Zvastici
Volkswagen – “masina poporului”. Astazi, Volkswagen este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata auto mondiala si una dintre cele mai respectabile marci din istoria automobilismului.
Adolf Hitler spunea la inceputurile existentei brandului german: “Intr-o zi fiecare locuitor al planetei va conduce un Volkswagen“. Din fericire, lucrurile nu aveau sa stea tocmai asa. Totusi, istoria avea sa rezerve un loc aparte marcii germane, VW devenind un nume iconic in lumea automobilismului. Este de ajuns sa mentionam cele aproximativ 21 de milioane de VW Beetle-uri vandute de germani ca sa ne dam seama de acest lucru. Bine-nteles ca Adolf Hitler nu avea sa banuiasca ca un model ca Beetle, un model VW, avea sa ajunga simbolul hippiotilor si al pacii in lume (ciudat, nu?)
Spun “ciudat” deoarece prestigiosul brand german a avut o geneza mai putin laudabila, e de ajuns sa privim primul logo al companiei ca sa ne dam seama
Ce-au fost, dar si ce-au ajuns!
February 22nd, 2008 la 1:47 pm
Subtire. Daca tot vorbiti de originile VW poate ar fi meritat mentinonat ca primul model de VW a fost creat de Porche, asta nu e de ici de colo daca ma intrebati pe mine:)
February 22nd, 2008 la 2:31 pm
Porsche- nu Porche!
Ferdinand Porsche s-a intalnit cu Hitler in 1934 sa discute despre un proiect de automobil. In mare, Hitler nu a fost multumit de masina creata de F. Porsche. Dictatorul nazist dorea o “masina a poporului”, un automobil accesibil oamenilor de rand. Proiectul a cazut , iar dupa cativa ani (1938) Hitler inaugura la Wolfsburg fabrica VW.
Primul “model VW” a fost un vehicul militar – KdF-Wagen.
Dupa Rzboi, britanicii au pus mana pe fabrica VW si au inceput proiectul Beetle- bazat pe masina construita in ‘34 de F. Porsche. Britanicii au crezut ca Beetle va fi un esec, ca este un proiect mort si au inapoiat fabrica nemtilor… si asa s-a nascut actualul VW.