Legea Proporţionalităţii Inverse: Cu cât maşina e mai nouă, mai scumpă, mai tehnologizată şi mai accesorizată, cu atât cresc şansele ca persoana de la volan să vorbească la telefon cu aparatul la ureche, nu cu el legat prin Bluetooth la sistemele pe care maşina le oferă.
Prima Lege a Incidenţei: Dacă o maşină frânează fără logică în mijlocul şoselei sau a străzii, aceasta va face stânga sau dreapta în foarte scurt timp, uneori fără să semnalizeze.
A doua Lege a Incidenţei: Dacă o maşină frânează fără logică în mijlocul şoselei sau a străzii şi nu face stânga sau dreapta, luminile de avarie îşi vor face apariţia în cel mai scurt timp fără motiv real.
Legea Creştinismului: O maşină care rulează cu un copil care stă pe...
Citeste in continuare
Cum ar arăta lumea dacă pe Glob ar exista doar 100 de maşini? Un infografic fantastic al americanilor de la Buyautoinsurance ne face să descoperim lucruri interesante despre subiectul ăsta. Cum ar fi, de exemplu, faptul că 54 maşini din cele 100 ar fi produse în Asia. Şi că mărcile japoneze ar produce 29 din cele 100 de maşini. Lucru cumva normal având în vedere liderii industriei auto la vânzări anuale, Toyota, dar care parcă se vede altfel pus pe hârtie astfel. Apropo de Toyota, avem acum răspunsul la întrebarea "Cum naiba au vândut japonezii peste 40 de milioane de unităţi Corolla, făcând ca modelul ăsta să fie cel mai bine vândut din istoria auto?". Păi de-aia...
Citeste in continuare
Prima dată au fost hibrizii. Modelele alea cu două motoare - unul pe benzină, celălalt electric - care lucrau în acelaşi timp pentru a învârti roţile. Pentru că motorul termic nu mai avea nevoie de atâta putere şi era ajutat, consumul de carburant scădea simţitor. Iar Toyota Prius a reuşit să facă o carieră frumoasă în această zonă, atacând un segment în care bătea vântul acum vreo 16 ani.
De atunci, lucrurile s-au complicat. Pentru că au apărut sistemele de propulsie hibride alternative. Fie că vorbim de cel de pe Chevrolet Volt şi Opel Ampera (spre deosebire de cel de Prius, cu configuraţie paralelă a motoarelor, pe Volt dispunerea motoarelor este în serie, adică în "cascadă"), de sistemul Hybrid4 al celor de la PSA, unde motorul pe benzină este...
Citeste in continuare
Recunosc, sunt un mare fan al lui Elon Musk. Amestecul de geniu, încăpăţânare, verticalitate, aroganţă şi implicare este ameţitor. Antreprenorul de 42 de ani născut în Africa de Sud, dar cu cetăţenie americană, este una dintre minţile frumoase ale vremurilor noastre. Iar modul în care a reuşit să construiască nume care ating industria transporturilor este pur şi simplu fascinant.
Prima dată a fost Zip2, un serviciu editorial cumpărat pe bani grei de Compaq. Apoi a fost PayPal, un serviciu de plăţi online care a transformat X.com, noua sa companie, într-un nume respectat şi cumpărat ulterior de eBay cu 1.5 miliarde de dolari. Apoi a fost SpaceX, o companie al cărei scop este explorarea spaţiului şi care îşi doreşte să ducă oameni pe Marte în...
Citeste in continuare
Automarket este un proiect care s-a axat încă de la lansarea sa, în primăvara anului 2006, pe calitate. Am încercat şi vom încerca în continuare - cu resursele îndeajuns de limitate pe care le avem la dispoziţie în România - să reinventăm presa auto şi s-o adaptăm la rigorile vremurilor actuale. Şi când spun "rigori" nu mă refer la "valori". Dacă valorile presei de astăzi se măsoară în cantitate cu orice preţ, în titluri bombastice şi în artificii care au rolul de a-ţi aduce trafic şi atât, rigorile pe care le-am acceptat ca repere pe Automarket sunt cele legate de calitatea textelor, de calitatea comentariilor, de calitatea oamenilor prezenţi pe site, de calitatea fotografiilor şi de caracterul unic al proiectelor propuse de Automarket.
Nu-ţi...
Citeste in continuare
Paradoxul naturii umane este că sfaturile bune nu se cunosc decât atunci când ai văzut efectele ignorării lor, iar exemplele clare sunt privite ca excepţii care nu se ţi se aplică niciodată ţie. Iar aceste lucruri se aplică zilnic. De la modul în care nu respecţi culoarea roşie la semafor (come on, nu poate fi poliţia CHIAR în intersecţia asta) la modul în care arunci pe jos ambalajul ciocolatei pe care tocmai o mănânci. Pe bune, doar nu o fi moarte de om un amărât de ambalaj, dă-o naibii de barieră din plastic din Oceanul Pacific, aici avem măturători care rezervă problema şi reciclează selectiv!
Dacă mutăm puţin discuţia în motorsport, observăm că puterea sfaturilor sau a exemplelor este aproape nulă când vine vorba de spectatori. Indiferent...
Citeste in continuare
Cifrele legate de vânzări şi înmatriculări la nivel european sunt, de obicei, subiectul unor articole lunare care indică starea pieţei auto în general, a pieţelor europene în particular şi a fiecărei mărci în parte în detaliu. Dar, pentru că anul 2013 este unul în care Europa suferă la capitolul vânzări de maşini, am privit cu atenţie statisticile înmatriculărilor oferite de ACEA (Asociaţia Producătorilor Auto din Europa), iar câteva dintre cifre sunt extrem de interesante. Pe o piaţă care a coborât cu 5.9% în primele cinci luni în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ne-au atras atenţia următoarele detalii:
Dacia este pe locul al doilea în Europa la creşterea vânzărilor atât în luna mai (24.700 de maşini), cât şi în perioada...
Citeste in continuare
La începutul secolului trecut, o maşinărie refuza să mai funcţioneze în fabrica lui Henry Ford, iar din această cauză a fost chemat un inginer care să repare problema. Lipsa respectivei maşinării îi aducea lui Ford pierderi de câteva sute de dolari pe zi, sume imense pentru acele vremuri.
Povestea spune că inginerul chemat de Henry Ford a ajuns, a intrat în camera în care era maşinăria, a luat o şurubelniţă şi după 5 minute a rezolvat problema. Totul funcţiona ca la carte. Bucuros că lucrurile au reintrat în normal şi că totul s-a rezolvat atât de repede, Henry Ford l-a invitat pe inginer la el în birou, l-a servit cu cel mai bun whisky pe care îl avea şi au discutat ore în şir despre inginerie şi tehnică.
La final, inginerul i-a înmânat factura...
Citeste in continuare
Într-o intervenţie televizată avută în weekend-ul care tocmai se încheie, ministrul delegat Dan Şova a anunţat că viitoarele autostrăzi care vor fi construite în România, Comarnic-Braşov, Piteşti-Craiova şi Centura de sud a Bucureştiului, vor taxa şoferii cu circa 3 euro la fiecare sută de kilometri. Declaraţiile au venit la emisiunea După 20 de ani, pe ProTV.
Asta este ştirea. În fapt, vorbim de încă o taxă care cade pe capul şoferilor: dacă taxa de înmatriculare devenită anul ăsta Timbru de Mediu a omorât generaţii întregi de neuroni prin modul său de calcul care pare inspirat dintr-o carte de colorat ciuperci cu dinţi, noua taxă de autostradă va reuşi probabil să mute întreaga Românie motorizată pe holurile tribunalelor. Motivul? Taxarea...
Citeste in continuare
Rar se întâmplă ca Formula 1 să fie atât de discutată precum a fost după închierea Marelui Premiu al Malaeziei. Mişcările de trupe din sânul celor de la Red Bull şi Mercedes au dus la discuţii încă neterminate între fanii sportului în general şi între fanii celor implicaţi în particular.
Dar ce s-a întâmplat în cursă? După al doilea schimb de pneuri pentru piloţii Red Bull, Mark Webber a ieşit pe circuit în faţa lui Sebastian Vettel. Australianul pe 1, Vettel pe 2. Germanul părea mai rapid şi, după trei tururi, l-a depăşit pe colegul său de echipă. Nimic ieşit din comun până aici. Problema e că strategia de cursă a celor de la Red Bull (cunoscută în vocabularul general sub numele "ordine de echipă"), stabilită încă înainte de cursă...
Citeste in continuare