57-57=0

Va mai aduceti aminte de privatizarile facute in Romania pe 0 lei? Acum, la sfarsitul epocii de privatizari in tara noastra am ajuns sa facem privatizari pe 0 euro, deci am evoluat ca doar suntem europeni.

Cam asa se intampla si in cazul preluarii uzinei auto din Craiova de catre Ford. Guvernul, AVAS, statul roman s-a tot laudat cu aducerea marelui jucator american pe piata din Romania, lucru de altfel mai mult decat apreciabil, dar in spatele acestei afaceri stau inca o data celebrele miute romanesti, micile intelegeri cu gust de ciubuc. Ford a platit Romaniei 57 de milioane de euro pentru pachetul de 72.4% din actiunile Automobile Craiova si a promis un plan de investitii de 675 milioane de euro, amanat deocamdata, conform ultimelor informatii. 

Mai nou, statul roman a acordat un ajutor financiar uzinei Ford din Craiova de (ATENTIE!) 57 de milioane de euro pentru formarea angajatilor uzinei oltene. Aceasta manevra a intrat in vizorul Comisiei Europene, care ne mai cheama o data cu pantalonii in vine la judecata marii Evrope. Comisia Europeana spune ca se indoieste serios de destinatia acestor bani, sustinand ca are indoieli ca ajutorul financiar aduce un plus fata de programul desfasurat de companie.

Desigur, Comisia Europeana a deschis o investigatie pentru a determina clar daca banii publici sustin intr-adevar un ajutor destinat formarii profesionale a angajatilor si nu sunt cumva folositi in alte scopuri, dar noi merita sa ne intrebam nitel de coincidenta celor doi 57 si de modul in care statul roman intelege sa sustina o investitie straina anuntata cu surle si trambite de la distanta celor 675 de milioane de euro promise de Ford. Si, mai mult, avand in vedere ca vorbim de banii publici, adica de banii nostri, am dori un set de explicatii din partea celor votati sa se joace cu destinele noastre.

Vrem explicatii! domnule Tariceanu, domnule Sebastian Vladescu

4 comentarii la “57-57=0”

  1. Danu spune

    Domnul Robert Gheorghe, se vede ca nu aveti studii economic elementare. Da, este foarte probabil ca cele 57 de milioane sa fie un ajutor mascat din partea statului. Dar balanta nu se face acum. Ganditi exact ca romanul de rand, fara nici un fel de viziune in viitor. Probabil ati fi preferat ca privatizarea la Craiova sa se faca precum cea de la Aro.

    Ideea este in felul urmator. Fabrica se poate vinde si cu 0 lei. Am putea sa le dam si bani sa ia fabrica. Asta pentru ca beneficiile aduse de o asemenea investitie sunt mult peste cat poate sa proceseze inteligenta omului de rand bautor de bere, privitor de fotbal si expert de obicei in masini. Pe langa investitiile in fabrica, mai avem si noi locuri de munca, tva platit la stat, crestere de pib, dezvoltarea industriei pe orizonatala, de la firmele de catering si curierat pana la cele de fabricat halate de munca.

    In conditiile in care avem concurenti tari precum Ungaria si Polonia, trebuie si noi sa avem un avantaj concurential, nu? Daca nu putem pune la dispozitie terenuri gratis sau mii de km de autostrazi atunci poate niste facilitati fiscale ar fi potrivite. Nu laud acum politica in materie de investitii efectuata de guvernul romaniei, dar avand in vedere situatia din aceasta tara, ar trebui sa ne bucuram si ca Ford a venit la Craiova. Si atata timp cat per total se castiga si un leu pentru tara asta, tot e bine.

  2. Andrei spune

    Personal imi este extraordinar de neclar, cum poate Ford sa faca investitii cand pierd bani cu gramada. 7-17 miliarde au pierdut de la inceputul anului si pierderile continua masiv. Investitii? Sa fim seriosi. Sa fie fericiti daca iti platesc facturile la curent. O sa vanda Mazda si Volvo si tot in aproprierea falimentului o sa fie. Plus ca nici nu-si mai permit sa dezvolte o noua platforma si le cumpara de la alte firme (vezi noul Ka)

  3. Kap spune

    Nu trebuie sa ai studii economice sa realizezi ce dezvoltare accelerata induce zonei o asemenea investitie din partea unui colos ca Ford.Si local, si datorita taxelor beneficiile sint considerabile.Bine de tot.

    Nimeni n-a criticat aducerea americanilor, problema e modul in care astia au facut-o.Cind cheltui aproape jumatate de miliard de euro pe 6 km de autostrada in 3 ani si dupa aia, scuzindu-te ca n-ai infrastructura sa-l atragi pe investitor, il mituiesti pe fata, ceva nu e in regula.Ca dovada ca reprezentatntii UE au sarit ca arsi.

    Oricum, infrastructura e praf si asta scuza “ajutoarele”, scutirile de taxe si aminarile investitiilor.Toate pe banii nostri.Ca sa nu mai vorbim de preferatul praf in ochi: “punem taxa sa protejam industria auto”.Asta in timp ce fabrica de la Mioveni E CEA MAI RENTABILA DIN TOT GRUPUL RENAULT!

    E bine c-a venit Ford.Era bine sa fi ramas Mitsubishi sau chiar Mercedes.Insa era mai bine daca alea 57 milioane se duceau in drumurile Craiovei, si nu inapoi la Ford, probabil in contrapartida cu vreo spaga.

    Explicatii de la cei doi “domni” (care oricum sint si apropiati)?Sa speram ca pe la DNA, vreodata.

  4. io spune

    Bravo domnule Danu , de suferit stim , de aratat ce cunoastem la fel , un leu pentru tara asta huh ? si u ce treaba ai cu asta ? adevarul este ca doar un leu se va da pe tara asta , cam multe schimbari prin romania in ultimii 4 ani nu ?? nu mai laudati ce nu e al nostru , tara asta e de mult vanduta deci nu va mai agitati degeaba . oricum nu va ia nimeni in seama . toate bune , si , sa traiti bine :) ) .