata lumii intregi ca nu vor mai fi masini ca altadata, ca nu vor mai fi vitezele de alta data, ca si cum ar spune ca nu mai conteaza sanatatea planetei in fata unor astfel de masini, care apropo, le umfla buzunarele… LOR.
Vazand aceste lucruri, personal ma intreb ce sens mai au astfel de masini, ce sens mai are automobilul in sine, stiind ca in cativa ani planeta o sa arate jalnic. Desigur veti putea spune ca nu doar automobilele polueaza si intensifica procesul de incalzire globala. Este adevarat, dar fiecare in dreptul lui ar trebui sa faca ceva ca sa oprim aceasta bataie de joc in care ne scaldam.
Postat de Robert Gherghe in China / Saloane Auto pe April 16th, 2007
Incepe Salonul Auto de la Shanghai. Chinezii vor veni cu mic, cu mare sa-si expuna copiile, fie ele concepte, fie ele modele. Desigur putem pune punct aici si sa spunem ca ceea ce se intampla la Shanghai este o imitatie de prost gust, un show grotesc si nu merita sa lungim vorba. DAR… exista un dar!
Ce insemna un salon auto chinezesc acum cativa ani? Nimic. Habar nu aveam ca exista, si iata ca acum presa auto din toata lumea prezinta si anunta cu surle si trambite evenimentul. Poate acesta este exemplu cel mai bun ca China a devenit un interes major in lumea auto. Am inceput sa privim atenti ce se intampla in Orientul Indepartat, oare nu este un semn?
Fara sa mai continuam discutii de genu “cand, cum sau de ce va prelua China puterea auto mondiala”, mai trebuie mentionat ca asiaticii au invatat lectia capitalismului mai bine ca inventatorii lui: Grupuri auto chinezesti au cumparat marci traditionale britanice si construiesc masini sub numele acestora.
Postat de Robert Gherghe in Evenimente / Opinii pe April 11th, 2007
Bulgarii isi vor lansa prima masina din istorie. Lasand la o parte traditionala ocara romano-bulgara sau bulgaro-romana, putem spune ca acest eveniment nu are absolut nicio consecinta asupra pietei auto europene. Din punctul meu de vedere nu va avea vreo consecinta nici asupra pietei auto din Europa de Est.
Va ofer ca exemplu cazul Ungariei. Suzuki Swift este o masina produsa in Ungaria si cumparata masiv in aceasta tara (grosso-modo 3 masini din 5 sunt Suzuki in Ungaria), dar acest lucru nu a afectat piata auto din regiune in niciun fel. Cel mai probabil asa se va intampla si cu Univerese-ul bulgaresc, va fi o masina vanduta la Sofia sau Plovdiv, dar nu va influenta piata auto care conteaza. Cunosc foarte bine opiniile majoritatii despre Logan, dar trebuie spus ca este un model, care cu ajutorul lui Renault, a ajuns sa faca valuri pe pietele emergente.
In loc de concluzie: Fara un mare constructor proiectul bulgaresc nu va deranja pe nimeni, doar va satisface nevoile si/sau ambitiile de la sud de Dunare.
Postat de Robert Gherghe in Dacia / Opinii pe April 6th, 2007
Ce cumpara romanii in calitate de cetateni ai Europei?! Venirea lunii aprilie este intotdeauna interesanta pentru piata auto, deoarece producatorii si importatorii se confrunta cu rezultatele financiare ale primului trimestru. In Romania, piata auto arata cu totul diferit la inceputul existentei noastre in Comunitatea Europeana.
Mai intai sa trecem rapid in revista principalele evolutii ale pietei in primul trimestru din 2007. Dacia ramane cu cea mai mare cota de piata, dar inregistreaza un declin serios a vanzarilor si a popularitatii. Daewoo, traditionalul loc 2, trece printr-o situatie asemanatoare cu cea de la Dacia, inainte de a fi preluat de un mare producator mondial. Evolutiile in materie de vanzari inregistrate de cei doi producatori interni ar trebui sa ne puna pe ganduri. Citeste in continuare »