2007
Anul 2007 a marcat definitiv si iremediabil existenta unui nou val pe piata auto mondiala. Daca este sa judecam dupa “comportamentul” marilor producatori auto, anul care tocmai s-a incheiat nu pare a marca schimbari substantiale. De exemplu, rivalitatea dintre BMW si Mercedes a continuat, cu castig de cauza pentru bavarezi care s-au mentinut inca o data in topul sectorului premium. Dar, si trebuie sa subliniem acest aspect, ceea ce era in urma cu ceva vreme o lupta pe viata si pe moarte, s-a transformat intr-o simpla si pasnica concurenta, care a dat ragaz celor doi giganti germani sa se mai puna la masa negocierilor din cand in cand pentru incheirea unui pact care pare sa nu mai vina. Daca tot suntem pe acest segment de piata, trebuie sa subliniem faptul ca marci ca Audi sau Lexus sunt tot mai influente si mai incomode pentru traditionalele Mercedes si BMW. Continuand povestea rivalitatilor, Toyota si GM au petrecut inca un an cot la cot, care pare a se termina cu o noua victorie la mustata pentru niponi. Dar acest lucru se va schimba in noul an, cand Toyota este vazuta castigatoare clara in fata GM.
O alta constanta a anului 2007 a fost cresterea vanzarilor pentru producatori. Astfel, aflam ca Audi, BMW, Mercedes, Toyota, Volkswagen si altii au avut un sezon excelent, cu vanzari record. Bine inteles ca GM, Ford si Chrysler continua epoca vremurilor grele si ca sa rasucim si mai mult cutitul in propriile lor rani subliniem ca si 2008 este anuntat ca un an dificil pentru cei care erau odata “big 3″.
Noul val inseamna ca piete deja legendare cum ar fi cea americana, cea germana sau cea nipona nu mai fac fata si se pregatesc sa fie inlocuite de la suprematie. Rusia va lua locul Germaniei in Europa, India pare a acoperi golul lasat de Japonia in Asia, iar China va matura cu SUA la nivel mondial. Marii jucatori auto nu par a fi afectati de nasterea unor noi zone de interes. Darama fabricile in SUA, restructureaza in Germania si parasesc Japonia pentru a pompa profiturile gigantice in tinerele India, Rusia si China. Nu trebuie sa fim mari cunoscatori pentru a vedea cine urmeaza la putere, asa cum trebuie sa ne ferim de naivitatea negarii unei realitati tot mai evidente.
January 9th, 2008 la 6:37 pm
Felicitari pt blog si pentru un site cu adevarat profesionist in domeniul auto…Intr-adevar are loc un transfer tot mai accentuat al productiei pe plan mondial indiferent de domeniu, iar in curand pe toate produsele va scrie “Made in China” sau chiar daca nu va scrie pe automobilul nou din showroom noi tot vom sti. Personal sunt impotriva acestor schimbari si a estului in general, unde are loc o adevarata explozie in industrie si forta de munca ieftina…chinezii sunt foarte harnici, ce-i drept, insa produsele lor nu sunt foarte fiabile si masinile lor ma dezgusta. Sper sa nu apuc ziua in care o marca de prestigiu va fabrica majoritatea masilior acolo. Pentru mine primeaza calitatea, nu cantitatea, chiar daca nefericitii chinezi fara numar se zbat zilnic sa scoata ceva mai bun si lucreaza robotic si imi este mila de ei..