Pazea, vine China!
Ce s-a intamplat in primele zile ale noului an in lumea auto?! China-Dakar-Detroit. Eroii Dakar-ului in drumul printre dunele de nisip si stancile muntilor golasi, ne aduc aminte de epocile romantice ale sportului. De zilele in care sportivii se luptau cu moartea, fie intr-o etapa de Turul Frantei intre Paris si Bordeaux, cand se pleca la 1-2 dimineata si se ajungea dupa 15-16 ore de cursa cu luat de trenuri pe ascuns, cu bibiclete reparate la fierarii satelor prin care treceau, fie de primele curse de automobilism cand se rula cu viteze incredibile pe monoposturi care aveau acelasi grad de securitate ca si o caruta.
Dakarul a ramas ultima insulita a sportului romantic, in secolul 21 cand inevitabilul s-a produs. Conducatorii GM vorbesc despre implicatii majore ale politicului american in sprijinul producatorilor auto, fara sa critice sistemul corupt, plangandu-se doar ca nu au ei parte de facilitatile lui. Ei, atunci cand cel mai puternic producator auto de 80 de ani are conducatori care fac astfel de declaratii, invazia rosie este aproape. Asa cum v-am anuntat, nu demult, lumea va conduce masini chinezesti asa cum au purtat romanii tenesii asiaticilor. Nu este o gluma! China a depasit Japonia la nivel mondial si va depasi si Statele Unite, e doar o chestiune de timp.
Cheia succesului chinez: La inceputul anilor ‘80 reformele lui Deng Xioaping au facut posibile o serie de contracte intre companii americane si statul chinez. Dupa cinsprezece ani aceste contracte au expirat, iar investitiile straine in China deveneau propietate a statului. Implementarea normelor capitaliste pe piata chineza a avut un succes enorm. China produce si exporta in toata lumea, si exporta masiv, asta o stiti si dumneavoastra! O noua moda a chinezilor a devenit domeniul auto, unde chinezii s-au dovedit incredibil de inventivi si i-au pacalit pe americani. Au acceptat o serie de importuri din partea Ford si GM, dar in schimb au obtinut dreptul de a exporta pe piata americana. Americanii au fost de acord stiind ca chinezii nu au cine stie ce masini, dar in ultimii ani chinezii produc sau mai bine zis replica o gramada de modele, iar mai nou vor sa le aduca pe pamantul american. Si vor face prapad in America! Probabil ca la asta s-au gandit conducatorii nostri cand au bagat taxa de prima inmatriculare. S-au gandit la periclolul chinez dar s-au confunzionat, sau poate nu inteleg treburile cu UE.
April 2nd, 2007 la 3:10 pm
parerea mea e ca aberezi
esti panicos rau de tot
nu e asa mare amenintarea chinezeasca
deocamdata sunt la stadiul de plagiat, cu procese importante impotriva lor
e o gluma proasta
iar faza ca am putea sa bagam taxa de prima inmatriculare la masinile care vin din china, e o prostie, taxa aia se refera la masini la mana a doua (cand o sa aducem noi asa ceva din china?!) si la cele din ue ca nu avem taxe vamale acolo
April 2nd, 2007 la 9:57 pm
Offf, o amestecatura de idei care …… trebuiesc organizate un pic. Teama de concurenta si competitie este destul de mare si reala si mai ales in Europa care este protectionista. Deci, vor produce chinezi masini. Si?? Daca or sa fie bune si ieftine lumea va trece peste nationalism si le va cumpara. Daca nu …. or sa stea nevandute. Daca au valoare se va stimula productia locala ca sa faca si mai bune si mai ieftine daca vor sa isi mentina slujbele.
Ce este rau in asta?
Sa nu uitam ca Ford a investit $1 miliard in industria auto Chinezeasca si transmisiile de Jeep sunt asamblate in China la fel ca si multe Cadrillacuri si Buick.
Intr-o atmosfera de afaceri internationala nationalismul este sinucidere curata.
Munca mai putin calificata si mai putin platita va fi transferata celor mai putin calificati. Si este munca din belshug.
July 16th, 2007 la 4:33 pm
Am fost in Asia la targuri cu standuri auto si moto. Intr-adevar chinezii sunt la inceput dar inceputul este promitator. Am adus si motociclete din China. Cu cateva perfectionari o sa ii ajunga din urma pe japonezi. La fel si in cazul auto. Am vazut chiar si masini de teren.
Cat mai dureaza?
5 ani maxim pana cand vor pune la punct primele modele care sa fie instandardele oricarei tari din lumea asta.
Mai mult decat atat s-au apucat oamenii si fac masini electrice intr-o veselie. Zici ca-s de jucarie dar bine lucrate si dragute, numai bune de o plimbare in oras.
Asa ca Domnule Robert. Ai dreptate, nici nu stii cata.
Oricum statistic vorbind China trebuie sa detina catre 20% din economia mondiala iar India peste 20% din Economia mondiala. Pe termen lung asta este trendul.
July 16th, 2007 la 4:34 pm
Apropo cred ca este timpul sa invatam chineza. Pana atunci o sa stim destul de bine.