Pana cand domnule Vladescu?

Pana cand ne mai tineti cu taxa de prima inmatriculare? Asa cum v-am informat astazi, comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs, a venit la Bucuresti si a dat un deadline Guvernului roman. Ma intreb, pana cand domnul Sebastian Vladescu, distinsul ministru de Finante, o sa mai traga de aceasta taxa auto. Romania inca nu a intrat sub incidenta procedurilor de trimitere in judecata la Curtea de Justitie europeana. Lucru acesta nu s-a intamplat pentru ca saptamana trecuta expertii UE s-au intalnit cu oficialii romani, pentru a-i convinge sa renunte la pozitia lor fata de taxa auto. Domnul Kovacs a venit la Bucuresti si a transmis, in cel mai diplomatic mod posibil, amenintarea – “6 luni sa modificati taxa!”.

Desi in nenumarate randuri UE a transmis Guvernului roman ca taxa de inmatriculare nu este OK, autoritatile romane au ignorat acest mesaj, preferand sa inchida ochii si sa spuna ca deocamdata taxa ramane la fel. In urma acestei atitudini de ignoranta de care da dovada dl. Vladescu, Romania risca, chiar la intrarea in Comunitatea Europeana, un scandal imens si o depreciere considerabila de imagine. Si toate acestea pentru ce?! O masina cu nume de Golan, pardon Logan…

7 comentarii la “Pana cand domnule Vladescu?”

  1. colin spune

    sunt total de acord cu tine, insa cei de la dacia trebuie sa invete care/ceea ce este concurenta pe piata, si sa inceapa sa produca masini, pt ca loganul nu se poate numi o masina a secolului 21.

  2. Daniel spune

    Da, chiar asa e! “Romania risca, chiar la intrarea in Comunitatea Europeana, un scandal imens si o depreciere considerabila de imagine”… la fel ca Cehia (mama lor de nemti de la VW care vor sa bage pe gat cehilor doar Skode!!!), ca Ungaria, chiar si ca Polonia, care dupa ce a vazut ce a patit dupa ce si-a lasat piata libera, a incercat sa puna o bariera si UE i-a dat peste maini! Toate tarile au incercat sa protejeze piata auto interna si nu degeaba.
    Hai sa nu devenim patetici!
    1. Deprecierea considerabila de imagine se calculeaza in raport cu ce??? Are cineva o parere asa de buna despre Romania?
    2. Dati-mi un singur motiv credibil pentru care Romania ar fi diferita fata de Polonia! Un motiv plauzbil care sa dovedeasca intelepciunea romanilor de a cumpara masini fiabile si cat de cat moderne.
    Nu imi convine taxa asta, dar daca cineva are o alta idee mai buna care sa ne pazeasca de cei care vor sa isi schimbe o rabla cu o alta rabla, dar cu blazon, sa o dea pe teava!!!
    3. Sa vedeti ce o sa-i multumiti maicii UE cand o sa bage o taxa ecologica generalizata, cand si nea Gigi, cu Dacia lui 1300 pe care o scoate o data pe luna de sub husa, o sa plateasca niste euroi babani, fie ca merge cu masina, fie ca nu!
    4. Toata lumea ii ia de galci pe francezi cu Logan. Da, sa dam in ei cu pietre, pentru ca nu au facut ca Perez la Aro! Sa dam in ei pentru ca dau de lucru la circa 70.000 de oameni care lucreaza in industria auto din tara! Ah, poate ca nu stiati, dar Loganul nu e construit exclusiv de Dacia/Renault; spuneti-le oamenilor de la ELBA, de pilda, ca o parte din ei pot sa plece acasa in somaj, pentru ca Dacia nu mai are nevoie de atatea blocuri optice cat estimase! Sa se duca dracu si aia care fac scaunele de la Johnson Controls si in general toti furnizorii care depind direct de volumul productiei de la Dacia. Important este sa ne luam o masinuta de 1000-2000 de euro, pe care sa nu fim in stare sa o intretinem!!!!!!!!!!!!

  3. Ali Baba spune

    Va dau dreptate, fratilor, si eu abia astept sa se ridice sau sa scada valoarea taxei. Dar pe de alta parte sunt constient ca tara se va umple de VW “trase” din Germania, iar pe strada va trebui sa mergi cu masca pe bot – ca in Vietnam…
    Eu nu o admit defel la masinile noi!

  4. Robert Gherghe spune

    Taxa are intentii protectioniste! Poate sa fie un lucru bun, dar de ce sa-si poata cumpara masini doar cei care au stiut sa scoata din intreprinderi/fabrici/ateliere ceea ce au pus la pastrare inainte de ‘89.

    Frustarea este si mai mare atunci cand romanul de rand, care a visat la o masina in anii 80 (pe care o toooot asteptau sa le vina), au acum ocazia sa si-o cumpere peste noapte, dar inca o data Statul nu ii lasa. Vechile obiceiuri raman, practicile comuniste prind rarunchi si in costumul democratic. Asta este Problema! Si in plus, unii se imbogatesc si altii raman cu buza umflata (Forever!). Problema intretinerii masinilor, este treaba fiecarui om, dsar si in aceasta chestiune exista traditie, sa nu uitam Daciile care mergeau si inca mai merg, legate cu sarma!

  5. Daniel spune

    Inca o data, sa nu ne pierdem sub exprimari bombastice!
    “Vechile obiceiuri raman, practicile comuniste prind rarunchi si in costumul democratic.” – aceasta afirmatie este valabila in masura in care consideri ca se aplica nu doar Romaniei, ci si celorlalte tari din Europa fosta comunista care au incercat sa instituie taxe care, da, chiar asa si sunt, “protectioniste”.
    Masina nu este un bun oarecare – un mixer, o masina de spalat, un umeras de haine. Este un produs care poate polua mai mult sau mai putin, care poate fi mai mult sau mai putin sigur (sau chiar deloc). Programele Rabla, de bine, de rau, au scos cateva mii bune de jafuri de pe strazi si a pus in circulatie masini Euro 3 si 4 NOI, cu garantie, cu service, etc. Sa nu uitam, ca nu doar Loganul se invarte in jurul pretului de 10.000 euro, mai sunt si alte marci care si-o vor lua in bot!
    Inca o data, sa vedeti ce o sa sarim toti de fund cand taxa asta ecologica (intr-o forma sau alta ea va exista cu siguranta!!!) se va aplica TUTUROR!!!!!!!!!!!!! doar ca sa facem pe plac lui UE si sa nu fim discriminatorii!

  6. Lucian spune

    Sincer, nu sunt de acord cu taxa de prima inmatriculare.
    Pentru ca da imi pot permite sa imi cumpar o masina mult mai buna de dincolo, dar ma las imediat pagubas in momentul in care taxa pentru respectiva masina Euro 3 cu motor de 2000 cmc ajunge in jurul a 1800 de Euro, la care evident se plateste si TVA pentru ca, nu-i asa, doar in Romania platesti TVA la taxa… Ca deh guvernul este platitor de TVA… Nemaipunand la socoteala faptul ca aceasta taxa de 1800 de Euro calculata la nu stiu ce curs din Octombrie 2006 convertita in lei si reconvertita in Euro la cursul de azi este de fat vreo 2000 de Euro… Pentru ce? sa nu umplem tara de ciurucuri??? S-avem pardon!!! Prefer sa platesc o taxa anuala pentru norme de poluare calculata rezonabil si sa platesc 200 de Euro pentru prima inmatriculare… Dar poate ca numai eu gandesc asa… Oricum, prin aceasta taxa protectionista nu sunt protejati numai cei de la Dacia, ci si importatorii… Cine ar mai vinde un Ford Focus nou la 14.000 de Euro cand il poti lua din Germania cu 2, 3 ani vechime la pretul de 8.000 de Euro??? Peste tot in societatea de consum automobilele isi injumatatesc pretul de piata in primii 3, 4 ani de viata… Si nu poti spune ca un automobil Euro 3 cu 4 ani vechime, 120.000 km parcursi la un pret de piata de 10.000 de Euro in Germania (gasesti o gramada de BMW-uri 318i sau chiar 320 la banii astia) este mai prost, mai putin sigur, mai urat si mai poluant decat un Logan nou…
    Din nou, asta e parerea mea…

  7. AndreiRN spune

    Pai daca dispare aceasta taxa enorma pe cino or sa concedieze de la guvern? Fondurile s-au redus cu disparitia taxelor vamale si le-au balantat cu noua taxa ca sa aiba si ei un salariu bunicel. Va dati seama cate salari bujnicele se vor pierde?
    Care de pe aici stati cu frica in san?