Piata auto – romanii cumpara tot mai multe masini straine!

Ce cumpara romanii in calitate de cetateni ai Europei?! Venirea lunii aprilie este intotdeauna interesanta pentru piata auto, deoarece producatorii si importatorii se confrunta cu rezultatele financiare ale primului trimestru. In Romania, piata auto arata cu totul diferit la inceputul existentei noastre in Comunitatea Europeana.

Mai intai sa trecem rapid in revista principalele evolutii ale pietei in primul trimestru din 2007. Dacia ramane cu cea mai mare cota de piata, dar inregistreaza un declin serios a vanzarilor  si a popularitatii. Daewoo, traditionalul loc 2, trece printr-o situatie asemanatoare cu cea de la Dacia, inainte de a fi preluat de un mare producator mondial. Evolutiile in materie de vanzari inregistrate de cei doi producatori interni ar trebui sa ne puna pe ganduri.

Este din ce in ce mai clar ca pretentiile clientilor romani, in materie de masini, au crescut, iar productorii interni nu-i pot satisface cu produsele pe care le ofera. Sa atingem putin si problema Logan. Anuntat ca un model de 5-6 mii de euro, Logan a ajuns sa coste efectiv cel putin 8-9 mii, iar acest lucru a avut o consecinta majora asupra vanzarilor. La acest pret, masina nu satisface potentialii clienti, care se indreapta tot mai mult, pentru un pret putin mai mare, catre producatorii externi. Rezultatele financiare inregistrate de importatori (crestere de 50% in medie) in primul trimestru al acestui an demonstreaza ca piata auto din Romania se maturizeaza, clientii devin mai pretentiosi, iar oferta producatorilor interni nu mai face fata concurentei.

Un comentariu la “Piata auto – romanii cumpara tot mai multe masini straine!”

  1. AndreiRN spune

    Pai in Romania ca de altfel in tarile latine sau cele in curs de dezvoltare, este extrem de important cum te vad vecini sau prieteni sau fetitele. In acest context ce conduci este considerat un element crucial masina cu care apari. Si cum practicalitatea trece pe loc secundar statutului social sau a imagini mai toti ce reusesc sa puna un banut deoparte se orienteaza spre ceva mai deosebit cu 4 roti.
    Pe de alta parte fiabilitatea masinilor SH din afara este superioara daciei noi dar asta joaca un rol secundar in alegerea unei masini. Important este sa fie libertate de alegere si comert care sa duca la o maturizare sociala naturala. Orice ingradire va duce la anomali de piata care deja au inceput sa-si arate efectele.(Niste preturi absurde)