Criticilor de meserie!
Am postat cu putin timp in urma o sectiune pe site-ul nostru care permite cititorilor sa faca comentarii la stiri. Am observat ca interesul pentru aceasta modalitate de comunicare este foarte mare si asteptam in continuare sugetiile dumneavoastra, comentariile pozitive si mai ales cele negative. Dincolo de acest lucru am observat un trend foarte popular in a trata modelul Logan drept o masina foarte proasta. Vreau sa va mentionez ca nu avem nici un interes pentru a pozitiona Loganul drept o mare realizare, dar frecventa cu care dam stiri despre Logan este o consecinta a dorintei publicului. Numarul de accesari ne asigura ca o stire cu nou model Logan (de exemplu) ar satisface, cel putin, curiozitatea dumneavoastra. Si eu si colegul meu tratam presa ca pe un instrument de comunicare si nu in ultimul rand de educare.
De aceea imi permit sa sustin ca valul negativist la adresa modelului merita un pic reconsiderat. Am intalnit de multe ori comparatia intre Skoda si Dacia, si eu sunt de acord ca intre cele doua marci exista o diferenta foarte mare, dar aceasta realitate vine intr-un anumit context, nu putem compara Cehia cu Romania, nu putem compara Logan cu un model Skoda. Daca la Skoda investitia Volkswagen deja a creat o traditie, a sedimentat lucrurile, daca economia de piata ceha exista, in Romania aceste procese inca se afla in desfasurare. Si sa nu uitam ca Logan este, grosso-modo, o masina facuta de francezi. Si la orice alt grad de comparatie trebuie sa tinem seama de numeroase criterii, cum ar fi pretul sau segmentul de piata. Nu putem pretinde ca Dacia sa construiasca un Mercedes peste noapte, la fel de bine cum nu ne-am permite sa cumparam unul. Traim sub egida complexului de inferioritate, i-as zice eu, “tot ceea ce este romanesc este prost”.
Am mai observat ca aceasta maniera de judecata se extinde si in alte cazuri (de genu: “masinile italiene sunt proaste”, sau “cum poate fi MINI mai fiabila ca Toyota”), oameni buni trebuie sa tinem cont de anumite conditii, de anumite criterii, unele modele sunt bune pentru banii unui anumit sector de clienti, poate nu sunt bune ca performanta, dar daca luam in considerare pretul, securitatea si multe, multe alte amanunte ele pot deveni excelente. Nu putem cere de la o orice masina sa fie Ferrari sau Rolls-Royce.
November 2nd, 2006 la 9:16 am
…graitzi adevarat domnule Robert…in ceea ce priveste masina nationala.Personal am avut ocazia de a conduce toate cele 3 variante de motorizare (cu Preference-ul n-am apucat inca).Pentru suma de 6500 Euro…cea mai saracacioasa varianta a Loganului pare ca isi merita banii.Cred ca mai mereu ar trebui sa punem in balanta si cu ceva mai ieftin…Celor carora Loganul li se pare scump, Matizul (echipare standard)de 5400 Euro le pare echitabil ??? Progrese se intalnesc de ambele parti insa in cazul Loganului sunt ” facute ” ca sa fie…Succesul pe care l-au inregistrat cu modelul Logan ii indruma pe Francezi sa faca totul de-a valma…de dragul ascensiunii, sau macar a mentinerii ” pe val “. In privinta masinilor italiene, sau al masinilor de orice fel…sunt multe comentarii de facut. Unele sunt mai frumoasa decat celelalte, unele mai puternice, mai aspectuase, mai fiabile (parca de aici a inceput discutia…nu ?)…si tot asa. E urat sa spunem ca o masina nu e buna.E urat sa spunem ca optiunile sunt insuficiente…sau ca fiabilitatea lasa de dorit…insa haideti sa ne raportam mereu la cate ceva. Si detergentul ” X ” e mai tare decat ” detergentii obisnuiti “.Atata timp cat nu avem un criteriu dupa care sa distingem, iar fiabilitatea masinilor este criticata functie de dimensiunile anvelopelor, discutii ca cea care v-a determinat sa scrieti aceste randuri o sa tot existe…iar noi o sa tot scriem …incercand sa lamurim situatia…starnind probabil alte mici comentarii generatoare de scandal
November 2nd, 2006 la 9:30 am
…rog o adresa de contact…a dvs, un numar de telefon. Formularul de contact nu functioneaza.
November 2nd, 2006 la 11:03 am
robert.gherghe@automarket.ro
November 2nd, 2006 la 12:15 pm
multumesc !!!